Na zgłoszenie aktualizacyjne podatnik ma 15 dni
REKLAMA
Na podatnikach VAT, którzy chcą dokonywać wewnątrzwspólnotowego nabycia lub dostawy, spoczywa obowiązek zawiadomienia o tym organu podatkowego. Zarejestrowany podatnik VAT UE musi też zawiadomić naczelnika urzędu o zaprzestaniu wykonywania czynności. Zgodnie z ustawą z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz.U. nr 54, poz. 535 z późn. zm.) podatnik ma obowiązek zgłosić ten fakt naczelnikowi urzędu skarbowego przez aktualizację zgłoszenia rejestracyjnego. Pisemne zgłoszenie składa się w terminie 15 dni, licząc od dnia zaistnienia tej okoliczności. Zgłoszenie o zaprzestaniu dokonywania czynności stanowi dla naczelnika urzędu skarbowego podstawę do wykreślenia podmiotu z rejestru jako podatnika VAT UE.
Jeśli podatnik VAT UE nie złoży za sześć kolejnych miesięcy lub dwa kolejne kwartały deklaracji podatkowej, naczelnik urzędu skarbowego wykreśla go z rejestru z urzędu, o czym powiadamia wykreślonego. Warto o tym pamiętać, gdyż wykreślenie podatnika z rejestru jako podatnika VAT jest równoznaczne z wykreśleniem go z rejestru jako podatnika VAT UE.
Aleksandra Tarka
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat
REKLAMA