REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-Paragony - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Jakie funkcje?

Subskrybuj nas na Youtube
e-Paragony - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Jakie funkcje?
e-Paragony - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Jakie funkcje?

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów udostępniło aplikację e-Paragony. Jest to bezpłatna aplikacja, dzięki której można zarządzać wydatkami, sprawdzać paragony z kodem QR, a także zgłaszać nieprawidłowości. Aplikacja jest całkowicie bezpieczna i anonimowa. Wszystkie informacje o aktywności są zapisywane tylko w twoim urządzeniu.

Aplikacja e-Paragony - funkcje

Zarządzanie wydatkami

REKLAMA

W aplikacji możesz m. in.:

  • zarządzać wydatkami i przypisywać do nich paragony (dodawać papierowe paragony do aplikacji),
  • dokumentować swoje wydatki,
  • przeglądać statystyki,
  • uzupełniać informację o gwarancjach.

W przyszłości aplikacja ma zostać rozbudowana o funkcjonalność, która umożliwia pobranie paragonu w postaci elektronicznej bezpośrednio z kasy.

Sprawdzanie paragonów z kodem QR

W aplikacji e-Paragony można sprawdzić paragony z kodem QR, wystawione przez kasy wirtualne. Dowiesz się czy paragon został wystawiony przez kasę wirtualną zarejestrowaną w Centralnym Repozytorium Kas (CRK).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgłaszanie nieprawidłowości

Poprzez aplikację e-Paragony można zgłosić (anonimowo) nieprawidłowości dotyczące wydatków lub paragonów. Do wyboru jest 7 rodzajów zgłoszeń, np. sprzedawca nie wydał paragonu albo zamiast paragonu wydał tzw. paragon kelnerski, na paragonie są nieprawidłowe pozycje lub podejrzenie, że paragon jest fałszywy. Dane dotyczące nieprawidłowości związanych z wydatkiem lub paragonem są w pełni anonimowe i przekazywane bez możliwości identyfikacji zgłaszającego.

Jak korzystać z aplikacji?

Aplikacja e-Paragony pozwala zapisać szczegóły wydatków, takie jak m.in. data, kwota, kategoria. Kluczowym elementem każdego wydatku jest paragon z danymi sprzedawcy. Możliwe jest również dodanie zdjęcia. Aby sprawdzić paragon, wybierz w głównym oknie aplikacji menu „Moje wydatki”, kliknij w wybraną pozycję z listy i przejdź do szczegółów paragonu.

Możesz także pogrupować wydatki wg paragonów, do których zostały przypisane. Dzięki temu uzyskasz zestawienie wszystkich paragonów i wydatków z nimi związanych. Użyj do tego funkcji sortowania, dostępnej w menu „Moje wydatki”. Zaznacz opcję „Grupuj jako paragony” i z wyświetlonej listy wybierz interesujący cię paragon. Jeżeli do tego paragonu jest przypisanych kilka wydatków, aplikacja wyświetli je pod kwotą paragonu.

Bezpieczeństwo danych w aplikacji e-Paragony

Dostęp do aplikacji jest zabezpieczony kodem PIN i dodatkowym hasłem, które ustawisz podczas aktywacji. Możesz też skorzystać z ustawień biometrycznych, jeśli masz je w smartfonie.

Aplikacja jest bezpieczna i anonimowa. Nie gromadzi żadnych danych o twojej aktywności. Wszystkie informacje są zapisywane tylko w twoim urządzeniu, z możliwością utrzymywania ich w chmurze.

Jak pobrać aplikację e-Paragony?

Aby pobrać aplikację na telefon:

Jak wyszukać paragony w aplikacji e-Paragony?

Aplikacja e-Paragony pozwala na zapisywanie szczegółów realizowanych wydatków: data, kwota lub kategoria itp. Kluczowym elementem każdego wydatku jest paragon, który pozwala na określenie nazwy i danych sprzedawcy oraz dodanie zdjęcia. Jeśli chcesz sprawdzić paragon, wybierz w głównym oknie aplikacji menu „Moje wydatki”, a następnie kliknij w wybraną pozycję z listy, aby przejść do szczegółów paragonu.

Możliwe jest także pogrupowanie wydatków wg paragonów, do których zostały przypisane. Dzięki temu można wyświetlić zestawienie wszystkich paragonów i wydatków z nimi związanych. Do takiego sposobu prezentacji służy funkcja sortowania, dostępna w menu „Moje wydatki”, gdzie należy zaznaczyć opcję „Grupuj jako paragony” i z wyświetlonej listy wybrać interesujący cię paragon. Jeżeli do wybranego paragonu przypisanych jest kilka wydatków, aplikacja wyświetli je pod kwotą paragonu.

Zmieniłem telefon, czy po instalacji aplikacji na nowym telefonie będę miał dostęp do poprzednich danych?

Wersja aplikacji dostępna w systemie iOS pozwala już teraz na przechowywanie danych w chmurze i ich synchronizację. Dzięki temu nawet po wymianie urządzenia i ponownej instalacji aplikacji wszystkie dane mogą być pobrane przez użytkownika. Funkcja kopii zapasowej danych dostępna jest po wybraniu z ekranu głównego ikony Ustawień i zaznaczeniu opcji „Przechowuj dane w chmurze”. W przypadku ponownej instalacji na urządzeniu, aplikacja zapyta cię, czy chcesz przywrócić dane z chmury, czy też korzystać dalej z danych lokalnych.
Wersja aplikacji dostępna w systemie Android - Ministerstwo Finansów pracuje nad udostępnieniem funkcjonalności utrzymywania danych w indywidualnej chmurze. Efekty mają się pojawić wkrótce.

Zabezpieczenie dostępu do aplikacji e-Paragony

Aplikacja e-Paragony może być zabezpieczona za pomocą kodu PIN lub biometrii, jeżeli posiadane urządzenie wspiera taką funkcjonalność i została ona wcześniej skonfigurowana.
Zabezpieczenia można włączyć i skonfigurować przy pierwszym uruchomieniu aplikacji, a także później, po wybraniu z ekranu głównego ikony Ustawień, gdzie dostępne są opcje kodu PIN oraz logowania opartego na biometrii (odcisku palca lub skanu twarzy).

Kod PIN i hasło

Kod PIN służy do odblokowania aplikacji przy uruchomieniu. W przypadku jego utraty, kliknij z ekranu głównego aplikacji w ikonę Ustawień, a następnie wybierz opcję „Zmień PIN”. Aplikacja poprosi o podanie hasła zabezpieczającego, a w kolejnym kroku pozwoli na wprowadzenie nowego kodu PIN.

W aplikacji mobilnej e-Paragony hasło służy wyłącznie do zmiany kodu PIN. Ze względów bezpieczeństwa nie można odzyskać hasła w przypadku jego utraty. W takiej sytuacji zainstaluj ponownie aplikację i ustaw nowe hasło.

Źródło: Ministerstwo Finansów

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA