REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

e-Paragony - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Jakie funkcje?

Subskrybuj nas na Youtube
e-Paragony - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Jakie funkcje?
e-Paragony - bezpłatna aplikacja Ministerstwa Finansów. Jakie funkcje?

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów udostępniło aplikację e-Paragony. Jest to bezpłatna aplikacja, dzięki której można zarządzać wydatkami, sprawdzać paragony z kodem QR, a także zgłaszać nieprawidłowości. Aplikacja jest całkowicie bezpieczna i anonimowa. Wszystkie informacje o aktywności są zapisywane tylko w twoim urządzeniu.

Aplikacja e-Paragony - funkcje

Zarządzanie wydatkami

REKLAMA

W aplikacji możesz m. in.:

  • zarządzać wydatkami i przypisywać do nich paragony (dodawać papierowe paragony do aplikacji),
  • dokumentować swoje wydatki,
  • przeglądać statystyki,
  • uzupełniać informację o gwarancjach.

W przyszłości aplikacja ma zostać rozbudowana o funkcjonalność, która umożliwia pobranie paragonu w postaci elektronicznej bezpośrednio z kasy.

Sprawdzanie paragonów z kodem QR

W aplikacji e-Paragony można sprawdzić paragony z kodem QR, wystawione przez kasy wirtualne. Dowiesz się czy paragon został wystawiony przez kasę wirtualną zarejestrowaną w Centralnym Repozytorium Kas (CRK).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgłaszanie nieprawidłowości

Poprzez aplikację e-Paragony można zgłosić (anonimowo) nieprawidłowości dotyczące wydatków lub paragonów. Do wyboru jest 7 rodzajów zgłoszeń, np. sprzedawca nie wydał paragonu albo zamiast paragonu wydał tzw. paragon kelnerski, na paragonie są nieprawidłowe pozycje lub podejrzenie, że paragon jest fałszywy. Dane dotyczące nieprawidłowości związanych z wydatkiem lub paragonem są w pełni anonimowe i przekazywane bez możliwości identyfikacji zgłaszającego.

Jak korzystać z aplikacji?

REKLAMA

Aplikacja e-Paragony pozwala zapisać szczegóły wydatków, takie jak m.in. data, kwota, kategoria. Kluczowym elementem każdego wydatku jest paragon z danymi sprzedawcy. Możliwe jest również dodanie zdjęcia. Aby sprawdzić paragon, wybierz w głównym oknie aplikacji menu „Moje wydatki”, kliknij w wybraną pozycję z listy i przejdź do szczegółów paragonu.

Możesz także pogrupować wydatki wg paragonów, do których zostały przypisane. Dzięki temu uzyskasz zestawienie wszystkich paragonów i wydatków z nimi związanych. Użyj do tego funkcji sortowania, dostępnej w menu „Moje wydatki”. Zaznacz opcję „Grupuj jako paragony” i z wyświetlonej listy wybierz interesujący cię paragon. Jeżeli do tego paragonu jest przypisanych kilka wydatków, aplikacja wyświetli je pod kwotą paragonu.

Bezpieczeństwo danych w aplikacji e-Paragony

Dostęp do aplikacji jest zabezpieczony kodem PIN i dodatkowym hasłem, które ustawisz podczas aktywacji. Możesz też skorzystać z ustawień biometrycznych, jeśli masz je w smartfonie.

Aplikacja jest bezpieczna i anonimowa. Nie gromadzi żadnych danych o twojej aktywności. Wszystkie informacje są zapisywane tylko w twoim urządzeniu, z możliwością utrzymywania ich w chmurze.

Jak pobrać aplikację e-Paragony?

Aby pobrać aplikację na telefon:

Jak wyszukać paragony w aplikacji e-Paragony?

REKLAMA

Aplikacja e-Paragony pozwala na zapisywanie szczegółów realizowanych wydatków: data, kwota lub kategoria itp. Kluczowym elementem każdego wydatku jest paragon, który pozwala na określenie nazwy i danych sprzedawcy oraz dodanie zdjęcia. Jeśli chcesz sprawdzić paragon, wybierz w głównym oknie aplikacji menu „Moje wydatki”, a następnie kliknij w wybraną pozycję z listy, aby przejść do szczegółów paragonu.

Możliwe jest także pogrupowanie wydatków wg paragonów, do których zostały przypisane. Dzięki temu można wyświetlić zestawienie wszystkich paragonów i wydatków z nimi związanych. Do takiego sposobu prezentacji służy funkcja sortowania, dostępna w menu „Moje wydatki”, gdzie należy zaznaczyć opcję „Grupuj jako paragony” i z wyświetlonej listy wybrać interesujący cię paragon. Jeżeli do wybranego paragonu przypisanych jest kilka wydatków, aplikacja wyświetli je pod kwotą paragonu.

Zmieniłem telefon, czy po instalacji aplikacji na nowym telefonie będę miał dostęp do poprzednich danych?

Wersja aplikacji dostępna w systemie iOS pozwala już teraz na przechowywanie danych w chmurze i ich synchronizację. Dzięki temu nawet po wymianie urządzenia i ponownej instalacji aplikacji wszystkie dane mogą być pobrane przez użytkownika. Funkcja kopii zapasowej danych dostępna jest po wybraniu z ekranu głównego ikony Ustawień i zaznaczeniu opcji „Przechowuj dane w chmurze”. W przypadku ponownej instalacji na urządzeniu, aplikacja zapyta cię, czy chcesz przywrócić dane z chmury, czy też korzystać dalej z danych lokalnych.
Wersja aplikacji dostępna w systemie Android - Ministerstwo Finansów pracuje nad udostępnieniem funkcjonalności utrzymywania danych w indywidualnej chmurze. Efekty mają się pojawić wkrótce.

Zabezpieczenie dostępu do aplikacji e-Paragony

Aplikacja e-Paragony może być zabezpieczona za pomocą kodu PIN lub biometrii, jeżeli posiadane urządzenie wspiera taką funkcjonalność i została ona wcześniej skonfigurowana.
Zabezpieczenia można włączyć i skonfigurować przy pierwszym uruchomieniu aplikacji, a także później, po wybraniu z ekranu głównego ikony Ustawień, gdzie dostępne są opcje kodu PIN oraz logowania opartego na biometrii (odcisku palca lub skanu twarzy).

Kod PIN i hasło

Kod PIN służy do odblokowania aplikacji przy uruchomieniu. W przypadku jego utraty, kliknij z ekranu głównego aplikacji w ikonę Ustawień, a następnie wybierz opcję „Zmień PIN”. Aplikacja poprosi o podanie hasła zabezpieczającego, a w kolejnym kroku pozwoli na wprowadzenie nowego kodu PIN.

W aplikacji mobilnej e-Paragony hasło służy wyłącznie do zmiany kodu PIN. Ze względów bezpieczeństwa nie można odzyskać hasła w przypadku jego utraty. W takiej sytuacji zainstaluj ponownie aplikację i ustaw nowe hasło.

Źródło: Ministerstwo Finansów

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA