REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwolnienie z podatku od nieruchomości

Większe ułatwienia podatkowe dla właścicieli nieruchomości / Fotolia
Większe ułatwienia podatkowe dla właścicieli nieruchomości / Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Szykują się większe ułatwienia podatkowe dla właścicieli nieruchomości. Nawet na okres siedmiu lat mogą zostać zwolnieni z podatku od nieruchomości właściciele budynków wpisanych oraz nie wpisanych do gminnej ewidencji zabytków Łodzi, jeśli przeprowadzą prace remontowe czy konserwatorskie ich elewacji.

Łódzka Rada Miejska złagodziła kryteria uprawniające do nabycia prawa do preferencji podatkowych. Prawdopodobnie zaczną one obowiązywać na przełomie roku - poinformował PAP rzecznik prezydent Łodzi Marcin Masłowski.

REKLAMA

REKLAMA

Łódzcy radni przyjęli dwie uchwały dotyczące możliwości zwolnienia z podatku od nieruchomości i udzielania pomocy de minimis: na remonty elewacji budynków nie wpisanych, jak i wpisanych do gminnej ewidencji zabytków Łodzi. Dla zwiększenia dostępności i możliwości skorzystania z tych preferencji podatkowych zliberalizowano – w stosunku do poprzednio obowiązujących programów – w istotny sposób kryteria uprawniające do nabycia prawa do tej pomocy.

Najważniejsze ze zmian to: wydłużenie okresu, na jaki przysługiwać może zwolnienie - od 3 do 7 lat podatkowych, a nie jak wcześniej od 1 roku do 5 lat, pod warunkiem dokonania określonych w każdej z uchwał prac remontowych, konserwatorskich lub restauratorskich.

Maksymalne stawki podatku od nieruchomości na 2015 r.

REKLAMA

Dodatkowo złagodzono kryteria finansowe dotyczące wymaganych do poniesienia nakładów finansowych i zniesiono ograniczenia dotyczące maksymalnego progu udziału środków publicznych na poziomie 50 proc. Poszerzono także zakres zwolnienia z podatku - oprócz samych budynków, także o grunty i budowle związane z remontowanymi budynkami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z regulacjami unijnymi, nabywanie prawa do tej pomocy będzie mogło następować do końca 2020 roku.

Programy te kontynuują cele programów pomocowych obowiązujących do końca 2013 r. Dla zachowania ciągłości w nowych uchwałach przyjęto, że do zwolnienia kwalifikować się mogą inwestycje w budynki, które zostały zakończone po dniu 1 stycznia 2014 r. Zwolnienie przysługiwać będzie od następnego roku po roku, w których zakończone zostały inwestycje w tych budynkach i złożone dokumenty.

Uchwała zacznie obowiązywać 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego - prawdopodobnie na przełomie roku. Szczegółowe informacje na temat tych programów zostaną zamieszczone w najbliższym czasie na stronie internetowej łódzkiego magistratu. Projekty konsultowano z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nie wniósł żadnych zastrzeżeń.

Zwolnienia z podatku od nieruchomości bez kontroli

Uchwały wpisują się w przyjęty ostatnio przez łódzki samorząd pierwszy Gminny Program Opieki nad Zabytkami Miasta Łodzi na lata 2014-2017. Dokument określa jak będzie wyglądała ochrona i opieka nad zabytkami na terenie miasta przez najbliższe cztery lata. Strategicznym celem programu jest kompleksowa odnowa strefy wielkomiejskiej Łodzi. To obszar o pow. 1400 ha, na którym znajduje się 8 tys. obiektów zabytkowych.

W programie zaproponowano 65 działań dotyczących m.in. poprawy stanu zachowania i ochrony obiektów. Program przewiduje także działania edukacyjne i promocyjne, które mają służyć m.in. budowaniu tożsamości lokalnej oraz promowaniu dziedzictwa Łodzi na zewnątrz i wśród mieszkańców.

Program opieki nad zabytkami zakłada m.in. kontynuację rewitalizacji kamienic w ramach projektu "Mia100 Kamienic", rozpoczęcie procesu rewitalizacji kwartałowej Śródmieścia, rewitalizację zabytkowej dzielnicy przemysłowej Księży Młyn, remont Pałacu Poznańskiego, a także m.in. remonty dróg i przestrzeni wokół zabytków, iluminację tych obiektów, a także programy edukacyjne w szkołach czy cyfryzację zasobów gminnej ewidencji zabytków.

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Szacunkowa wartość wszystkich zamierzeń miasta w ramach programu opieki nad zabytkami to ponad 2 mld zł, ale ostateczna wartość projektów zależeć będzie od wielkości pozyskanego unijnego dofinansowania w ramach nowej perspektywy na lata 2014-20. (PAP)

szu/ bk/

Zobacz wskaźniki:

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Szybszy zwrot VAT po wdrożeniu KSeF. Ale księgowi będą poddani jeszcze większej presji czasu

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: dobrowolna opcja poza przepisami. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia? [Webinar INFORAKADEMII]

Praktyczny webinar „Aplikacja Podatnika KSeF – jak korzystać z bezpłatnego narzędzia?” poprowadzi Tomasz Rzepa, doradca podatkowy i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak najefektywniej korzystać z bezpłatnego narzędzia do wystawiania faktur po wejściu w życie obowiązku korzystania z KSeF. Każdy z uczestników webinaru będzie miał możliwość zadania pytań, a po webinarze otrzyma imienny certyfikat.

REKLAMA

Można korzystnie i bezpiecznie zrestrukturyzować zadłużenie firmy w 2026 roku. Prawo przewiduje kilka możliwości by uniknąć szybkiej egzekucji

Grudzień to dla wielu przedsiębiorców czas rozliczeń i planów na kolejny rok. To ostatnie okno dla firm z problemami finansowymi, aby zdecydować, czy wejdą w 2026 rok z planem restrukturyzacji, czy z narastającym ryzykiem upadłości. 2025 rok może być w Polsce pierwszym, w którym przekroczona zostanie liczba 5000 restrukturyzacji. Ponadto od sierpnia obowiązują znowelizowane przepisy implementujące tzw. „Dyrektywę drugiej szansy”, które promują restrukturyzację zamiast likwidacji i zmieniają zasady gry dla dłużników i wierzycieli.

JPK VAT - zmiany od 2026 roku: dostosowanie do KSeF i systemu kaucyjnego. Ważne oznaczenia: OFF, BFK, DI

W dniu 12 grudnia 2025 r. Minister Finansów i Gospodarki podpisał nowelizację, nowelizacji z 2023 r. rozporządzenia w sprawie szczegółowego zakresu danych zawartych w deklaracjach podatkowych i w ewidencji w zakresie podatku od towarów i usług. Rozporządzenie wchodzi w życie 18 grudnia 2025 r. Ale zmiany dotyczą ewidencji JPK_VAT z deklaracją składanych za okresy rozliczeniowe od 1 lutego 2026 r.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA