REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Wynagrodzenia członków zarządów spółek informatycznych

Sedlak & Sedlak
Najstarsza polska firma doradztwa HR. To zobowiązuje.
Wynagrodzenia członków zarządów spółek informatycznych /Fot. Fotolia
Wynagrodzenia członków zarządów spółek informatycznych /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

W ostatnich latach widoczny jest dynamiczny wzrost wynagrodzeń informatyków oraz specjalistów pracujących w branży IT, w związku z tym także osób, które stoją na czele spółek informatycznych. Jakie są zatem wynagrodzenia menedżerów zarządzających spółkami IT?

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

W niniejszym artykule analizie zostały poddane wynagrodzenia menedżerów zarządzających spółkami IT notowanymi na GPW w 2015 roku.  

W 2015 mediana rocznych wynagrodzeń członków zarządów wynosiła 487,3 tys. PLN. W stosunku do roku 2014 wynagrodzenia top menedżerów wzrosły o 4,5%.

REKLAMA

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jak obliczyć swoje wynagrodzenie netto?

Mediana rocznych wynagrodzeń członków zarządów spółek IT w 2015 roku

Wykres

Na wykresie drugim zaprezentowano rozkład rocznych wynagrodzeń menedżerów spółek IT notowanych na GPW. W analizach uwzględniono 86 osób, które przepracowały cały rok. W 2015 roku 43 menedżerów (50% badanych) otrzymało wynagrodzenie poniżej 500 tys. PLN, 20 osób zarobiło od 500 tys. PLN do 1 mln PLN. Pensje w przedziale od 1 mln PLN do 2 mln PLN otrzymało 20 menedżerów, czyli 23 % badanych.

Natomiast 3 najlepiej zarabiające osoby otrzymały wynagrodzenie w wysokości ponad 2 mln PLN lub więcej. Najlepiej wynagradzanym menedżerem w 2015 roku był Janusz Filipiak, prezes Comarch SA. Jego roczna pensja wyniosła 15,4 mln PLN i była o 89,7% wyższa niż w roku ubiegłym. Warto podkreślić, że jest to najwyższa płaca wśród wszystkich menedżerów spółek notowanych na GPW.

Polecamy: Kodeks pracy 2016 z komentarzem (PDF)

Rozkład rocznych wynagrodzeń menedżerów spółek IT w 2015 roku

Wykres

Na wykresie trzecim przedstawiono zmiany w poziomie wynagrodzeń menedżerów spółek IT notowanych na GPW w latach 2006 – 2015. Co ciekawe, w roku 2015 zarobki kadry zarządzającej były najwyższe w analizowanym okresie.

Warto zwrócić uwagę, że były one na porównywalnym poziomie jak w roku 2006, kiedy mediana wyniosła 479,5 tys. PLN. Najniższą medianę wynagrodzeń odnotowano w 2010 roku - 360 tys. PLN, w porównaniu do roku 2006 była niższa o 25%.

Wynagrodzenia osób po 50 roku życia - w tym wynagrodzenia księgowych


Mediana rocznych wynagrodzeń menedżerów spółek IT w latach 2006-2015

Wykres

Jednym z czynników, który różnicował stawki wynagrodzeń top menedżerów była wielkość organizacji mierzona wartością rynkową spółki. W najmniejszych spółkach o wartości rynkowej poniżej 50 mln PLN pensje menedżerów były najniższe i wyniosły 236,1 tys. PLN. Czterokrotnie wyższe pensje, o wysokości ponad 1 mln PLN otrzymały osoby zarządzające spółkami, których kapitalizacja rynkowa wyniosła 100 mln PLN i więcej. Natomiast menedżerowie średnich spółek o wartości rynkowej 50 – 99,9 mln PLN zarobili 387,5 tys. PLN. Ich pensje były o 64% wyższe niż menedżerów z najmniejszych spółek.

Wynagrodzenie w przypadku wadliwie wykonanej pracy

Mediana rocznych wynagrodzeń menedżerów spółek IT w spółkach o różnej kapitalizacji rynkowej w 2015 roku

Wykres

O raporcie

W tegorocznej edycji przeanalizowaliśmy dane na temat wynagrodzeń 119 menedżerów (w tym 86 osób, które przepracowały cały 2015 rok) z 26 spółek IT notowanych na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie. W raporcie zaprezentowano analizy wynagrodzeń top menedżerów w spółkach o różnej wielkości przychodów, zysków, aktywów, kapitałów własnych, kapitalizacji rynkowej czy zatrudnienia. Ponadto raport zawiera ranking wynagrodzeń wszystkich menedżerów spółek IT, ranking średnich wynagrodzeń w spółkach oraz ranking funduszy wynagrodzeń.

Autor: Iwona Wabik-Szuba, Sedlak & Sedlak

Źródło: Wynagrodzenia

Ogólnopolskie Badania Wynagrodzeń

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Odroczenie obowiązkowego KSeF? Prof. Modzelewski: Nie ma jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy są nieprzygotowani

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

Obowiązkowy KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA