Zmiany w wydawaniu świadectw pracy od 2017 r.
REKLAMA
REKLAMA
Po zmianie przepisów, jeśli z tym samym pracownikiem zawierana jest kolejna umowa o pracę w terminie 7 dni od dnia rozwiązania lub wygaśnięcia poprzedniej umowy, pracownik może w każdym czasie żądać wydania świadectwa pracy:
REKLAMA
- w związku z rozwiązaniem lub wygaśnięciem umowy o pracę
- dotyczącego okresu zatrudnienia na podstawie jednej lub większej liczby umów o pracę, przypadającego przed zgłoszeniem wniosku o wydanie świadectwa pracy.
Pracodawca jest zobowiązany wydać świadectwo pracy w ciągu 7 dni od dnia złożenia przez pracownika pisemnego lub elektronicznego wniosku w tej sprawie.
W przypadku gdy pracodawca nie będzie miał zamiaru zatrudnienia tego samego pracownika w ciągu 7 dni od ustania poprzedniego zatrudnienia, będzie miał obowiązek wydania świadectwa pracy obejmującego wszystkie poprzednie okresy zatrudnienia tego pracownika, za które nie wydano mu świadectwa pracy lub świadectw pracy w związku z brakiem wniosku pracownika w tej sprawie.
Polecamy: Monitor prawa pracy i ubezpieczeń
Przed zmianą przepisów w przypadku terminowych umów o pracę świadectwo pracy trzeba było wydać po upływie 24 miesięcy od zawarcia pierwszej z tych umów, chyba że wcześniej pracownik złożył wniosek o wydanie świadectwa pracy.
Źródło: własne
Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat