| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Ruchomy cel: dane o kliencie

Ruchomy cel: dane o kliencie

Prezentacja wyników badania poziomu zaawansowania analiz danych o klientach w polskich przedsiębiorstwach. Patronat medialny nad badaniem objął portal Infor.pl

Zespół analityków Redakcji portalu decyzje-IT.pl wspólnie z IBM Polska przeprowadził badanie rynku techniką wywiadów telefonicznych na grupie docelowej 150 polskich przedsiębiorstw, w strukturach których działa zespół osób zajmujących się analizą danych o klientach. Badanie zostało zrealizowane w okresie między 2 lipca a 6 sierpnia 2015 roku.

Przeprowadzone badanie jest pierwszą w Polsce tego typu inicjatywą, a jego wyniki mają charakter informacyjny i ujawniają m.in.:

  • Najczęstsze źródła danych, cele gromadzenia i przetwarzania danych oraz stosowanie modeli danych o klientach w analityce biznesowej
  • Obecny poziom wykorzystywania narzędzi analitycznych
  • Stopień zaawansowania i wykorzystywania analityki danych o klientach
  • Głównych odbiorców danych gromadzonych i przetwarzanych przez dedykowane komórki organizacyjne
  • Miejsce i rolę działania Data Scientist, czyli analityka danych nieustrukturyzowanych.

Podczas przeprowadzonego badania okazało się, że najczęściej wykorzystywanymi źródłami danych o klientach są bazy danych, z których korzysta aż 90% respondentów. Znacznie mniej, bo 52% respondentów pozyskuje dane z zgromadzone w hurtowni danych.

Z uzyskanych odpowiedzi wynika, iż najczęściej dane o klientach są gromadzone i przetwarzane na potrzeby raportowania. Tak odpowiedziało 97% respondentów. Blisko 68% przedsiębiorstw gromadzi dane o klientach na potrzeby predykcji, natomiast 30% z nich, jako cel gromadzenia i przetwarzania danych o klientach wskazało identyfikowanie anomalii (wykrywanie nadużyć, niebezpiecznych zjawisk, defraudacji).

Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że najczęściej wykorzystywane narzędzia to: raportowanie standardowe, w tym kostki OLAP (46%) oraz systemy typu Business Intelligence (42%).

Okazuje się, że Zarząd w 100% przypadków – nie Dział Sprzedaży lub Marketingu stał się głównym beneficjentem danych o kliencie. W przypadku 74% przedsiębiorstw analizy danych o klientach wykonywane są na rzecz Działów Sprzedaży. Następnie, w 60% przypadków, działy analiz dostarczają danych do Działów Marketingu oraz Działów Finansowych.

W przypadku przedsiębiorstw, w których Data Scientist występuje ustaliliśmy, iż najczęściej pracuje on w Dziale IT (50%). Pozostały działami, które zostały wymienione przez respondentów były Działy Analiz oraz Controllingu.

Chcesz dowiedzieć się więcej: POBIERZ RAPORT

reklama

Polecamy artykuły

Ekspert:

decyzje-IT.pl

decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT stanowiący centrum wiedzy na temat oprogramowania dla biznesu (m.in. systemów klasy BI i Controlling, BPM, CRM, ERP, Finanse i księgowość, MES, SCM, PLM).

Zdjęcia

Ruchomy cel: dane o kliencie / fot. Fotolia
Ruchomy cel: dane o kliencie / fot. Fotolia

Koszty podatkowe – wyłączenia i ograniczenia (PDF)14.90 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Podkarpackie Biuro Analiz Podatkowych

K. Pysz Kancelaria Doradcy Podatkowego

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »