| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Ruchomy cel: dane o kliencie

Ruchomy cel: dane o kliencie

Prezentacja wyników badania poziomu zaawansowania analiz danych o klientach w polskich przedsiębiorstwach. Patronat medialny nad badaniem objął portal Infor.pl

Zespół analityków Redakcji portalu decyzje-IT.pl wspólnie z IBM Polska przeprowadził badanie rynku techniką wywiadów telefonicznych na grupie docelowej 150 polskich przedsiębiorstw, w strukturach których działa zespół osób zajmujących się analizą danych o klientach. Badanie zostało zrealizowane w okresie między 2 lipca a 6 sierpnia 2015 roku.

Przeprowadzone badanie jest pierwszą w Polsce tego typu inicjatywą, a jego wyniki mają charakter informacyjny i ujawniają m.in.:

  • Najczęstsze źródła danych, cele gromadzenia i przetwarzania danych oraz stosowanie modeli danych o klientach w analityce biznesowej
  • Obecny poziom wykorzystywania narzędzi analitycznych
  • Stopień zaawansowania i wykorzystywania analityki danych o klientach
  • Głównych odbiorców danych gromadzonych i przetwarzanych przez dedykowane komórki organizacyjne
  • Miejsce i rolę działania Data Scientist, czyli analityka danych nieustrukturyzowanych.

Podczas przeprowadzonego badania okazało się, że najczęściej wykorzystywanymi źródłami danych o klientach są bazy danych, z których korzysta aż 90% respondentów. Znacznie mniej, bo 52% respondentów pozyskuje dane z zgromadzone w hurtowni danych.

Z uzyskanych odpowiedzi wynika, iż najczęściej dane o klientach są gromadzone i przetwarzane na potrzeby raportowania. Tak odpowiedziało 97% respondentów. Blisko 68% przedsiębiorstw gromadzi dane o klientach na potrzeby predykcji, natomiast 30% z nich, jako cel gromadzenia i przetwarzania danych o klientach wskazało identyfikowanie anomalii (wykrywanie nadużyć, niebezpiecznych zjawisk, defraudacji).

Z uzyskanych odpowiedzi wynika, że najczęściej wykorzystywane narzędzia to: raportowanie standardowe, w tym kostki OLAP (46%) oraz systemy typu Business Intelligence (42%).

Okazuje się, że Zarząd w 100% przypadków – nie Dział Sprzedaży lub Marketingu stał się głównym beneficjentem danych o kliencie. W przypadku 74% przedsiębiorstw analizy danych o klientach wykonywane są na rzecz Działów Sprzedaży. Następnie, w 60% przypadków, działy analiz dostarczają danych do Działów Marketingu oraz Działów Finansowych.

W przypadku przedsiębiorstw, w których Data Scientist występuje ustaliliśmy, iż najczęściej pracuje on w Dziale IT (50%). Pozostały działami, które zostały wymienione przez respondentów były Działy Analiz oraz Controllingu.

Chcesz dowiedzieć się więcej: POBIERZ RAPORT

reklama

Ekspert:

decyzje-IT.pl

decyzje-IT.pl to specjalistyczny, internetowy serwis branży IT stanowiący centrum wiedzy na temat oprogramowania dla biznesu (m.in. systemów klasy BI i Controlling, BPM, CRM, ERP, Finanse i księgowość, MES, SCM, PLM).

Zdjęcia

Ruchomy cel: dane o kliencie / fot. Fotolia
Ruchomy cel: dane o kliencie / fot. Fotolia

E-urząd Cyfrowe usługi publiczne. Poradnik dla administracji i przedsiębiorców (książka)79.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

DEFIDE Beata Naróg

Usługi i Doradztwo Kadrowe. Szkolenia

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »