| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Rozliczenia VAT > Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu usługi naprawy telefonów

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu usługi naprawy telefonów

Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie naprawy telefonów komórkowych. 20 czerwca 2014 r. od dwóch klientów otrzymałem zlecenie naprawy telefonów. Telefony zostały naprawione 23 czerwca 2014 r. Klienci zostali poinformowani telefonicznie o możliwości ich odbioru. Wysłałem im również maile. Pierwszy z klientów odebrał telefon 2 lipca 2014 r. Drugi nie odebrał go do tej pory. Kiedy powstał u mnie obowiązek podatkowy z tytułu tej naprawy? Płatność za naprawę następuje przy odbiorze telefonu.

W przedstawionej przez Pana sytuacji obowiązek podatkowy powstaje na zasadach ogólnych, czyli z chwilą wykonania usługi naprawy. W związku z tym obowiązek podatkowy z tytułu naprawy obu tele­fonów powstał 23 czerwca 2014 r. Nie ma znaczenia, czy i kiedy klienci odebrali telefony, ani czy i kiedy dokonają zapłaty po wykonaniu usługi.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Taki sposób ustalania momentu wykonania usługi i momentu powstania obowiązku podatkowego po­twierdziło również Ministerstwo Finansów w broszurze informacyjnej z 28 stycznia 2014 r. pt. Zmiany w zakresie określania momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT od 1 stycznia 2014 r.:

Dla celów powstania obowiązku podatkowego dokonanie czynności następuje z chwilą faktycznego jej dokonania, z wyjątkiem przypadków, w których przepisy ustawy o VAT określają wprost ten moment. W konsekwencji postanowienia umów cywilnoprawnych o uznaniu dostawy towa­rów za dokonaną (np. zastrzeżenie prawa własności do czasu zaistnienia danego zdarzenia, w sytuacji gdy towar został już wydany) lub usługi za wykonaną (np. przyjęcie jej wykonania dopiero z chwilą podpi­sania protokołów zdawczo-odbiorczych) pozostają bez znaczenia dla ww. celów, mogą pełnić jedynie funkcję pomocniczą w przypadku zaistnienia wątpliwości.

PODSTAWA PRAWNA:

• art. 19a ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Artykuł pochodzi z poradnika "500 pytań o VAT"

Książka do nabycia na sklep.infor.pl

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Iga Kalinowska

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK