| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > VAT > Rozliczenia VAT > Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu usługi naprawy telefonów

Kiedy powstaje obowiązek podatkowy z tytułu usługi naprawy telefonów

Prowadzę działalność gospodarczą w zakresie naprawy telefonów komórkowych. 20 czerwca 2014 r. od dwóch klientów otrzymałem zlecenie naprawy telefonów. Telefony zostały naprawione 23 czerwca 2014 r. Klienci zostali poinformowani telefonicznie o możliwości ich odbioru. Wysłałem im również maile. Pierwszy z klientów odebrał telefon 2 lipca 2014 r. Drugi nie odebrał go do tej pory. Kiedy powstał u mnie obowiązek podatkowy z tytułu tej naprawy? Płatność za naprawę następuje przy odbiorze telefonu.

W przedstawionej przez Pana sytuacji obowiązek podatkowy powstaje na zasadach ogólnych, czyli z chwilą wykonania usługi naprawy. W związku z tym obowiązek podatkowy z tytułu naprawy obu tele­fonów powstał 23 czerwca 2014 r. Nie ma znaczenia, czy i kiedy klienci odebrali telefony, ani czy i kiedy dokonają zapłaty po wykonaniu usługi.

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Taki sposób ustalania momentu wykonania usługi i momentu powstania obowiązku podatkowego po­twierdziło również Ministerstwo Finansów w broszurze informacyjnej z 28 stycznia 2014 r. pt. Zmiany w zakresie określania momentu powstania obowiązku podatkowego w VAT od 1 stycznia 2014 r.:

Dla celów powstania obowiązku podatkowego dokonanie czynności następuje z chwilą faktycznego jej dokonania, z wyjątkiem przypadków, w których przepisy ustawy o VAT określają wprost ten moment. W konsekwencji postanowienia umów cywilnoprawnych o uznaniu dostawy towa­rów za dokonaną (np. zastrzeżenie prawa własności do czasu zaistnienia danego zdarzenia, w sytuacji gdy towar został już wydany) lub usługi za wykonaną (np. przyjęcie jej wykonania dopiero z chwilą podpi­sania protokołów zdawczo-odbiorczych) pozostają bez znaczenia dla ww. celów, mogą pełnić jedynie funkcję pomocniczą w przypadku zaistnienia wątpliwości.

PODSTAWA PRAWNA:

• art. 19a ust. 1 ustawy z 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług - j.t. Dz.U. z 2011 r. Nr 177, poz. 1054; ost.zm. Dz.U. z 2014 r. poz. 312

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Artykuł pochodzi z poradnika "500 pytań o VAT"

Książka do nabycia na sklep.infor.pl

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Masterlease Polska

Firma leasingowa

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »