| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Jak prawidłowo sporządzić PIT-40, PIT-11 i PIT-8B

Jak prawidłowo sporządzić PIT-40, PIT-11 i PIT-8B

Tylko do 28 lutego zakłady pracy oraz zleceniodawcy powinni przygotować odpowiednie formularze dla osób zatrudnianych w 2005 r. Obowiązek ten dotyczy także innych płatników. Jeśli pracodawca dokonuje za podatnika rocznego obliczenia podatku, wypełnia PIT-40, dla pracowników-etatowców przygotowuje PIT-11, a dla zleceniobiorców PIT-8B.

Niestety, w praktyce takie sytuacje zdarzają się, a rozwiązania próżno szukać w przepisach podatkowych, bo ustawodawca ich nie przewidział. W takim przypadku pracodawca powinien po prostu wystawić drugi PIT-11, określając w nim jednocześnie okres zatrudnienia.
Oznacza to, że pracownik otrzyma od pracodawcy dwie informacje za ten sam rok podatkowy: jedną do 15 dnia miesiąca następującego po tym, kiedy został zwolniony, drugą do końca lutego następnego roku. Każda z tych informacji będzie dotyczyła dwóch różnych okresów, w których pracownik był zatrudniony. Jedna, np. z okresu od stycznia do maja, a druga od października do końca roku.
Za prawidłowe można uznać też wskazanie w rocznym PIT-11, iż dotyczy on całego poprzedniego roku. Zatem obejmuje także przychody wykazane w pierwszym PIT-11. W takim przypadku np. do PIT-37, podatnik przeniesie jedynie kwoty z drugiej informacji PIT-11

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Monika Serwatka

Aplikantka radcowska

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK