| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE MOBILNE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Poradniki > Jak prawidłowo wypełnić i przesłać e-deklaracje

Jak prawidłowo wypełnić i przesłać e-deklaracje

Kilkadziesiąt rodzajów deklaracji i zeznań podatkowych mogą przesyłać podatnicy drogą elektroniczną. Muszą jednak posiadać zaświadczenie od naczelnika urzędu skarbowego oraz bezpieczny e-podpis. Obecnie istnieje jeden sposób przesyłania e-deklaracji - za pomocą interaktywnego formularza. Wyjaśniamy, jak dokonać tego w sposób prawidłowy.

W naszej firmie wiele dokumentów przesyłamy za pomocą PDF. Czy w ten sposób można przesłać również e-deklarację? PDF gwarantuje zachowanie integralności danych i jest dość bezpiecznym sposobem przesyłania dokumentów.

NIE. Firmy nie mogą przesyłać e-deklaracji we własnym pliku PDF, chyba że spełnia on wymogi przewidziane prawem. Przepisy jasno określają, w jakiej formie może być przesyłana deklaracja drogą elektroniczną. Obecnie dopuszczalne jest wypełnianie formularzy interaktywnych, które przygotował resort finansów, oraz za pomocą aplikacji dostarczonych przez producentów oprogramowania. Formularze interaktywne to również pliki PDF, ale przygotowane przez resort finansów i zawierające wskazówki dotyczące wypełniania. Po wypełnieniu przygotowanego formularza w formie pliku PDF trzeba go jeszcze podpisać e-podpisem. Trzeba pamiętać, że oba sposoby dopuszczone prawem zakładają wykorzystanie podpisu elektronicznego z kwalifikowanym certyfikatem.

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Wioletta Małota

Konsultant Międzykulturowy i HR, Executive Mentor &Coach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »