| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Druk ulotek jako koszt

Druk ulotek jako koszt

Prowadzę indywidualną działalność gospodarczą. W ramach reklamowania usług drukuję bardzo dużo ulotek. Są one rozdawane w sklepach oraz na ulicy. Czy wydatki poniesione na wykonanie ulotek reklamowych stanowią w całości koszt uzyskania przychodów czy też powinienem je zaliczyć do kosztów reprezentacji i reklamy objętych limitem?

Wydatki związane z ulotkami ma Pan prawo zaliczyć w pełni do kosztów uzyskania przychodu.
Za koszty uzyskania przychodów nie uważa się kosztów reprezentacji i reklamy w części przekraczającej 0,25% przychodów, chyba że reklama prowadzona jest w środkach masowego przekazu lub publicznie w inny sposób. Wydatki poniesione na reklamę w środkach masowego przekazu oraz prowadzoną publicznie w inny sposób stanowią koszt uzyskania przychodu w pełnej wysokości. Reklama publiczna to reklama powszechna, prowadzona w miejscu dostępnym dla anonimowego odbiorcy. Za taką należy uznać reklamę w sklepach oraz rozdawanie ulotek na ulicy.
PODSTAWA PRAWNA:
• art. 22 ust. 1 w zw. z art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (t.j. Dz.U. z 2000 r. nr 14, poz. 176 z późn. zm.).
Dominika Dragan-Berestecka i Ewa Błaszczak


reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Sofath

Prekursor i lider na europejskim rynku pomp ciepła.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »