| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Jak zakwalifikować reklamę świetlną

Jak zakwalifikować reklamę świetlną

Do której grupy środków trwałych należy zakwalifikować umieszczoną na ścianie budynku reklamę świetlną zawierającą napis o treści reklamowo-informacyjnej składający się z podświetlonych liter przestrzennych. Jaką stawkę należy przyjąć do odpisów amortyzacyjnych?

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

W pytaniu mowa jest o reklamie świetlnej, przy czym nie jest to obiekt wolno stojący, trwale związany z gruntem. Mowa jest tu o przestrzennych, podświetlanych literach umieszczonych na ścianie budynku, należy zatem ten środek trwały zaliczyć do grupy 8.
Grupa 8 obejmuje poszczególne obiekty środków trwałych, które stanowią pojedyncze narzędzia, aparaty, przyrządy kontrolno-pomiarowe oraz różnego typu wyposażenie i sprzęt specjalistyczny. Ponadto do grupy 8 zaliczane są wolno stojące, niezwiązane w sposób trwały z gruntem, budki, kioski, domki campingowe i inne obiekty, z wyjątkiem ujętych w grupie 1 „Budynki i lokale”.
Stawka amortyzacyjna dla tej grupy wynosi 20%.

• art. 16f ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 183, poz. 1538
• art. 32 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości – j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 267, poz. 2252

Wioletta Chaczykowska

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Kinga Węgiel

Prawnik

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »