| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Porady prawne > Jak zakwalifikować reklamę świetlną

Jak zakwalifikować reklamę świetlną

Do której grupy środków trwałych należy zakwalifikować umieszczoną na ścianie budynku reklamę świetlną zawierającą napis o treści reklamowo-informacyjnej składający się z podświetlonych liter przestrzennych. Jaką stawkę należy przyjąć do odpisów amortyzacyjnych?

Kliknij aby zobaczyć ilustrację.

W pytaniu mowa jest o reklamie świetlnej, przy czym nie jest to obiekt wolno stojący, trwale związany z gruntem. Mowa jest tu o przestrzennych, podświetlanych literach umieszczonych na ścianie budynku, należy zatem ten środek trwały zaliczyć do grupy 8.
Grupa 8 obejmuje poszczególne obiekty środków trwałych, które stanowią pojedyncze narzędzia, aparaty, przyrządy kontrolno-pomiarowe oraz różnego typu wyposażenie i sprzęt specjalistyczny. Ponadto do grupy 8 zaliczane są wolno stojące, niezwiązane w sposób trwały z gruntem, budki, kioski, domki campingowe i inne obiekty, z wyjątkiem ujętych w grupie 1 „Budynki i lokale”.
Stawka amortyzacyjna dla tej grupy wynosi 20%.

• art. 16f ustawy z 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – j.t. Dz.U. z 2000 r. Nr 54, poz. 654; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 183, poz. 1538
• art. 32 ustawy z 29 września 1994 r. o rachunkowości – j.t. Dz.U. z 2002 r. Nr 76, poz. 694; ost.zm. Dz.U. z 2005 r. Nr 267, poz. 2252

Wioletta Chaczykowska

reklama

Źródło:

Biuletyn Rachunkowości

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tomasz Regulski

analityk DM TMS Brokers

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »