| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Coraz lepsza obsługa firm

Coraz lepsza obsługa firm

Jednolity Rozmówca Podatkowy ma zapewnić wyższy poziom obsługi podatników. Dziś rusza kolejny etap tego programu. Ministerstwo wytypowało następny tzw. wyspecjalizowany urząd skarbowy, w którym prowadzony będzie kolejny etap programu Jednolity Rozmówca Podatkowy. Firmy, które płacą największe podatki i mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, mogą liczyć na coraz lepszą obsługę.



Eksperyment już działa

Ten nowatorski system obsługi podatników od ośmiu miesięcy z powodzeniem działa w Małopolskim Urzędzie Skarbowym w Krakowie – wyjaśnia Tomasz Sokolnicki, zastępca naczelnika MUS.


System Jednolitego Rozmówcy Podatkowego polega na tym, że każdy z podatników jest obsługiwany kompleksowo (w zakresie wszystkich tytułów podatkowych) przez wyznaczonych imiennie pracowników działu podatków.


– Taka organizacja w znacznym stopniu ułatwia podatnikom kontakt z urzędem, a co za tym idzie usprawnia załatwianie spraw, gdyż nie są one już rozproszone w różnych komórkach organizacyjnych – twierdzi Tomasz Sokolnicki. Dodaje, że w tym celu w urzędzie uruchomiono również rozbudowany serwis www, który stanowi nowoczesną platformę komunikacji pomiędzy urzędem i podatnikami.



Będą wnioski i decyzje

– Eksperyment ma się zakończyć wnioskami i bilansem przygotowanymi przez ekspertów francuskich, na podstawie których Ministerstwo Finansów podejmie decyzję co do dalszych rozwiązań – informuje Tomasz Sokolnicki.


Również polski urząd, jako przedstawiciel polskiej administracji podatkowej, po zakończeniu eksperymentu przedstawi swoje spostrzeżenia z funkcjonowania programu w praktyce.


Z eksperymentu zadowoleni są podatnicy, którzy zdecydowanie preferują proponowany rodzaj obsługi. Urząd, w którym prowadzony jest eksperyment, obsługuje m.in. firmę TP EmiTel.


– Obsługa jest sprawna i kompleksowa, jako podatnik wiemy, do kogo się zwracać – mówi Paweł Kobic, kontroler finansowy z EmiTel. Dodaje, że zmiany w tym kierunku są potrzebne, zwłaszcza w przypadku podatników o podstawowym znaczeniu dla gospodarki.



PROGNOZA


Zarówno urzędnicy, eksperci z programu PHARE 2003, jak i podatnicy są zadowoleni z wyników eksperymentu. Należy mieć nadzieję, że jego pomyślne zakończenie zmobilizuje Ministerstwo Finansów do wprowadzenia zmian organizacyjnych w urzędach skarbowych, tak by kompleksowa i profesjonalna obsługa kluczowych dla gospodarki firm była normą.



KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z NOWYCH ROZWIĄZAŃ


Do obsługi wybranej kategorii podatników (przedsiębiorców) zostało powołanych 20 tzw. wyspecjalizowanych urzędów skarbowych. To w tych urzędach mogą zostać wprowadzone testowane obecnie rozwiązania. Wyspecjalizowane urzędy obsługują:


• podatkowe grupy kapitałowe,


• banki,


• zakłady ubezpieczeń,


• jednostki działające na podstawie przepisów o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz przepisów o funduszach inwestycyjnych,

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Magdalena Dąbrowska

Ekspert z zakresu doradztwa personalnego  

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »