| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Coraz lepsza obsługa firm

Coraz lepsza obsługa firm

Jednolity Rozmówca Podatkowy ma zapewnić wyższy poziom obsługi podatników. Dziś rusza kolejny etap tego programu. Ministerstwo wytypowało następny tzw. wyspecjalizowany urząd skarbowy, w którym prowadzony będzie kolejny etap programu Jednolity Rozmówca Podatkowy. Firmy, które płacą największe podatki i mają kluczowe znaczenie dla gospodarki, mogą liczyć na coraz lepszą obsługę.



Eksperyment już działa

Ten nowatorski system obsługi podatników od ośmiu miesięcy z powodzeniem działa w Małopolskim Urzędzie Skarbowym w Krakowie – wyjaśnia Tomasz Sokolnicki, zastępca naczelnika MUS.


System Jednolitego Rozmówcy Podatkowego polega na tym, że każdy z podatników jest obsługiwany kompleksowo (w zakresie wszystkich tytułów podatkowych) przez wyznaczonych imiennie pracowników działu podatków.


– Taka organizacja w znacznym stopniu ułatwia podatnikom kontakt z urzędem, a co za tym idzie usprawnia załatwianie spraw, gdyż nie są one już rozproszone w różnych komórkach organizacyjnych – twierdzi Tomasz Sokolnicki. Dodaje, że w tym celu w urzędzie uruchomiono również rozbudowany serwis www, który stanowi nowoczesną platformę komunikacji pomiędzy urzędem i podatnikami.



Będą wnioski i decyzje

– Eksperyment ma się zakończyć wnioskami i bilansem przygotowanymi przez ekspertów francuskich, na podstawie których Ministerstwo Finansów podejmie decyzję co do dalszych rozwiązań – informuje Tomasz Sokolnicki.


Również polski urząd, jako przedstawiciel polskiej administracji podatkowej, po zakończeniu eksperymentu przedstawi swoje spostrzeżenia z funkcjonowania programu w praktyce.


Z eksperymentu zadowoleni są podatnicy, którzy zdecydowanie preferują proponowany rodzaj obsługi. Urząd, w którym prowadzony jest eksperyment, obsługuje m.in. firmę TP EmiTel.


– Obsługa jest sprawna i kompleksowa, jako podatnik wiemy, do kogo się zwracać – mówi Paweł Kobic, kontroler finansowy z EmiTel. Dodaje, że zmiany w tym kierunku są potrzebne, zwłaszcza w przypadku podatników o podstawowym znaczeniu dla gospodarki.



PROGNOZA


Zarówno urzędnicy, eksperci z programu PHARE 2003, jak i podatnicy są zadowoleni z wyników eksperymentu. Należy mieć nadzieję, że jego pomyślne zakończenie zmobilizuje Ministerstwo Finansów do wprowadzenia zmian organizacyjnych w urzędach skarbowych, tak by kompleksowa i profesjonalna obsługa kluczowych dla gospodarki firm była normą.



KTO MOŻE SKORZYSTAĆ Z NOWYCH ROZWIĄZAŃ


Do obsługi wybranej kategorii podatników (przedsiębiorców) zostało powołanych 20 tzw. wyspecjalizowanych urzędów skarbowych. To w tych urzędach mogą zostać wprowadzone testowane obecnie rozwiązania. Wyspecjalizowane urzędy obsługują:


• podatkowe grupy kapitałowe,


• banki,


• zakłady ubezpieczeń,


• jednostki działające na podstawie przepisów o publicznym obrocie papierami wartościowymi oraz przepisów o funduszach inwestycyjnych,

reklama

Polecamy artykuły

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Piotr Wyrwa

Doradca podatkowy nr 12653

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK