| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Opublikowano nowe przepisy dotyczące rozliczeń z fiskusem w formie elektronicznej

Opublikowano nowe przepisy dotyczące rozliczeń z fiskusem w formie elektronicznej

W Dzienniku Ustaw opublikowano rozporządzenia niezbędne do tego, żeby uprawnieni podatnicy mogli przesyłać deklaracje podatkowe w formie elektronicznej.


W Dzienniku Ustaw nr 146 z 2006 r., poz. 1060-1062 znalazły się trzy rozporządzenia ministra finansów do ustawy zmieniającej Ordynację podatkową. Rozporządzenia te są konieczne do tego, żeby uprawnieni podatnicy mogli rozliczać się z fiskusem drogą elektroniczną.

Rozporządzenie z 11 sierpnia 2006 roku w sprawie określenia rodzajów deklaracji, które mogą być składane za pomocą środków komunikacji elektronicznej, zawiera listę 37 deklaracji i informacji podatkowych, które można lub będzie można wysyłać do urzędu skarbowego przez internet. Zgodnie z nim, od 16 sierpnia można składać tylko dwie e-deklaracje; PIT-4 i PIT-8A. Możliwość elektronicznego rozliczania się z fiskusem za pomocą pozostałych e-deklaracji będzie wprowadzana stopniowo w terminach od 1 października i 1 grudnia tego roku oraz 1 lutego 2007 roku.

Rozporządzenie z 11 sierpnia 2006 roku w sprawie trybu składania i wzoru zawiadomienia o zamiarze składania deklaracji w formie elektronicznej określa obowiązki, które musi spełnić podatnik pragnący rozliczać się z urzędem skarbowym drogą elektroniczną. Podatnik będzie musiał wysłać do urzędu specjalne zawiadomienie według wzoru ZAW-E1, który minister finansów określił w załączniku do zawiadomienia.

Z kolei rozporządzenie ministra finansów z 11 sierpnia 2006 roku zmieniające rozporządzenie w sprawie zaświadczeń wydawanych przez organy podatkowe określa wzór zaświadczenia, jakie podatnik lub płatnik otrzymają od urzędu skarbowego. Chodzi o zaświadczenie potwierdzające zgodność danych zawartych w zawiadomieniu o zamiarze składania deklaracji drogą elektroniczną z danymi zawartymi w zgłoszeniu złożonym przez osobę upoważnioną. Urząd skarbowy powinien je wydać w ciągu miesiąca. Dopiero po jego uzyskaniu podatnicy lub płatnicy będą mogli rozliczać się drogą elektroniczną.

Deklaracje i podania będą mogły być przesyłane za pomocą strony internetowej pod adresem www.e-deklaracje.mf.gov.pl. Konieczne będzie do tego potwierdzenie bezpiecznym, certyfikowanym podpisem elektronicznym. Deklaracje będzie można przesyłać także za pomocą specjalnego interfejsu dostępnego na stronie www.e-podatki.gov.pl.

MARCIN MUSIAŁ
marcin.musial@infor.pl


reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Marta Lech

Adwokat, ekspert w zakresie prawa cywilnego, rodzinnego i karnego.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »