| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Decyduje prawidłowa ewidencja kosztów

Decyduje prawidłowa ewidencja kosztów

Najważniejszym kryterium kontroli ksiąg jest sprawdzenie, czy poniesione przez przedsiębiorcę koszty są prawidłowo księgowane.


Kontrolerzy urzędu skarbowego sprawdzając prawidłowość ksiąg przychodów i rozchodów stwierdzili, że w 2003 roku podatnik zawyżył koszty uzyskania przychodu i przychody.


Przedsiębiorca odwołał się od decyzji. Napisał, że świadczenie usług poniżej kosztów zużytego materiału nie jest sprzeczne z prawem i mimo straty w interesującym kontrolerów roku finansowym w kolejnych latach może przynieść efekty finansowe. Izba skarbowa utrzymała w mocy decyzję urzędu skarbowego. Uznała, że z ustawy o swobodzie działalności gospodarczej wynikało, że podstawową cechą działalności gospodarczej jest jej zarobkowy charakter oraz zaakceptowanie zasady, że przychód powinien być wyższy niż poniesiony na jego uzyskanie nakład.


Sprawa trafiła do WSA w Poznaniu. W skardze przedsiębiorca napisał, że domaga się uznania pierwotnie obliczonej przez siebie straty. Jego zdaniem prawo nie zabrania przedsiębiorcy obniżenia cen świadczonych usług i nie może mieć to wpływu na ocenę rzetelności prowadzenia ksiąg podatkowych.


WSA w Poznaniu uchylił zaskarżoną decyzję. Stwierdził, że uznanie przez organy podatkowe, że przedsiębiorca prowadzi swój interes nielogicznie nie powinno mieć wpływu na ocenę rzetelności jego ksiąg. Zdaniem sądu najważniejszym kryterium kontroli ksiąg powinno być sprawdzenie, czy koszty poniesione przez przedsiębiorcę są prawidłowo ewidencjonowane.


Sygn. akt I S.A./Po 1385/05


Tomasz Lisiecki

reklama

Polecamy artykuły

Autor:

Źródło:

GP
CIT 2018. Komentarz (książka)299.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Dorota Mejri

Dorota Mejri – Psycholog, coach, konsultant, trener biznesu. Szkolenia prowadzi od 17 lat. Absolwentka studiów podyplomowych z Zarządzania i Marketingu , Zarządzania Zasobami Ludzkimi oraz Krakowskiej Szkoły Trenerów i Psychoterapeutów Gestalt Ukończyła Podyplomowe Studium Coachingu i Mentoringu Organizacyjnego na UŁ. Posiada certyfikaty CoachWise Coaching Essentials oraz CoachWise Mentoring Essentials. Prowadzi warsztaty z zakresu kompetencji menedżerskich, efektywności osobistej oraz warsztaty doskonalące umiejętności komunikacyjne i interpersonalne. Uczestniczyła w realizacji wielu projektów doradczych, m.in. dla PKO BP S.A. (wprowadzenie i realizacja nowej strategii personalnej), Renault Kiljańczyk (analiza CRM). Jest współrealizatorką projektu standaryzacji obsługi klienta z kilkunastu zakładach energetycznych w Polsce, a także konsultantem i audytorem w zakresie wprowadzania i realizacji standardów obsługi klienta dla PGE Dystrybucja S.A. Przygotowała i zrealizowała projekt coachingu dla kadry menedżerskiej Veolii, którym objęto 26 dyrektorów i kierowników firmy. Osobiście przeprowadziła 10 procesów coachingowych w tym projekcie. Aktywnie uczestniczy w pracach grupy Experiential Educators Europe, prowadząc warsztaty poza granicami Polski.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
Notyfikacje
Czy chcesz otrzymywać informacje o najnowszych zmianach? Zaakceptuj powiadomienia od ksiegowosc.Infor.pl
Powiadomienia można wyłączyć w preferencjach systemowych
NIE
TAK