| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Inne > Czy warto wprowadzić w firmie program wellness

Czy warto wprowadzić w firmie program wellness

Corporate wellness to nowoczesny trend zarządzania organizacją, który za podstawę przyjmuje założenie, że pracownik jest najważniejszym dobrem firmy. Jakie korzyści dla pracodawcy i pracowników może przynieść program wellness?

- Z tej teorii wysuwa się wniosek, że programy realizowane w ramach corporate wellness powinny być rozpatrywane  w ujęciu długoterminowej strategii rozwoju firmy wpisanej w jej kulturę organizacyjną.  Jeśli mają stanowić silne narzędzie motywacji, muszą być umiejętnie wprowadzone poprzez odpowiednią strategię komunikacji wewnętrznej oraz przeszkoloną specjalnie grupę liderów. Konsultacje strategiczne przy wprowadzaniu takich programów pozwalają uniknąć błędów, wyeliminować bariery i precyzyjne zanalizować potrzeby firmy. Te elementy są kluczowe, aby programy wellness nie stały się wspomnianym wcześniej „czynnikiem higieny” w teorii Herzberga - mówi Beata Dyraga, prezes grupy szkoleniowo-doradczej Prodialog, która od wielu lat doradza prezesom firm i dyrektorom HR jak zwiększać konkurencyjność ich firmy poprzez wdrażanie efektywnych programów corporate wellness.

Ruchomy czas pracy i 12-miesięczny okres rozliczeniowy


Zaskakujące korzyści


Od dawna panuje słuszne przekonanie, iż dużo bardziej wydajnie i bezpiecznie jest zapobiegać niż leczyć. Ta zasada wierna jest także corporate wellness. Zdecydowanie bardziej opłaca się firmom inwestować w działania profilaktyczne i dobrą kondycję psychofizyczną pracowników, niż później ponosić koszty ich zwolnień lekarskich, czy obniżonej efektywności. Liczne badania pokazują, że dobre samopoczucie pracowników wpływa korzystnie nie tylko na ich zaangażowanie w pracę, ale także na ich wydajność, efektywność i lojalność wobec pracodawcy.

- Wellness to nie tylko aspekty związane z edukowaniem i szkoleniami. To również kwestia spójnej, konsekwentnej i konkretnej strategii komunikacyjnej danej firmy. Odpowiednio dobrany język, argumentacja, przykłady, kanały komunikacji czy tożsamość wizualna tworzą programy, które na stałe można zapisać w kulturze organizacyjnej firmy. Dobrym przykładem staje się dbałość pracodawcy o ergonomię pracy swoich pracowników, czyli dostosowanie miejsca pracy do wymogów związanych z utrzymaniem prawidłowej postawy ciała podczas pracy przy komputerze, zakładanie pokojów relaksu w miejscu pracy, czy organizowanie dla pracowników specjalnych sesji ćwiczeń z fizjoterapeutą, mających ma celu wzmocnienie mięśni kręgosłupa i profilaktykę chorób zawodowych - dodaje Beata Dyraga.

W Polsce coraz więcej firm zaczyna dostrzegać niezbędność funkcjonowania corporate wellness. Jest to dobry znak, ponieważ równowaga emocjonalna pracowników i ich dobre samopoczucie są podstawą efektywności firm i jednym z najważniejszych czynników ich rozwoju.

Wynagrodzenie minimalne w krajach UE

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Roma Opoka

Aplikant adwokacki

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »