REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii /shutterstock.com
Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Irlandia zajmuje bardzo wysokie miejsca w prestiżowych rankingach oceniających warunki do prowadzenia firmy. Przyciąga nie tylko wielkie korporacje, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa. A niepewność związana z Brexitem jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność prowadzenia tam biznesu. Jakie są koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Irlandii?

Rejestracja firmy w Irlandii - koszty

Irlandia od wielu lat przyciąga największe firmy na świecie dzięki przyjaznemu systemowi podatkowemu i minimum biurokracji. Liberalne przepisy i atrakcyjne stawki opodatkowania sprawiły, że prowadzenie firmy w Irlandii stała się celem nie tylko dla międzynarodowych korporacji, ale także dla wielu małych i średnich firm.

REKLAMA

“Firmę w Irlandii najczęściej rejestrują startupy, przedstawiciele branży e-commerce oraz marketingu online. Niska biurokracja, atrakcyjny system podatkowy z 12,5-proc. podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) i szereg ulg i zwolnień dla firm to główne czynniki dla których polscy przedsiębiorcy rejestrują firmę w Irlandii. Dzięki prostym i przejrzystym przepisom przedsiębiorca może skupić się na rozwoju biznesu.” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Spółka limited (z ograniczoną odpowiedzialnością) to najpopularniejsza forma prawna prowadzenia biznesu w Irlandii. Przedsiębiorca może dokonać rejestracji firmy w Irlandii samodzielnie lub powierzyć cały proces rejestracji wyspecjalizowanej kancelarii podatkowej.

Rejestracja firmy w Irlandii to wydatek rozpoczynający się od około 1700 złotych (399 euro). Koszt ten uwzględnia wszystkie niezbędne opłaty skarbowe, złożenie dokumentów do irlandzkiego rejestru firm Companies Registration Office, złożenie dokumentów spółki do irlandzkiego urzędu skarbowego Revenue. Wspomniana kwota zawiera także obowiązkowe rozliczenie podatkowe po 6 miesiącach od rozpoczęcia działalności firmy, co zawyża realny koszt rejestracji firmy w Irlandii. Dla porównania koszt rejestracji spółki z o.o. w Polsce zaczyna się od min. 600 złotych.

Ile kosztuje księgowość firmy w Irlandii?

O niezwykle korzystnym systemie podatkowym Irlandii najlepiej świadczy 4 miejsce w prestiżowym rankingu “Doing Business 2018” Banku Światowego spośród 190 badanych krajów pod względem atrakcyjności systemu podatkowego i łatwości płacenia podatków. Przedsiębiorca prowadzący firmę w Irlandii może skupić się w pełni na rozwoju biznesu, ponieważ uciążliwe obowiązki administracyjne są ograniczone do minimum. Statystycznie przedsiębiorca w Irlandii poświęca rocznie 82 godziny na czynności administracyjne związane z płatnością podatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla porównania - przedsiębiorca prowadzący firmę w Polsce musi poświęcić aż 330 godzin, czyli cztery razy więcej czasu! Miesięczny koszt prowadzenia księgowości brytyjskiej spółki limited przez profesjonalną kancelarię podatkową rozpoczyna się już od 67,5 euro (około 300 złotych) i jest zależny od ilości dokumentów księgowych.

Polecamy: Wiosenne rabaty do – 50%
Bestsellery – podatki, rachunkowość, prawo pracy

Dowiedz się więcej>>

Firma w Irlandii - podsumowanie

Jak pokazują wyniki raportu Admiral Tax Irlandia jest drugim najczęściej wybieranym kierunkiem międzynarodowej optymalizacji podatkowej przez polskich przedsiębiorców, zaraz po Wielkiej Brytanii. Łatwość prowadzenia biznesu, proste przepisy i brak biurokracji stwarzają idealne warunki do rozwoju biznesu. Prowadzenie firmy w Irlandii po prostu się opłaca. Irlandia posiada jedną z najniższych w Europie stawek podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Dodatkowo, firmy, które w ciągu 3 lat po rejestracji nie wykazują w tym okresie zysku większego niż 1 mln euro są zwolnione z podatku dochodowego.

Koszt rejestracji i prowadzenia firmy w Irlandii nie odbiega od kosztów jakie ponoszą przedsiębiorcy w Polsce. Firma w Irlandii to nie tylko wymierne korzyści podatkowe, ale także optymalne warunki do rozwoju. Nie tylko dla globalnych korporacji, również dla małych i średnich firm.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA