REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii /shutterstock.com
Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Irlandia zajmuje bardzo wysokie miejsca w prestiżowych rankingach oceniających warunki do prowadzenia firmy. Przyciąga nie tylko wielkie korporacje, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa. A niepewność związana z Brexitem jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność prowadzenia tam biznesu. Jakie są koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Irlandii?

Rejestracja firmy w Irlandii - koszty

Irlandia od wielu lat przyciąga największe firmy na świecie dzięki przyjaznemu systemowi podatkowemu i minimum biurokracji. Liberalne przepisy i atrakcyjne stawki opodatkowania sprawiły, że prowadzenie firmy w Irlandii stała się celem nie tylko dla międzynarodowych korporacji, ale także dla wielu małych i średnich firm.

REKLAMA

REKLAMA

“Firmę w Irlandii najczęściej rejestrują startupy, przedstawiciele branży e-commerce oraz marketingu online. Niska biurokracja, atrakcyjny system podatkowy z 12,5-proc. podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) i szereg ulg i zwolnień dla firm to główne czynniki dla których polscy przedsiębiorcy rejestrują firmę w Irlandii. Dzięki prostym i przejrzystym przepisom przedsiębiorca może skupić się na rozwoju biznesu.” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Spółka limited (z ograniczoną odpowiedzialnością) to najpopularniejsza forma prawna prowadzenia biznesu w Irlandii. Przedsiębiorca może dokonać rejestracji firmy w Irlandii samodzielnie lub powierzyć cały proces rejestracji wyspecjalizowanej kancelarii podatkowej.

Rejestracja firmy w Irlandii to wydatek rozpoczynający się od około 1700 złotych (399 euro). Koszt ten uwzględnia wszystkie niezbędne opłaty skarbowe, złożenie dokumentów do irlandzkiego rejestru firm Companies Registration Office, złożenie dokumentów spółki do irlandzkiego urzędu skarbowego Revenue. Wspomniana kwota zawiera także obowiązkowe rozliczenie podatkowe po 6 miesiącach od rozpoczęcia działalności firmy, co zawyża realny koszt rejestracji firmy w Irlandii. Dla porównania koszt rejestracji spółki z o.o. w Polsce zaczyna się od min. 600 złotych.

REKLAMA

Ile kosztuje księgowość firmy w Irlandii?

O niezwykle korzystnym systemie podatkowym Irlandii najlepiej świadczy 4 miejsce w prestiżowym rankingu “Doing Business 2018” Banku Światowego spośród 190 badanych krajów pod względem atrakcyjności systemu podatkowego i łatwości płacenia podatków. Przedsiębiorca prowadzący firmę w Irlandii może skupić się w pełni na rozwoju biznesu, ponieważ uciążliwe obowiązki administracyjne są ograniczone do minimum. Statystycznie przedsiębiorca w Irlandii poświęca rocznie 82 godziny na czynności administracyjne związane z płatnością podatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla porównania - przedsiębiorca prowadzący firmę w Polsce musi poświęcić aż 330 godzin, czyli cztery razy więcej czasu! Miesięczny koszt prowadzenia księgowości brytyjskiej spółki limited przez profesjonalną kancelarię podatkową rozpoczyna się już od 67,5 euro (około 300 złotych) i jest zależny od ilości dokumentów księgowych.

Polecamy: Wiosenne rabaty do – 50%
Bestsellery – podatki, rachunkowość, prawo pracy

Dowiedz się więcej>>

Firma w Irlandii - podsumowanie

Jak pokazują wyniki raportu Admiral Tax Irlandia jest drugim najczęściej wybieranym kierunkiem międzynarodowej optymalizacji podatkowej przez polskich przedsiębiorców, zaraz po Wielkiej Brytanii. Łatwość prowadzenia biznesu, proste przepisy i brak biurokracji stwarzają idealne warunki do rozwoju biznesu. Prowadzenie firmy w Irlandii po prostu się opłaca. Irlandia posiada jedną z najniższych w Europie stawek podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Dodatkowo, firmy, które w ciągu 3 lat po rejestracji nie wykazują w tym okresie zysku większego niż 1 mln euro są zwolnione z podatku dochodowego.

Koszt rejestracji i prowadzenia firmy w Irlandii nie odbiega od kosztów jakie ponoszą przedsiębiorcy w Polsce. Firma w Irlandii to nie tylko wymierne korzyści podatkowe, ale także optymalne warunki do rozwoju. Nie tylko dla globalnych korporacji, również dla małych i średnich firm.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Mały ZUS plus 2026 - zmiany. Komunikat ZUS: Niższe składki przez 36 miesięcy; tak trzeba liczyć ulgowe miesiące

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11 od pracodawcy tylko na wniosek pracownika. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w informacjach podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

REKLAMA

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

REKLAMA

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Przelewy bankowe w Święta i Nowy Rok. Kiedy wysłać przelew, by na pewno doszedł przed końcem roku?

Koniec roku obfituje w dużo dni wolnych. Co z przelewami bankowymi wysłanymi w tych dniach dniach? Kiedy najlepiej wysłać przelew, aby dotarł na czas? Czy będą działać płatności natychmiastowe? Warto terminowe płatności zaplanować z wyprzedzeniem.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA