REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii /shutterstock.com
Rejestracja i prowadzenie firmy w Irlandii /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

Irlandia zajmuje bardzo wysokie miejsca w prestiżowych rankingach oceniających warunki do prowadzenia firmy. Przyciąga nie tylko wielkie korporacje, ale również małe i średnie przedsiębiorstwa. A niepewność związana z Brexitem jeszcze bardziej podnosi atrakcyjność prowadzenia tam biznesu. Jakie są koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Irlandii?

Rejestracja firmy w Irlandii - koszty

Irlandia od wielu lat przyciąga największe firmy na świecie dzięki przyjaznemu systemowi podatkowemu i minimum biurokracji. Liberalne przepisy i atrakcyjne stawki opodatkowania sprawiły, że prowadzenie firmy w Irlandii stała się celem nie tylko dla międzynarodowych korporacji, ale także dla wielu małych i średnich firm.

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

“Firmę w Irlandii najczęściej rejestrują startupy, przedstawiciele branży e-commerce oraz marketingu online. Niska biurokracja, atrakcyjny system podatkowy z 12,5-proc. podatku dochodowego od osób prawnych (CIT) i szereg ulg i zwolnień dla firm to główne czynniki dla których polscy przedsiębiorcy rejestrują firmę w Irlandii. Dzięki prostym i przejrzystym przepisom przedsiębiorca może skupić się na rozwoju biznesu.” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Spółka limited (z ograniczoną odpowiedzialnością) to najpopularniejsza forma prawna prowadzenia biznesu w Irlandii. Przedsiębiorca może dokonać rejestracji firmy w Irlandii samodzielnie lub powierzyć cały proces rejestracji wyspecjalizowanej kancelarii podatkowej.

Rejestracja firmy w Irlandii to wydatek rozpoczynający się od około 1700 złotych (399 euro). Koszt ten uwzględnia wszystkie niezbędne opłaty skarbowe, złożenie dokumentów do irlandzkiego rejestru firm Companies Registration Office, złożenie dokumentów spółki do irlandzkiego urzędu skarbowego Revenue. Wspomniana kwota zawiera także obowiązkowe rozliczenie podatkowe po 6 miesiącach od rozpoczęcia działalności firmy, co zawyża realny koszt rejestracji firmy w Irlandii. Dla porównania koszt rejestracji spółki z o.o. w Polsce zaczyna się od min. 600 złotych.

Ile kosztuje księgowość firmy w Irlandii?

REKLAMA

O niezwykle korzystnym systemie podatkowym Irlandii najlepiej świadczy 4 miejsce w prestiżowym rankingu “Doing Business 2018” Banku Światowego spośród 190 badanych krajów pod względem atrakcyjności systemu podatkowego i łatwości płacenia podatków. Przedsiębiorca prowadzący firmę w Irlandii może skupić się w pełni na rozwoju biznesu, ponieważ uciążliwe obowiązki administracyjne są ograniczone do minimum. Statystycznie przedsiębiorca w Irlandii poświęca rocznie 82 godziny na czynności administracyjne związane z płatnością podatków.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dla porównania - przedsiębiorca prowadzący firmę w Polsce musi poświęcić aż 330 godzin, czyli cztery razy więcej czasu! Miesięczny koszt prowadzenia księgowości brytyjskiej spółki limited przez profesjonalną kancelarię podatkową rozpoczyna się już od 67,5 euro (około 300 złotych) i jest zależny od ilości dokumentów księgowych.

Polecamy: Wiosenne rabaty do – 50%
Bestsellery – podatki, rachunkowość, prawo pracy

Dowiedz się więcej>>

Firma w Irlandii - podsumowanie

Jak pokazują wyniki raportu Admiral Tax Irlandia jest drugim najczęściej wybieranym kierunkiem międzynarodowej optymalizacji podatkowej przez polskich przedsiębiorców, zaraz po Wielkiej Brytanii. Łatwość prowadzenia biznesu, proste przepisy i brak biurokracji stwarzają idealne warunki do rozwoju biznesu. Prowadzenie firmy w Irlandii po prostu się opłaca. Irlandia posiada jedną z najniższych w Europie stawek podatku dochodowego od osób prawnych (CIT). Dodatkowo, firmy, które w ciągu 3 lat po rejestracji nie wykazują w tym okresie zysku większego niż 1 mln euro są zwolnione z podatku dochodowego.

Koszt rejestracji i prowadzenia firmy w Irlandii nie odbiega od kosztów jakie ponoszą przedsiębiorcy w Polsce. Firma w Irlandii to nie tylko wymierne korzyści podatkowe, ale także optymalne warunki do rozwoju. Nie tylko dla globalnych korporacji, również dla małych i średnich firm.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z bieganiem po zaświadczenia! Rewolucyjne zmiany w podatku od spadków i darowizn, dotyczące zaświadczeń z urzędu skarbowego oraz rozliczeń rent prywatnych

Koniec z obowiązkiem przedstawiania zaświadczeń z urzędu skarbowego przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny! Nowelizacja ustawy o podatku od spadków i darowizn upraszcza formalności i rozliczenia rent prywatnych. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe przepisy wchodzą w życie.

2 mln zł zamiast 1 mln! Rząd luzuje zasady w podatku PIT – to przełom dla przedsiębiorców, którzy korzystają z rozliczenia kasowego

Rząd szykuje istotną zmianę w podatku dochodowym – limit przychodów uprawniający do kasowego PIT ma wzrosnąć z 1 mln do 2 mln zł. To ogromna ulga dla tysięcy firm, które dzięki nowym przepisom poprawią swoją płynność finansową i uproszczą rozliczenia z fiskusem.

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA

Nowe projekty KSR do konsultacji publicznych: wartości niematerialne i inwestycje w nieruchomości

Komitet Standardów Rachunkowości opublikował dwa projekty Krajowych Standardów Rachunkowości – dotyczące wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości. Dokumenty mają ujednolicić zasady ewidencji, wyceny i prezentacji tych aktywów. Opinie można zgłaszać do 30 września 2025 r.

Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

REKLAMA

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

REKLAMA