REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Anglii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Anglii /Fot. Fotolia
Koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Anglii /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z danych Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii już ponad 60 tys. polskich przedsiębiorców zarejestrowało firmę w Anglii. Z jakimi kosztami wiąże się prowadzenie firmy w Wielkiej Brytanii? W artykule porównujemy też koszty prowadzenia biznesu w Polsce i Anglii - od rejestracji firmy, po jej bieżącą obsługę księgową.

Rejestracja firmy w Anglii - koszty

Wielka Brytania od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingach oceniających warunki do prowadzenia biznesu. Potwierdza to niedawno opublikowany ranking Europejskie Perspektywy Przedsiębiorczości, oceniający przyjazność danego kraju dla prowadzenia biznesu oraz czas i koszty niezbędne do rejestracji firmy. Wielka Brytania zajęła pierwsze miejsce spośród 30 badanych państw (28 krajów Unii Europejskiej oraz Norwegia i Szwajcaria).

REKLAMA

Autopromocja

REKLAMA

“Rejestracja firmy w Anglii jest zdecydowanie łatwiejsze od zakładania firmy w Polsce. Niska biurokracja i proste przepisy skłaniają polskich przedsiębiorców do założenia firmy właśnie na Wyspach. Prowadzenie firmy w Wielkiej Brytanii też się po prostu opłaca. Należy przytoczyć relatywnie niskie koszty księgowości, wysoką kwotę wolną od podatku (około 62 tys. złotych) czy składki na ubezpieczenie społeczne zależne od dochodów.” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Rejestracja firmy w Anglii to wydatek rozpoczynający się od około 70 funtów (około 400 złotych). Do założenia spółki w Wielkiej Brytanii nie jest wymagana fizyczna obecność przedsiębiorcy w brytyjskim urzędzie Companies House (rejestr spółek). Proces rejestracji spółki można wykonać w całości przez Internet lub powierzyć wyspecjalizowanej kancelarii podatkowej, która w imieniu przedsiębiorcy zajmie się wszelkimi formalnościami oraz kontaktem z brytyjskimi urzędami. Przedsiębiorca wybiera nazwę firmy, określa profil działalności, deklaruje kapitał zakładowy spółki (nie ma konieczności wnoszenia kapitału od razu podczas rejestracji, jak to ma miejsce w Polsce). Do rejestracji firmy w Wielkiej Brytanii konieczne jest wskazanie adresu, pod którym firma będzie zarejestrowana i musi to być adres na terenie Wielkiej Brytanii.

Co gdy nie posiadamy adresu na Wyspach? Z pomocą przychodzą kancelarie podatkowe, które odpłatnie udostępniają adres na potrzebę rejestracji spółki. Rejestracja firmy wraz z udostępnieniem adresu w prestiżowej lokalizacji np. w Londynie to koszt rozpoczynający się od 159 funtów (około 795 złotych).

Dla porównania koszt rejestracji spółki z o.o. w Polsce zaczyna się od min. 600 złotych. W skład tej kwoty wchodzą wydatki na rejestrację spółki w KRS (500 złotych), opłata za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (100 złotych). Należy pamiętać o konieczności opłacenia podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 0,5-proc. kapitału zakładowego polskiej spółki z o.o. Rejestracja spółki z o.o. w Polsce to wydatek rzędu 1500-2000 złotych, pod warunkiem, że kapitał zakładowy spółki będzie na minimalnym poziomie (5000 złotych). Rejestracja firmy w Wielkiej Brytanii jest zdecydowanie tańsza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile kosztuje księgowość firmy w Anglii i Polsce?

Wielka Brytania przyciąga przedsiębiorców niską biurokracją i sprowadzeniem obowiązków administracyjnych do minimum, dzięki czemu przedsiębiorca może w pełni skupić się na rozwoju własnej firmy. Jak wynika z raportu Doing Business 2019 Banku Światowego, statystyczny przedsiębiorca prowadzący firmę w Wielkiej Brytanii spędza zdecydowanie mniej czasu na czynnościach administracyjnych - w skali roku średnio 105 godzin. Dla porównania przedsiębiorca prowadzący firmę w Polsce musi poświęcić aż 330 godzin na czynności administracyjne związane z płatnością podatków - aż o 225 godzin więcej!

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów

Miesięczny koszt prowadzenia księgowości brytyjskiej spółki limited przez profesjonalną kancelarię podatkową rozpoczyna się już od 70 funtów (około 350 złotych) i jest zależny od ilości dokumentów księgowych. Dla porównania koszt prowadzenia księgowości polskiej spółki z o.o. to wydatek co najmniej 600 złotych, a w przypadku tradycyjnego biura rachunkowego możemy mówić o wydatku nawet 1500 złotych co miesiąc. Proste przepisy podatkowe i mniejsza liczba obowiązków księgowych przekładają się na niższe koszty prowadzenia firmy w Anglii. Firma w Anglii to nie tylko przyjazne warunki do prowadzenia biznesu, ale także jak wynika z naszego porównania zdecydowanie niższe koszty.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
30-krotność ZUS 2025. Limit 30-krotności - ile wynosi? Kogo dotyczy przekroczenie składek ZUS? Co zrobić jeśli nastąpi przekroczenie rocznej podstawy wymiaru składek ZUS?

W 2025 roku limit składek ZUS na ubezpieczenia emerytalne i rentowe został już ustalony. Po jego przekroczeniu składki nie są już naliczane – ale uwaga: za błędy w rozliczeniach może odpowiadać pracownik. Sprawdź, co oznacza 30-krotność ZUS, jak się liczy limit, kto go pilnuje i co zrobić, gdy opłaciłeś składki ponad próg.

Raz w roku wakacje od płacenia składek. Budżet państwa zapłaci za ciebie. ZUS przypomina kto ma prawo do tej ulgi i jak ją uzyskać w 2025 roku

Letnie wakacje to doskonały czas na odpoczynek nie tylko od pracy, ale również od spraw finansowych związanych z prowadzeniem własnej działalności. Zakład Ubezpieczeń Społecznych przypomina, że mikroprzedsiębiorcy wpisani do CEIDG oraz komornicy sądowi mogą skorzystać z wakacji składkowych. Od uruchomienia programu w listopadzie 2024 roku ZUS przyjął już niemal 2 miliony wniosków.

KSeF: Podatkowa rewolucja od 1 lutego 2026! Księgowi alarmują: chaos, niejasne przepisy i strach przed zmianami

Od 1 lutego 2026 roku Krajowy System e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowy dla największych firm, a dwa miesiące później dla całej reszty przedsiębiorców. Mimo zbliżającego się terminu, wciąż brakuje ostatecznych przepisów, a dokumentacja techniczna nie rozwiewa wszystkich wątpliwości. Księgowi biją na alarm – obawiają się chaosu organizacyjnego, przeciążenia obowiązkami i braku jasnych wytycznych. Przedsiębiorców czeka rewolucja, na którą wielu z nich wciąż nie jest gotowych.

Obowiązkowy KSeF 2026: Prof. W. Modzelewski: Dlaczego trzeba wywrócić do góry nogami obecny system fakturowania? Sprzeczności w kolejnej wersji nowelizacji ustawy o VAT

Obecny system fakturowania w bólach rodził się przed trzydziestu laty – dlaczego teraz trzeba go wywrócić do góry nogami, wprowadzając obowiązkowy model KSeF? Pyta prof. dr hab. Witold Modzelewski. I jednocześnie zauważa, że po uważnej lekturze kolejnej wersji przepisów dot. obowiązkowego KSeF, można dojść do wniosku, że oczywiste sprzeczności w nich zawarte uniemożliwiają ich legalne zastosowanie.

REKLAMA

Obowiązki podatkowe pracowników transgranicznych - zasady, terminy, reguła 183 dni, rezydencja podatkowa

W dobie rosnącej mobilności zawodowej coraz więcej osób podejmuje zatrudnienie poza granicami swojego kraju. W niniejszym artykule omawiamy kluczowe zagadnienia dotyczące obowiązków podatkowych pracowników transgranicznych, którzy zdecydowali się podjąć zatrudnienie w Polsce.

Jaka inflacja w Polsce w 2025, 2026 i 2027 roku - prognozy NBP

Inflacja CPI w Polsce z 50-proc. prawdopodobieństwem ukształtuje się w 2025 r. w przedziale 3,5-4,4 proc., w 2026 r. w przedziale 1,7-4,5 proc., a w 2027 r. w przedziale 0,9-3,8 proc. - tak wynika z najnowszej projekcji Departamentu Analiz Ekonomicznych NBP z lipca 2025 r. Projekcja ta uwzględnia dane dostępne do 9 czerwca br.

Podatek od prezentu ślubnego - kiedy trzeba zapłacić. Prawo rozróżnia 3 kategorie darczyńców i 3 limity wartości darowizn

Dla nowożeńców – prezent, dla Urzędu Skarbowego – podstawa opodatkowania. Fiskus przewidział dla darowizn konkretne przepisy prawa podatkowego i lepiej je znać, zanim wpędzimy się w kłopoty, zostawiając grube rysy na pięknych ślubnych wspomnieniach. Szczególnie kłopotliwa może być gotówka. Monika Piątkowska, doradca podatkowy w e-pity.pl i fillup.pl tłumaczy, co zrobić z weselnymi kopertami i kosztownymi podarunkami.

Stopy procentowe NBP 2025: w lipcu obniżka o 0,25 pkt proc.

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 1-2 lipca 2025 r. postanowiła obniżyć wszystkie stopy procentowe NBP o 0,25 punktu procentowego. Stopa referencyjna wynosić będzie od 3 lipca 2025 r. 5,00 proc. - poinformował w komunikacie Narodowy Bank Polski. Decyzja RPP była zaskoczeniem dla większości analityków finansowych i ekonomistów, którzy oczekiwali braku zmian w lipcu.

REKLAMA

Jak legalnie wypłacić pieniądze ze spółki z o.o. Zasady i skutki podatkowe. Adwokat wyjaśnia wszystkie najważniejsze sposoby

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością to popularna forma prowadzenia biznesu w Polsce, ceniona za ograniczenie ryzyka osobistego wspólników. Niesie ona jednak ze sobą szczególną cechę – tzw. podwójne opodatkowanie zysków. Oznacza to, że najpierw sama spółka płaci podatek CIT od swojego dochodu (9% lub 19%), a następnie, gdy zysk jest wypłacany wspólnikom, wspólnik musi zapłacić podatek dochodowy PIT od otrzymanych środków. Dla wielu początkujących przedsiębiorców jest to duże zaskoczenie, ponieważ w jednoosobowej działalności gospodarczej można swobodnie dysponować zyskiem i płaci się podatek tylko raz. W spółce z o.o. majątek spółki jest odrębny od majątku prywatnego właścicieli, więc każda wypłata pieniędzy ze spółki na rzecz wspólnika lub członka zarządu musi mieć podstawę prawną. Poniżej przedstawiamy wszystkie legalne metody „wyjęcia” środków ze spółki z o.o., wraz z krótkim omówieniem zasad ich stosowania oraz konsekwencji podatkowych i ewentualnych ryzyk.

Odpowiedzialność członków zarządu za długi i niezapłacone podatki spółki z o.o. Kiedy powstaje i jakie są sankcje? Jak ograniczyć ryzyko?

W świadomości wielu przedsiębiorców panuje przekonanie, że założenie spółki z o.o. jest swoistym „bezpiecznikiem” – że prowadząc działalność w tej formie, nie odpowiadają oni osobiście za zobowiązania. I rzeczywiście – to spółka, jako osoba prawna, ponosi odpowiedzialność za swoje długi. Jednak ta zasada ma wyjątki. Najważniejszym z nich jest art. 299 Kodeksu spółek handlowych (k.s.h.), który otwiera drogę do pociągnięcia członków zarządu do odpowiedzialności osobistej za zobowiązania spółki.

REKLAMA