REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Anglii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Anglii /Fot. Fotolia
Koszty rejestracji i prowadzenia firmy w Anglii /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak wynika z danych Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii już ponad 60 tys. polskich przedsiębiorców zarejestrowało firmę w Anglii. Z jakimi kosztami wiąże się prowadzenie firmy w Wielkiej Brytanii? W artykule porównujemy też koszty prowadzenia biznesu w Polsce i Anglii - od rejestracji firmy, po jej bieżącą obsługę księgową.

Rejestracja firmy w Anglii - koszty

Wielka Brytania od lat zajmuje czołowe miejsce w rankingach oceniających warunki do prowadzenia biznesu. Potwierdza to niedawno opublikowany ranking Europejskie Perspektywy Przedsiębiorczości, oceniający przyjazność danego kraju dla prowadzenia biznesu oraz czas i koszty niezbędne do rejestracji firmy. Wielka Brytania zajęła pierwsze miejsce spośród 30 badanych państw (28 krajów Unii Europejskiej oraz Norwegia i Szwajcaria).

REKLAMA

Autopromocja

“Rejestracja firmy w Anglii jest zdecydowanie łatwiejsze od zakładania firmy w Polsce. Niska biurokracja i proste przepisy skłaniają polskich przedsiębiorców do założenia firmy właśnie na Wyspach. Prowadzenie firmy w Wielkiej Brytanii też się po prostu opłaca. Należy przytoczyć relatywnie niskie koszty księgowości, wysoką kwotę wolną od podatku (około 62 tys. złotych) czy składki na ubezpieczenie społeczne zależne od dochodów.” - komentuje Agnieszka Moryc, Dyrektor Zarządzająca kancelarii podatkowej Admiral Tax.

Rejestracja firmy w Anglii to wydatek rozpoczynający się od około 70 funtów (około 400 złotych). Do założenia spółki w Wielkiej Brytanii nie jest wymagana fizyczna obecność przedsiębiorcy w brytyjskim urzędzie Companies House (rejestr spółek). Proces rejestracji spółki można wykonać w całości przez Internet lub powierzyć wyspecjalizowanej kancelarii podatkowej, która w imieniu przedsiębiorcy zajmie się wszelkimi formalnościami oraz kontaktem z brytyjskimi urzędami. Przedsiębiorca wybiera nazwę firmy, określa profil działalności, deklaruje kapitał zakładowy spółki (nie ma konieczności wnoszenia kapitału od razu podczas rejestracji, jak to ma miejsce w Polsce). Do rejestracji firmy w Wielkiej Brytanii konieczne jest wskazanie adresu, pod którym firma będzie zarejestrowana i musi to być adres na terenie Wielkiej Brytanii.

Co gdy nie posiadamy adresu na Wyspach? Z pomocą przychodzą kancelarie podatkowe, które odpłatnie udostępniają adres na potrzebę rejestracji spółki. Rejestracja firmy wraz z udostępnieniem adresu w prestiżowej lokalizacji np. w Londynie to koszt rozpoczynający się od 159 funtów (około 795 złotych).

Dla porównania koszt rejestracji spółki z o.o. w Polsce zaczyna się od min. 600 złotych. W skład tej kwoty wchodzą wydatki na rejestrację spółki w KRS (500 złotych), opłata za ogłoszenie w Monitorze Sądowym i Gospodarczym (100 złotych). Należy pamiętać o konieczności opłacenia podatku od czynności cywilnoprawnych w wysokości 0,5-proc. kapitału zakładowego polskiej spółki z o.o. Rejestracja spółki z o.o. w Polsce to wydatek rzędu 1500-2000 złotych, pod warunkiem, że kapitał zakładowy spółki będzie na minimalnym poziomie (5000 złotych). Rejestracja firmy w Wielkiej Brytanii jest zdecydowanie tańsza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile kosztuje księgowość firmy w Anglii i Polsce?

Wielka Brytania przyciąga przedsiębiorców niską biurokracją i sprowadzeniem obowiązków administracyjnych do minimum, dzięki czemu przedsiębiorca może w pełni skupić się na rozwoju własnej firmy. Jak wynika z raportu Doing Business 2019 Banku Światowego, statystyczny przedsiębiorca prowadzący firmę w Wielkiej Brytanii spędza zdecydowanie mniej czasu na czynnościach administracyjnych - w skali roku średnio 105 godzin. Dla porównania przedsiębiorca prowadzący firmę w Polsce musi poświęcić aż 330 godzin na czynności administracyjne związane z płatnością podatków - aż o 225 godzin więcej!

Polecamy: Przewodnik po zmianach przepisów

Miesięczny koszt prowadzenia księgowości brytyjskiej spółki limited przez profesjonalną kancelarię podatkową rozpoczyna się już od 70 funtów (około 350 złotych) i jest zależny od ilości dokumentów księgowych. Dla porównania koszt prowadzenia księgowości polskiej spółki z o.o. to wydatek co najmniej 600 złotych, a w przypadku tradycyjnego biura rachunkowego możemy mówić o wydatku nawet 1500 złotych co miesiąc. Proste przepisy podatkowe i mniejsza liczba obowiązków księgowych przekładają się na niższe koszty prowadzenia firmy w Anglii. Firma w Anglii to nie tylko przyjazne warunki do prowadzenia biznesu, ale także jak wynika z naszego porównania zdecydowanie niższe koszty.

Zobacz także: Moja firma

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram MF. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - czy będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

REKLAMA

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA