REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Czy warto korzystać z usług profesjonalnej kancelarii przy dochodzeniu swoich roszczeń

Kredyt Inkaso S.A.
Nowoczesna windykacja
Czy warto korzystać z usług profesjonalnej kancelarii przy dochodzeniu swoich roszczeń
Czy warto korzystać z usług profesjonalnej kancelarii przy dochodzeniu swoich roszczeń

REKLAMA

REKLAMA

Wystawiłeś fakturę, pomimo wezwań i telefonów klient nie płaci? Skieruj sprawę do sądu za pomocą profesjonalnej kancelarii, z góry ustal wynagrodzenie pełnomocnika, zakres czynności pojmowanych przez niego oraz sposób informowania o przebiegu postępowania.

Kiedy przedsiębiorca nie otrzymuje zapłaty za swoje usługi stoi przed dylematem, co zrobić? Czy dochodzić należności własnymi siłami, czy też skorzystać z pomocy profesjonalisty – adwokata lub radcy prawnego. O ile windykacja polubowna, np. wezwanie do zapłaty, jest w miarę proste, to odzyskanie należności na etapie sądowym i egzekucyjnym jest dla wielu skomplikowane.

REKLAMA

Autopromocja

Dlaczego przedsiębiorcy nie korzystają z pomocy pełnomocników procesowych?

Wielu przedsiębiorców uważa, że sami sobie poradzą z odzyskaniem kwoty należnej. Wielu też uważa, że usługi prawnicze są drogie i to jest głównym powodem, dlaczego nie chcą korzystać z usług kancelarii prawniczych. Niestety w naszym społeczeństwie istnieje mit, że profesjonalna pomoc prawna wiąże się ogromnymi kosztami. Pamiętaj, że wynagrodzenie pełnomocnika reguluje umowa z klientem i to od ciebie zależy czy zgadzasz się na konkretną kwotę.

Co daje profesjonalna pomoc prawna w postępowaniu sądowym i egzekucyjnym?

Przede wszystkim profesjonalny podmiot jest gwarancją fachowej obsługi prawnej na etapie całego procesu. Z naszego doświadczenia wynika, że duże znaczenie ma szybkość podejmowanych czynności, która skutkuje skutecznością całego procesu. Należy pamiętać, że gdy trafimy na nieuczciwego kontrahenta, może on ukryć majątek zanim uzyskamy tytuł wykonawczy. Adwokat lub radca prawny może skierować sprawę do EPU, gdzie czas oczekiwania na tytuł wykonawczy jest dużo krótszy, niż w tradycyjnym postępowaniu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pozew o zapłatę do sądu. Wszystko co trzeba wiedzieć, żeby go przygotować

Na etapie postępowania egzekucyjnego pełnomocnik sporządza odpowiedni wniosek egzekucyjny, w którym wskazuje sposoby egzekucji oraz majątek dłużnika. Profesjonalne kancelarie zawsze kierują sprawy do kancelarii komorniczych, które mają najwyższe wskaźniki efektywności. Bardzo ważny jest również monitoring podejmowanych czynności przez komornika, czyli rozliczenie go z czynności, które podjął oraz w jakim czasie. Z naszej praktyki wynika również, że można minimalizować koszty zaliczek na postępowanie egzekucyjne, wpływa to na rentowność całego procesu.

Czy pełnomocnik powinien informować klienta o przebiegu postępowania egzekucyjnego?

Bardzo ważnym aspektem, a często pomijanym przez pełnomocników, jest informacja zwrotna dla klienta. Z praktyki wiemy, że klient nieinformowany o przebiegu postępowania jest zdezorientowany. Może to prowadzić do nieporozumień. Pamiętajmy, że na początku współpracy z profesjonalnym pełnomocnikiem możemy ustalić sposób informowania o podjętych czynnościach oraz czasie i etapie postępowania. Możemy się umówić na cykliczne raporty, z których uzyskamy istotne informacje. Możemy również poprosić o kontakt do osoby, która nadzoruje nasze sprawy, i która będzie zobowiązana do udzielania konkretnych informacji.  

Jak obliczyć opłatę od pozwu o zapłatę?

Justyna Baran, radca prawny, Kancelaria Prawnicza Forum

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA