REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łatwo wyślesz PIT przez internet bez e-podpisu

Subskrybuj nas na Youtube

REKLAMA

REKLAMA

Pozostało jeszcze 7 tygodni, by wypełnić i złożyć PIT za 2010 rok. Można to zrobić drogą elektroniczną nawet bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego.

Ostatnim dniem, w którym będziemy mogli rozliczyć się terminowo z fiskusem za 2010 rok jest 2 maja 2011 r. (30 kwietnia przypada bowiem w sobotę).

REKLAMA

Najprostszym i zarazem najwygodniejszym sposobem złożenia zeznania jest droga elektroniczna.

Deklaracja złożona przez internet, to oszczędność czasu i pieniędzy. Ale nie tylko.

Formularze interaktywne umożliwiają też wypełnienie deklaracji wraz z obliczeniem należnego podatku oraz uwzględnieniem ulg np. internetowej, na dzieci.

Jaki PIT drogą elektroniczną

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie za pośrednictwa internetu można składać następujące deklaracje podatkowe: 

PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-16A, PIT-19A za 2010 r. oraz wniosek PIT-16 . Warto wspomnieć, że w tym roku, drogą elektroniczną podatnik może złożyć również korektę zeznania podatkowego za lata wcześniejsze.

Obecnie możliwe jest złożenie korekt następujących deklaracji:
• PIT-36, PIT-36L, PIT-37,PIT-38, PIT-39 za rok 2010
• PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 za rok 2009
• PIT-37 za rok 2008.

Szczegóły internetowego rozliczenia PIT

Przyjazny formularz

Procedura składania zeznania podatkowego za pośrednictwem internetu jest na prawdę prosta. Wystarczy ściągnąć ze strony www.e-deklaracje.gov.pl, z zakładki „do pobrania” aplikację desktopową e-Deklaracje.

Przyjazny dla użytkownika interfejs pozwoli wypełnić wszystkie kwestie formalne. Ponadto arkusz, do którego podatnik wprowadza dane jest bardzo dokładnie opisany. Wystarczy najechać kursorem myszki na wybraną komórkę, aby dowiedzieć się jakiego typu dane należy do niej wprowadzić.

Zachowaj potwierdzenie

REKLAMA

Po uzupełnieniu wszystkich danych formularz należy wysłać. Na koniec należy pobrać „urzędowe poświadczenie odbioru (UPO)” oraz zachować je (wydrukować lub zapisać na komputerze), ponieważ jest ono dowodem złożenia deklaracji, traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.

Szczegółowe wskazówki, jak wypełnić zeznanie podatkowe za pomocą systemu e-Deklaracje można znaleźć w trzyczęściowym poradniku filmowym zamieszczonym na stronie Ministerstwa Finansów. 

Bez podpisu elektronicznego

Aplikacja e-Deklaracje umożliwia wysłanie zeznania podatkowego bez potrzeby posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Weryfikacja tożsamości podatnika odbywa się poprzez podanie NIP-u, danych personalnych oraz kwoty przychodu wykazanej w zeznaniu rocznym za 2009 r.

Dlatego przed wypełnieniem formularza trzeba znaleźć rozliczenie za 2009 rok. Kwota przychodu wskazana w zeznaniu za 2009 r., stanowi rodzaj gwarancji autentyczności wypełnionego formularza.

Możliwość ta jest przewidziana dla podatników opodatkowujących swoje dochody w sposób indywidualny, wspólnie z małżonkiem, a także w sposób przeznaczony dla osób samotnie wychowujących dzieci.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

Warto tutaj podkreślić, że zeznania podatkowe o wysokości uzyskanego dochodu lub poniesionej straty (PIT-37, PIT-36) składane wspólnie z małżonkiem nie wymagają złożenia przez drugiego z małżonków pełnomocnictwa (UPL-1).

Joanna Szlęzak-Matusewicz, Tax Care
Elżbieta Węcławik, Tax Care

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

KSeF wymusi zmiany. Rejestry VAT i wydatki pracownicze po nowemu od 2026 roku

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur to jeden z najważniejszych projektów cyfryzacyjnych polskiej administracji podatkowej ostatnich lat. Od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku – w zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku – podatnicy VAT będą zobowiązani do wystawiania faktur wyłącznie w formie elektronicznej za pośrednictwem KSeF. To nie tylko zmiana technologiczna, ale także rewolucja organizacyjna, która wymusi dostosowanie systemów księgowych, procesów wewnętrznych i codziennej pracy działów finansowych.

REKLAMA

Kredyt EKOlogiczny 2025 – bezzwrotna dotacja dla firm na modernizację energetyczną. Jakie warunki trzeba spełnić?

Już od października 2025 r. przedsiębiorcy będą mogli ubiegać się o dofinansowanie z Kredytu EKOlogicznego – dotacji realizowanej w ramach programu Fundusze Europejskie dla Nowoczesnej Gospodarki (FENG 3.01).

Obowiązkowy KSeF: kogo obejmie, jak fakturować w czasie awarii? Co czeka podatników VAT w 2026 roku?

Ponad pół rok dzieli przedsiębiorców od dnia, w którym elektroniczne fakturowanie stanie się w Polsce obowiązkowe. W zależności od poziomu sprzedaży w 2024 roku, firmy będą musiały dołączyć do Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego lub od 1 kwietnia 2026 roku. Od tego momentu korzystanie z KSeF stanie się obowiązkowe dla wszystkich podatników VAT czynnych. Firmy mają już niewiele czasu, by dostosować swoje systemy, procedury i zespoły do nowych wymogów.

Ulga termomodernizacyjna i zwolnienie z podatku dochodowego (PIT) dla osób realizujących przedsięwzięcia termomodernizacyjne. Najnowsze objaśnienia Ministra Finansów z 2025 r.

W dniu 30 czerwca 2025 r. Minister Finansów wydał objaśnienia podatkowe odnośnie form wsparcia przedsięwzięcia termomodernizacyjnego w podatku dochodowym od osób fizycznych. Objaśnienie te dotyczą rozwiązań podatkowych (ulga termomodernizacyjna i zwolnienie podatkowe), które wspierają przedsięwzięcie termomodernizacyjne na gruncie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (dalej „ustawa PIT”), oraz ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (dalej „ustawa o ryczałcie”). Objaśnienia zawierają ogólne wyjaśnienia przepisów prawa podatkowego oraz uwzględniają stan prawny obowiązujący na dzień 1 stycznia 2025 r. Objaśnienia podatkowe są wydawane przez ministra finansów na podstawie art. 14a § 1 pkt 2 ustawy – Ordynacja podatkowa z urzędu w celu zapewnienia jednolitego stosowania przepisów prawa podatkowego przez organy podatkowe. Warto w szczególności zwrócić uwagę na zmieniony wykaz wydatków uprawniających do odliczenia w ramach ulgi rehabilitacyjnej. Walorem tych objaśnień są także liczne przykłady wyjaśniające treść przepisów. Publikujemy poniżej pełną treść tych objaśnień.

Nowe tachografy nie aż tak inteligentne jak zakładano. Na jakie błędy muszą uważać kierowcy i firmy transportowe?

Od 19 sierpnia 2025 roku w przewozach międzynarodowych w UE wymagane będą już wyłącznie najnowsze tachografy inteligentne często oznaczane jako tachografy G2V2, czyli druga wersja tachografów inteligentnych. Obecnie w transporcie międzynarodowym stanowią one już większość tachografów. Choć nowe urządzenia rejestrujące miały za zadanie ułatwiać pracę firmom transportowym, to jednak są zawodne i mogą powodować wiele trudności przy rozliczaniu i kontroli czasu pracy kierowców. Na jakie błędy nowych smart tachografów trzeba uważać i jak skutecznie sobie z nimi radzić?

REKLAMA

Patologiczna prywatyzacja majątku firm? Rada Przedsiębiorców wzywa rząd do pilnych zmian w prawie

Rada Przedsiębiorców alarmuje: niekontrolowane postępowania upadłościowe sprzyjają nadużyciom i grabieży majątku firm. W liście do premiera Donalda Tuska organizacja apeluje o zmiany legislacyjne, które mają zakończyć nieformalny system patologicznej prywatyzacji i chronić interes publiczny.

Jak korzystać w praktyce z procedury VAT OSS – rejestracja, rozliczenia, płatności, ewidencja

Procedura OSS (ang. One Stop Shop) obowiązuje w Polsce od 1 lipca 2021 r., jednak wciąż wiele firm nie zdaje sobie sprawy, jak bardzo może ona uprościć ich rozliczenia podatkowe w zakresie VAT. Choć na pierwszy rzut oka może wydawać się skomplikowana, przy wsparciu doświadczonego doradcy jej wdrożenie jest szybkie i efektywne, a korzyści z jej stosowania znaczące.

REKLAMA