REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Łatwo wyślesz PIT przez internet bez e-podpisu

REKLAMA

REKLAMA

Pozostało jeszcze 7 tygodni, by wypełnić i złożyć PIT za 2010 rok. Można to zrobić drogą elektroniczną nawet bez konieczności posiadania podpisu elektronicznego.

Ostatnim dniem, w którym będziemy mogli rozliczyć się terminowo z fiskusem za 2010 rok jest 2 maja 2011 r. (30 kwietnia przypada bowiem w sobotę).

REKLAMA

REKLAMA

Najprostszym i zarazem najwygodniejszym sposobem złożenia zeznania jest droga elektroniczna.

Deklaracja złożona przez internet, to oszczędność czasu i pieniędzy. Ale nie tylko.

Formularze interaktywne umożliwiają też wypełnienie deklaracji wraz z obliczeniem należnego podatku oraz uwzględnieniem ulg np. internetowej, na dzieci.

REKLAMA

Jaki PIT drogą elektroniczną

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Obecnie za pośrednictwa internetu można składać następujące deklaracje podatkowe: 

PIT-28, PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39, PIT-16A, PIT-19A za 2010 r. oraz wniosek PIT-16 . Warto wspomnieć, że w tym roku, drogą elektroniczną podatnik może złożyć również korektę zeznania podatkowego za lata wcześniejsze.

Obecnie możliwe jest złożenie korekt następujących deklaracji:
• PIT-36, PIT-36L, PIT-37,PIT-38, PIT-39 za rok 2010
• PIT-36, PIT-36L, PIT-37, PIT-38, PIT-39 za rok 2009
• PIT-37 za rok 2008.

Szczegóły internetowego rozliczenia PIT

Przyjazny formularz

Procedura składania zeznania podatkowego za pośrednictwem internetu jest na prawdę prosta. Wystarczy ściągnąć ze strony www.e-deklaracje.gov.pl, z zakładki „do pobrania” aplikację desktopową e-Deklaracje.

Przyjazny dla użytkownika interfejs pozwoli wypełnić wszystkie kwestie formalne. Ponadto arkusz, do którego podatnik wprowadza dane jest bardzo dokładnie opisany. Wystarczy najechać kursorem myszki na wybraną komórkę, aby dowiedzieć się jakiego typu dane należy do niej wprowadzić.

Zachowaj potwierdzenie

Po uzupełnieniu wszystkich danych formularz należy wysłać. Na koniec należy pobrać „urzędowe poświadczenie odbioru (UPO)” oraz zachować je (wydrukować lub zapisać na komputerze), ponieważ jest ono dowodem złożenia deklaracji, traktowanym na równi z dowodem nadania listu poleconego, czy potwierdzeniem złożenia PIT-u w urzędzie skarbowym.

Szczegółowe wskazówki, jak wypełnić zeznanie podatkowe za pomocą systemu e-Deklaracje można znaleźć w trzyczęściowym poradniku filmowym zamieszczonym na stronie Ministerstwa Finansów. 

Bez podpisu elektronicznego

Aplikacja e-Deklaracje umożliwia wysłanie zeznania podatkowego bez potrzeby posiadania kwalifikowanego podpisu elektronicznego. Weryfikacja tożsamości podatnika odbywa się poprzez podanie NIP-u, danych personalnych oraz kwoty przychodu wykazanej w zeznaniu rocznym za 2009 r.

Dlatego przed wypełnieniem formularza trzeba znaleźć rozliczenie za 2009 rok. Kwota przychodu wskazana w zeznaniu za 2009 r., stanowi rodzaj gwarancji autentyczności wypełnionego formularza.

Możliwość ta jest przewidziana dla podatników opodatkowujących swoje dochody w sposób indywidualny, wspólnie z małżonkiem, a także w sposób przeznaczony dla osób samotnie wychowujących dzieci.

Polecamy: Zwrot VAT za materiały budowlane - poradnik

Warto tutaj podkreślić, że zeznania podatkowe o wysokości uzyskanego dochodu lub poniesionej straty (PIT-37, PIT-36) składane wspólnie z małżonkiem nie wymagają złożenia przez drugiego z małżonków pełnomocnictwa (UPL-1).

Joanna Szlęzak-Matusewicz, Tax Care
Elżbieta Węcławik, Tax Care

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Jak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Nowe zasady rozliczania podatkowego samochodów firmowych od stycznia 2026 r. [zakup, leasing, najem, amortyzacja]. Ostatnia szansa na pełne odliczenia

Nabycie samochodu firmowego to nie tylko kwestia mobilności czy prestiżu - to również poważna decyzja finansowa, która może mieć długofalowe skutki podatkowe. Od stycznia 2026 r. wejdą w życie nowe przepisy podatkowe, które znacząco ograniczą możliwość rozliczenia kosztów zakupu pojazdów spalinowych w działalności gospodarczej.

Czy czeka nas kolejne odroczenie KSeF? Wiele firm wciąż korzysta z faktur papierowych i nie prowadzi testów nowego systemu e-fakturowania

Krajowy System e-Faktur (KSeF) powoli staje się faktem. Rzeczywistość jest jednak taka, że tylko niewielka część małych firm w Polsce prowadziła testy nowego systemu i wciąż stosuje faktury papierowe. Czy w związku z tym czeka nas ponowne odroczenie wdrożenia KSeF?

REKLAMA

Postępowania upadłościowe w Polsce się trwają za długo. Dlaczego czekamy i kto na tym traci? Jak zmienić przepisy?

Prawo upadłościowe przewiduje wydanie postanowienia o ogłoszeniu upadłości w ciągu dwóch miesięcy od złożenia wniosku. Norma ustawowa ma jednak niewiele wspólnego z rzeczywistością. W praktyce sprawy często czekają na rozstrzygnięcie kilka, a nawet kilkanaście miesięcy. Rok 2024 przyniósł rekordowe ponad 20 tysięcy upadłości konsumenckich, co przy obecnej strukturze sądownictwa pogłębia problem przewlekłości i wymaga systemowego rozwiązania. Jakie zmiany prawa upadłościowego są potrzebne?

Nowy Unijny Kodeks Celny – harmonogram wdrożenia. Polskie firmy muszą przygotować się na duże zmiany

Największa od dekad transformacja unijnego systemu celnego wchodzi w decydującą fazę. Firmy logistyczne i handlowe mają już niewiele czasu na dostosowanie swoich procesów do wymogów centralizacji danych i pełnej cyfryzacji. Eksperci ostrzegają: bez odpowiednich przygotowań technologicznych i organizacyjnych, przedsiębiorcy mogą stracić konkurencyjność na rynku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA