Czy faktura elektroniczna wystarcza do ulgi internetowej?
REKLAMA
REKLAMA
Chodzi o przesyłane mailowo odbiorcy usług internetowych obrazy faktur elektronicznych (np. scany, PDF-y).
REKLAMA
Ministerstwo Finansów zapowiedziało, że urzędy skarbowe będą respektować zarówno faktury w formie papierowej jak i elektronicznej również odnośnie PIT-ów za 2010 rok.
Ministerstwo Finansów informuje, że w broszurze informacyjnej dotyczącej rozliczenia ulgi internetowej za 2010 r. przywołany jest właściwy stan prawny, czyli obowiązujący dla rozliczeń za 2010 rok.
Jednak w związku z tym, że od 2011 r. zaczęły obowiązywać nowe, bardziej korzystne dla podatników rozwiązania honorujące również "ekofaktury", urzędy skarbowe będą uwzględniać je również w rozliczeniach za 2010 r.
To miły gest resortu finansów wobec podatników, pozostaje mieć nadzieję, że forma w jakiej został wykonany będzie honorowana przez wszystkie organy podatkowe.
Bowiem zwykły komunikat MF na stronie internetowej ani wypowiedzi członków kierownictwa resortu nie są wiążące prawnie. Warto więc apelować do Ministra Finansów, aby w takich kwestiach częściej wydawał wiążące aparat skarbowy interpretacje ogólne.
Bo w tej sytuacji być może niektóre urzędy skarbowe nadal będą się kierować „wytycznymi” z dotychczas wydanych broszur informacyjnych, gdzie jest napisane, że:
Rezygnacja z otrzymywania od operatora „papierowych” faktur VAT i zgoda na tzw. „ekofaktury”, czyli:
1) otrzymywanie obrazu faktury drogą elektroniczną na podany przez siebie adres e-mail lub
2) udostępnianie obrazu faktury na stronie internetowej operatora
oznacza, że nie posiadasz faktur VAT w formie elektronicznej, w rozumieniu przepisów o podatku od towarów i usług. Masz jednak prawo żądać od operatora wystawienia „papierowych” faktur VAT, niezbędnych do skorzystania z ulgi.
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat