REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Loteria paragonowa 2015/2016 – co miesiąc samochód i laptopy od Ministra Finansów

loteria paragonowa Ministerstwa Finansów 2015/2016
loteria paragonowa Ministerstwa Finansów 2015/2016

REKLAMA

REKLAMA

W 2015 roku Ministerstwo Finansów ma zorganizować dla wszystkich konsumentów loterię paragonową. Począwszy od maja lub czerwca 2015, co miesiąc losowana byłaby jedna nagroda główna (samochód), a dwa razy w każdym miesiącu nagrody dodatkowe (np. laptopy i tablety). Na nagrody przeznaczone ma być 100 tys. złotych miesięcznie. Akcja ma zachęcić do brania paragonów i tym samym do ograniczania szarej strefy nierejestrowanej (a więc nieopodatkowanej) sprzedaży.

1 października 2015 r. rusza Narodowa Loteria Paragonowa

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Narodowa Loteria Paragonowa - jak wziąć udzał, jak zarejestrować paragon

Loteria zmniejszy szarą strefę podatkową

Ministerstwo Finansów od kilku lat prowadzi akcję „Weź paragon". Jej celem jest uświadomienie konsumentom, że prosząc o paragon przy zakupach towarów lub usług, wspierają uczciwą konkurencję, jednocześnie zapewniając sobie możliwość dochodzenia swoich praw w przypadku np. reklamacji. Paragon jest również dowodem uczciwej działalności sprzedawcy, w szczególności rejestrowania na kasie fiskalnej sprzedaży.

PIT-Y 2015 (książka + CD)

REKLAMA

Narodowa loteria paragonowa (PDF) – bezpłatny e-book

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Posłuchaj komentarza eksperta IFK:

Główne przekazy akcji informacyjno-edukacyjnej mają na celu podkreślenie, że biorąc paragon:

- zapewniamy sobie prawo reklamacji,

- wspieramy uczciwą konkurencję,

- ułatwiamy sobie porównanie cen,

- zmniejszamy szarą strefę.

Polecamy: Narodowa loteria paragonowa (PDF)

Akcja ta (edukacja obywateli oraz kontrole sprzedawców) prowadzona jest w okresie ferii zimowych i wakacji letnich, przez urzędy kontroli skarbowej, izby oraz urzędy skarbowe w całej Polsce.

Paragon musi zawierać szczegółową nazwę towaru lub usługi

Sankcje za nieewidencjonowanie sprzedaży na kasie fiskalnej

Te same cele (ale w bardziej atrakcyjnej formie) realizować ma loteria paragonowa. Takie loterie były i są organizowane w innych krajach (np. we Włoszech, Grecji, Słowacji, także w Chinach).

Głównym celem jest oczywiście zwiększenie wpływów budżetowych z VAT, dzięki temu, że zmniejszy się ukryty (nie zarejestrowany na kasach fiskalnych) obrót. Minister Finansów wskazuje m.in. że na Słowacji loteria paragonowa przyniosła zauważalnie zwiększone wpływy z VAT.

Jak wyjaśnia Ministerstwo Finansów pośrednio celem edukacyjnym jest uzyskanie zrozumienia, akceptacji i poparcia dla prowadzonych działań kontrolnych i braku akceptacji społecznej dla podatników działających w szarej strefie, nie ewidencjonujących obrotów.

Loteria będzie skierowana przede wszystkim do odbiorców usług, w którym to segmencie istnieje duże ryzyko nieewidencjonowania sprzedaży.

Jednocześnie organizacja loterii powinna budować przeświadczenie u podatników o bezwzględnej konieczności wystawienia paragonu (ewidencjonowania obrotu za pośrednictwem kasy rejestrującej).

Odsetki 2016 – rewolucyjne zmiany

Deklaracje PIT i CIT wyłącznie przez internet od 2015 roku

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Zapisz się na nasz newsletter

Jak wziąć udział w loterii paragonowej

Ministerstwo utworzy specjalną stronę internetową z formularzem zgłoszeniowym zawierającym dane osobowe osoby zgłaszającej oraz numer paragonu fiskalnego wraz z unikatowym kodem kasy rejestrującej.

W stosunku do osób nieposiadających dostępu do Internetu możliwe byłoby pobieranie formularza zgłoszeniowego bezpośrednio w miejscach dokonania zakupu lub u organizatora loterii.


Co miesiąc samochód, laptopy, tablety i inne nagrody

Loteria wystartuje na wiosnę 2015 roku - prawdopodobnie w maju lub w czerwcu. W każdy miesiącu losowana byłaby jedna nagroda główna – Minister zapowiada, że będzie nią „samochód rodzinny”. Ponadto dwa razy w każdym miesiącu losowane byłyby nagrody dodatkowe – tu Minister Finansów obiecuje sprzęt elektroniczny (np. laptopy i tablety).

Na nagrody przeznaczony ma być 100 tys. złotych miesięcznie. 

Źródło: Pakiet działań podatkowych przyjęty przez Kierownictwo Ministerstwa Finansów w dniu 8 kwietnia 2014 r. - opracowany przez Ministerstwo Finansów w ramach Aktualizacji Programu Konwergencji realizującej założenia Rady UE ds. ekonomicznych i finansowych (ECOFIN) w latach 2014-2017.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Nowelizacja ksh w 2026 r. Przedłużenie mocy dowodowej papierowych akcji, koniec z podziałem na akcje imienne i na okaziciela oraz i inne zmiany

W dniu 26 listopada 2026 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji Kodeksu spółek handlowych (ksh) oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Sprawiedliwości. Nowe przepisy mają wzmocnić ochronę akcjonariuszy i uczestników rynku kapitałowego. Chodzi m.in. o poprawę przejrzystości i dostępności informacji o firmach prowadzących rejestry akcjonariuszy spółek niepublicznych, czyli takich, które nie są notowane na giełdzie. Projekt przewiduje zwiększenie i uporządkowanie obowiązków informacyjnych spółek oraz instytucji, które prowadzą rejestr akcjonariuszy. Dzięki temu obieg informacji o akcjach stanie się bardziej czytelny, bezpieczny i przewidywalny. Skutkiem nowelizacji będzie też rezygnacja z dotychczasowej klasyfikacji akcji na akcje imienne i na okaziciela. Nowe przepisy mają wejść w życie po dwunastu miesiącach od ogłoszenia w Dzienniku Ustaw, z wyjątkiem niektórych przepisów, które zaczną obowiązywać 28 lutego 2026 roku.

KSeF: problemy przy stosowaniu nowych przepisów w branży transportowej. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

KSeF wchodzi w życie 1 lutego 2026 r. dla firm, które w roku 2024 odnotowały sprzedaż powyżej 200 mln zł (z VAT). Firmy transportowe będą musiały między innymi zrezygnować z dotychczasowych standardów branżowych i przyzwyczajeń w zakresie rozliczeń. Co zmieni e-Faktura w formacie XML?

Darowizna z zagranicy a podatek w Polsce? Skarbówka zaskakuje nową interpretacją i wyjaśnia, co z darowizną od rodziców z Japonii

Dlaczego sprawa zagranicznej darowizny od rodziców budzi tyle emocji – i co dokładnie odpowiedziała skarbówka w sytuacji, gdy darowizna trafia na konto w Japonii, a obdarowana przebywa w Polsce na podstawie pobytu czasowego.

1/3 przedsiębiorców nie zna żadnego języka obcego. Najgorzej jest w mikrofirmach i rolnictwie. Wykształcenie czy doświadczenie - co bardziej pomaga w biznesie?

W świecie zglobalizowanych gospodarek, w którym firmy konkurują i współpracują ponad granicami, znajomość języków obcych jest jedną z kluczowych kompetencji osób zarządzających biznesem. Tymczasem w praktyce bywa z tym różnie. Raport EFL „Wykształcenie czy doświadczenie? Co pomaga w biznesie. Pod lupą” pokazuje, że choć 63% przedsiębiorców w Polsce zna przynajmniej jeden język obcy, to co trzeci nie może wpisać tej umiejętności w swoim CV. Najgorzej sytuacja wygląda w najmniejszych firmach, gdzie językiem obcym posługuje się tylko 37% właścicieli. W średnich firmach ten odsetek jest zdecydowanie wyższy i wynosi 92%. Różnice widoczne są również między branżami: od 84% prezesów firm produkcyjnych mówiących komunikatywnie w języku obcym, po zaledwie 29% w rolnictwie.

REKLAMA

Certyfikat osobisty KSeF nie może trafić w cudze ręce

Obowiązkowy KSeF znacząco zmienia sposób uwierzytelniania podatników, a certyfikaty osobiste stają się kluczowym elementem bezpieczeństwa. Choć nowy model zwiększa ochronę danych, nakłada też nowe obowiązki i koszty na przedsiębiorców.

Odroczenie obowiązku fakturowania w KSeF? Prof. Modzelewski: Brakuje jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy nie są gotowi

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie od lutego 2026 r. za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

REKLAMA

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA