REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Sprzedaż w internecie – z kasą fiskalną czy bez?

 ifirma.pl
Z ifirma.pl księgujesz gdziekolwiek jesteś.
Sprzedaż w internecie – z kasą fiskalną czy bez?
Sprzedaż w internecie – z kasą fiskalną czy bez?

REKLAMA

REKLAMA

Przedsiębiorca prowadzący sprzedaż na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej i rolników ryczałtowych ma obowiązek prowadzić ewidencję dokonanej sprzedaży na kasie fiskalnej.

Zwolnienia od powyższej zasady przewiduje Rozporządzeniu Ministra Finansów z dnia 29.11.2012 r. w sprawie zwolnień z obowiązku prowadzenia ewidencji przy zastosowaniu kas rejestrujących (Dz. U. z 2012 r. poz. 1382 ze zm.).

REKLAMA

Autopromocja

Ze zwolnień korzystają podatnicy:

  1. którzy nie przekroczyli limitu 20 000 zł obrotu (liczonego proporcjonalnie w roku, w którym była dokonana pierwsza sprzedaż na rzecz osób fizycznych),
  2. wykonują czynności z załącznika do w/w Rozporządzenia,
  3. prowadzą sprzedaż, w której towary lub usługi zwolnione z ewidencji na kasie fiskalnej przekraczają 80% całkowitego obrotu.

Ustawodawca przewidział listę towarów oraz usług, które bezwzględnie podlegają obowiązkowi posiadania kasy fiskalnej, są to m.in.: gaz płynny, części do silników, silniki spalinowe, sprzęt radiowy, telewizyjny, telekomunikacyjny, sprzęt fotograficzny, wyroby z metali szlachetnych, płyty CD, DVD, kraty pamięci, wyroby tytoniowe, przewóz osób taksówkami i inne.

Sprzedając przez Internet przedsiębiorca powinien zatem sprawdzić po pierwsze, czy jego towary nie zostały wyłączone z możliwości skorzystania ze zwolnienia dotyczącego kas fiskalnych a także zajrzeć do załącznika dotyczącego czynności zwolnionych z ewidencjonowania. Do sprzedaży przez Internet można stosować pkt. 36 i 37 załącznika dotyczący dostawy towarów w systemie wysyłkowym i świadczenia usług, dla których warunkiem zasadniczym, do skorzystania ze zwolnienia jest to, iż zapłata zostaje w całości dokonana za pośrednictwem poczty, banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej. Warto zauważyć, iż pod świadczeniem usług mieszczą się wszelkie usługi elektronicznie świadczone przez przedsiębiorcę, m.in. tworzenie i hosting witryn internetowych, produkty w formie cyfrowej, oprogramowanie, gry, czy e-booki sprzedawana on-line.

Dodatkowo korzystanie ze zwolnienia wymienionego wyżej obliguje podatnika do prowadzenia ewidencji, która wraz z dowodami dokumentującymi zapłatę, jednoznacznie wskazuje, jakiej konkretnie czynności dotyczyła i na czyją rzecz została dokonana zapłata (dane nabywcy, w tym jego adres).

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Limit 20 000 zł dotyczy całej wartości sprzedaży dokonywanej przez podatnika na rzecz osób fizycznych, błędnym jest stwierdzenie, iż sprzedaż dokonywana przez Internet nie jest liczona do limitu. Sprzedaż przez Internet jest sumowana z całą wartością sprzedaży na rzecz nie-firm, jednakże nie zawsze obliguje do posiadania kasy.

Korekta faktur - Raport INFOR - PDF

Podatki 2014 - Nowy VAT 500 pytań i odpowiedzi na trudne pytania

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

REKLAMA

W momencie przekroczenia limitu 20 000 zł i prowadzenia jedynie sprzedaży przez Internet, podatnik nie jest zobowiązany do zakupu kasy, gdyż dana sprzedaż, mimo przekroczenia limitu, nie obliguje do wykazywania jej na kasie. Jeżeli limit zostanie przekroczony a podatnik dokonuje również sprzedaży w sklepie stacjonarnym, to dla danego sklepu sprzedaż obowiązkowo będzie już nabijana na kasę, choć nadal sprzedaży wysyłkowej ewidencjonowanie nie będzie konieczne.

Minister Finansów w Interpretacji IPPP2/443-1127/13-2/KOM wskazał, że w odniesieniu do płatności poprzez systemy płatnicze on-line typu PayU zostaje zachowana przesłanka, iż zapłata została dokonana za pośrednictwem banku, tak samo jak w wypadku płatności pobraniowych, w przypadku których zapłata trafia na konto przedsiębiorcy za pośrednictwem Poczty Polskiej, czy firmy kurierskiej.

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA