REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Jerzy Koniecki, wiceprezes Zarządu Głównego SKwP i prezes Oddziału Okręgowego SKwP w Warszawie
Jerzy Koniecki, wiceprezes Zarządu Głównego SKwP i prezes Oddziału Okręgowego SKwP w Warszawie

REKLAMA

REKLAMA

Trwają prace na szczeblu ministerialnym, które wprowadzą zintegrowany system kwalifikacji w zakresie zawodu księgowego. Chodzi o określenie umiejętności i kwalifikacji posiadanych przez osobę, która uzyskuje certyfikat. Na chwilę obecną pracujemy nad określeniem tych umiejętności dla kilku szczebli zawodowych, które będą podobne do naszego obecnego systemu certyfikacji - powiedział Jerzy Koniecki, wiceprezes Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, w wywiadzie udzielonym dla portalu Infor.pl.

Polecamy:  Pakiet żółtych książek - Podatki 2018

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Oddział Okręgowy w Warszawie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce w dniu 26 kwietnia obchodził jubileusz 60-lecia swojej działalności. Uroczystość odbyła się w Teatrze Kwadrat w Warszawie. Podczas obchodów rozmawialiśmy z Jerzym Konieckim, wiceprezesem Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce i prezesem Warszawskiego Oddziału Okręgowego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce.

Adam Kuchta, Infor.pl: Warszawski Oddział Okręgowy Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, którym kieruje Pan już od kilkunastu lat, koncentruje swoją działalność na organizowaniu i przeprowadzaniu szkoleń. Podkreślają Państwo wzrastające zainteresowanie szkoleniami wśród osób początkujących w zawodzie księgowego oraz już pracujących w tym zawodzie. Z czego to wynika?

Jerzy Koniecki, wiceprezes Zarządu Głównego SKwP i prezes Oddziału Okręgowego SKwP w Warszawie: Uczymy praktyki zawodu, staramy się otworzyć jego arkana od strony wykonywania profesji księgowego. Rzeczywiście obserwujemy wzrost słuchaczy naszych szkoleń, są to głównie absolwenci wyższych uczelni, którzy uzupełniając wiedzę akademicką, chcą nabrać nieco praktyki.

REKLAMA

Z drugiej strony, zmieniające się przepisy prawa podatkowego, jak i z zakresu rachunkowości — myślę tutaj m.in. o ustawie o rachunkowości, Jednolitym Pliku Kontrolnym, o zmianach w podatku VAT oraz dochodowych — zmuszają księgowych do podwyższania kwalifikacji. A najlepszym miejscem do pozyskania, w miarę aktualnej wiedzy, jest właśnie Stowarzyszenie Księgowych w Polsce, ponieważ staramy się wychodzić naprzeciw bieżącemu zapotrzebowaniu na szkolenia, dostosowując ich programy oraz sposób prowadzenia zajęć do potrzeb słuchaczy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Być może to, co powiem nie będzie zbyt popularne, ale im bardziej wymagający jest egzamin, tym więcej słuchaczy przychodzi do nas podwyższać kwalifikacje, ale chyba dzięki temu między innymi, biznes zaczyna nas postrzegać lepiej i zaczyna dobrze oceniać wydawane przez nas certyfikaty.

Wśród naszych słuchaczy jest wielu kandydatów na doradców podatkowych, którzy zdobywają pierwszą wiedzę z zakresu doradztwa podatkowego (tego przed przystąpieniem do egzaminu). Po zdanym egzaminie często przychodzą do nas poszerzać wiedzę. Wielu doradców podatkowych to pracownicy lub właściciele biur rachunkowych. W związku z tym są oni naszymi członkami i korzystają z naszej oferty szkoleniowej.

Zapowiadają Państwo wprowadzenie certyfikacji zawodu księgowego do zintegrowanego systemu kwalifikacji. Proszę powiedzieć, na jakim etapie są prace z tym związane?

Trwają już obecnie prace, które zmierzają do wprowadzenia kwalifikacji w obrębie zawodów księgowych do zintegrowanego systemu kwalifikacji. Chodzi o określenie umiejętności i kwalifikacji posiadanych przez osobę, która uzyskuje certyfikat. Na chwilę obecną pracujemy z Instytutem Badań Edukacyjnych nad określeniem tych umiejętności dla kilku szczebli zawodowych, które będą podobne do naszego obecnego czteroszczeblowego systemu certyfikacji.

Pracujemy bardzo intensywnie nad trzema szczeblami certyfikacji, czyli podstawy rachunkowości, samodzielny księgowy i główny księgowy. Nad dwoma certyfikatami dotyczącymi usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, a także nad trzema certyfikatami dotyczącymi kadr i płac, nad którymi prace są najbardziej zaawansowane.

Kto będzie nadawał te nowe certyfikaty?

Nadawane one będą przez instytucje certyfikujące.

Obecnie pracujemy nad określeniem kwalifikacji zawodowych, które będzie posiadał absolwent. Natomiast chcemy także zostać jednostką certyfikującą, czyli tą, która będzie prowadziła proces walidacji i certyfikacji.

Zgodnie z założeniami zintegrowanego systemu kwalifikacji, będzie nad nami jeszcze podmiot uprawniony do pełnienia funkcji zewnętrznego zapewniania jakości wobec instytucji certyfikującej, która będzie kontrolowała działalność w zakresie przyznawania certyfikatów. Na dzień dzisiejszy taka jednostka dla naszej branży nie została jeszcze wyznaczona.

Czy należy rozumieć, że jest to odpowiedź Stowarzyszenia na deregulację usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych, która miała miejsce w roku 2014?

Odpowiedź na deregulację miała miejsce z naszej strony troszkę wcześniej, już w 2014 r. stworzyliśmy certyfikaty, tj. certyfikowanego eksperta usług księgowych, a potem specjalisty do spraw usługowego prowadzenia ksiąg. Tytuł ten powstał, aby ułatwić przedstawicielom biznesu dobór firm (osób) do prowadzenia ksiąg. Stanowi on poświadczenie, że dana osoba przeszła cykl szkoleń zakończonych egzaminem poświadczającym posiadanie wiedzy uprawniającej do usługowego prowadzenia ksiąg.

Nie ma ujemnych skutków deregulacji

Dlaczego mamy dwa rodzaje certyfikatów? Jeden rodzaj przeznaczony jest dla rozszerzenia wiedzy osób, które wcześniej uzyskały certyfikat Ministra Finansów i przede wszystkim do nich kierowana jest specjalizacja, kończąca się uzyskaniem certyfikatu eksperta usług księgowych. I mamy drugą ścieżkę, czyli specjalista do spraw usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych i podatkowych, która przygotowuje do wykonywania pracy w biurach rachunkowych.

Jestem przekonany, że w perspektywie kilku najbliższych lat certyfikaty te będą docenione przez biznes, zwłaszcza biznes, który korzysta z oferty biur rachunkowych.

Chodzi zatem o stworzenie marki dla księgowych, certyfikatów, które byłyby dobrze rozpoznawalne przez przedsiębiorców? Tak, by przedsiębiorca wiedział, jaka wartość kryje się za tymi certyfikatami?

Certyfikowany ekspert usług księgowych czy certyfikowany specjalista do spraw usługowego prowadzenia ksiąg to są osoby, które muszą przestrzegać zasad etyki zawodowej, bo są z automatu jej sygnatariuszami, a więc podlegają jurysdykcji naszych sądów dyscyplinarnych. Muszą więc podwyższać kwalifikacje w ramach ustawicznego doskonalenia zawodowego, obejmującego określoną liczbę godzin, koniecznych do uznania kwalifikacji w formie uczestnictwa w szkoleniach, spotkaniach czy konferencjach.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM


Nasze działania w tym obszarze są zgodne z rozwiązaniami Międzynarodowej Federacji Księgowych (IFAC), ponieważ zawodowy księgowy, jak dzisiaj przyjmujemy, to ten, który spełnia wymagania stawiane przez tę organizację. Mamy ustawę dla biegłych rewidentów, którzy są zawodowymi księgowymi, natomiast dla innych księgowych nie ma takiej ustawy, trzeba ich zatem określić. A ponieważ nie mamy unormowania krajowego, korzystamy z unormowania międzynarodowego. Nie mamy obecnie przepisów krajowych, co oznacza, że księgowym może być w zasadzie każda osoba, która ma rękę, a w niej długopis i do tego liczydło albo kalkulator.

Czy księgowi, o których się mówi, że są coraz częściej doradcami przedsiębiorcy, stanowią konkurencję dla doradców podatkowych?

Myślę, że ktoś zdemonizował ten problem, bo konkurencyjność dotyczy tak naprawdę niewielkiej liczby doradców podatkowych, którzy pracują dla dużych korporacji, dla dużych firm i rzeczywiście tam pewna konkurencja występuje, ale dotyczy ona bardzo małej grupy księgowych, bo tylko biegłych rewidentów. Kilka procent dużych firm audytorskich świadczy podobne usługi, tworząc spółki, które są w ramach grupy, wykonując podobne usługi. Tylko na tym poziomie może pojawić się konkurencja.

Pan Franciszek Wala, prezes Zarządu Głównego Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, wspomniał podczas obchodów jubileuszu, że powstanie nowy profil w Państwa działalności szkoleniowej, czyli „doradca zawodowy”. Proszę powiedzieć coś więcej o tym nowym pomyśle.

Nie, działalność, o której wspomniał Prezes nie jest nowym profilem w ramach naszej działalności, od wielu lat bowiem staramy się rozwijać ten obszar działalności statutowej. Staramy się ukierunkować rozwój kariery zawodowej szczególnie młodych ludzi. W okresie przemian gospodarczych wspomagaliśmy wiele osób w obszarze zmiany kwalifikacji, stworzyliśmy punkty konsultacji dla naszych członków (myślę tu zarówno o indywidualnych konsultacjach merytorycznych przydatnych w pracy zawodowej, jak i osobistym rozwoju). Obecnie staramy się położyć większy nacisk na rozwój umiejętności miękkich.

Uważam, że Prezes wspominając o nowym profilu działalności, myślał o formalnym usankcjonowaniu tych działań w formie aktu organizacyjnego.

Pełnokrwista postać księgowego, czyli wiedza, praktyka i etyka

Bardzo dużo mówi się o postępującej cyfryzacji pracy księgowego. Jest to wyzwanie stojące przed księgowymi?

Globalizacja, cyfryzacja oraz informatyzacja stawiają przed naszym środowiskiem nowe wyzwania. Myślę, że polski księgowy bez większych problemów odnajduje się w nowej rzeczywistości i sprosta nowym wyzwaniom.

Czy Stowarzyszenie ma odpowiedź na to wyzwanie? Czy Państwa szkolenia to uwzględniają?

Zdecydowanie tak. Na wszystkich konferencjach, szkoleniach staramy się uświadamiać nie tylko księgowych, ale i pracodawców o nowych wyzwaniach, o nowej roli księgowego w życiu gospodarczym, w życiu firmy. W naszych programach edukacyjnych coraz większy nacisk kładziemy na elementy rachunkowości zarządczej, umiejętności analizy ekonomicznej i wykorzystywanie jej do bieżącego zarządzania i prognozowania. We wszelkich tego typu działaniach staramy się uwzględniać preferencje pracodawców, naszych członków i słuchaczy.

Przed postępującą cyfryzacją i informatyzacją się nie cofniemy. Będą e-faktury, e-WZ, e-magazyn, ale mimo to zawsze ktoś będzie musiał sprawdzić, czy wszystko prawidłowo funkcjonuje. Przecież to księgowy w ramach regulacji prawnych wspomaga kierownika jednostki gospodarczej w określeniu zasady wyceny, zasady amortyzacji majątku, zasady amortyzacji wartości niematerialnych i prawnych, itd. To wszystko określa człowiek, maszyna tego nie zrobi. Są obszary, w których pracy ludzkiej, umysłu ludzkiego na maszynę zamienić się nie da. Na pewno nie da się tego zrobić w obszarze rachunkowości.

Jak ocenia Pan rachunkowość w wydaniu polskim na tle innych państw?

Jeżeli chodzi o naszą rachunkowość, to nie mamy się czego wstydzić, mamy znanych jej twórców. Rachunkowość w Polsce była zawsze na stosunkowo wysokim poziomie, przynajmniej od strony formalno-prawnej. A jak jest w praktyce, to już zależy od poszczególnych osób wykonujących ten zawód. Ale ten poziom mimo wszystko należy oceniać bardzo dobrze. Jeżeli popatrzymy na bliskie nam rynki, jak rynek niemiecki czy francuski, to naprawdę nie odbiegamy od nich, jeżeli chodzi o jakość rachunkowości.

Stąd też współpracują Państwo z przedsiębiorcami przy tworzeniu programów szkoleń.

Kładziemy duży nacisk na rozszerzenie współpracy z przedstawicielami biznesu — w strukturach stowarzyszenia funkcjonuje Rada Pracodawców (reprezentacja przedstawicieli pracodawców), która służy nam konsultacjami szczególnie w zakresie dostosowania  programów szkoleniowych do preferencji biznesu, sposobu uświadamiania pracodawcom, czego powinni oczekiwać od nowoczesnego księgowego, inicjowania wspólnych przedsięwzięć z instytucjami zrzeszającymi pracodawców oraz wielu innych obszarach działalności.

Pojawia się w tym miejscu fundamentalne pytanie: czy tani księgowy to dobry księgowy? Niektórzy z ekspertów obecnych podczas debaty z okazji jubileuszu przyznali, że „tani księgowy to często najdroższy księgowy”.

Zazwyczaj tani księgowy to księgowy nieposiadający stosownych kwalifikacji, to księgowy niepodwyższający kwalifikacji, a w przypadku biur rachunkowych to firmy niedbające o stałe doskonalenie wiedzy pracowników. Praktyka pokazuje, że po kontrolach organów skarbowych czy ZUS, za taniego księgowego zwykle przedsiębiorca musi zapłacić wysoką cenę, często niefrasobliwość doprowadza do dużych kłopotów finansowych, a nawet do upadku firmy. Niejednokrotnie, jako wykonujący zawód biegłego rewidenta, miałem z takimi sytuacjami do czynienia.


Jakie zagrożenie dla księgowych stanowią centra usług finansowych?

Należy wyjaśnić, że centra usług księgowych — na razie — oferują przede wszystkim proste masowe usługi, czyli np. rejestrowanie określonych dokumentów, wprowadzanie danych dokumentów. Usługi tego typu tak naprawdę może wykonywać osoba przyuczona. Ważna jest tutaj znajomość języków, bo dokumenty są w różnych językach.

Natomiast biura rachunkowe są to firmy zatrudniające kilka osób, obsługujące kompleksowo małe i średnie przedsiębiorstwa, włącznie z przyjęciem dokumentów, ze sporządzeniem sprawozdania finansowego, z rozliczeniem składek ZUS, z rozliczeniem podatków, czyli usługa całkowicie kompleksowa, gdzie nie ma już tak dużej specjalizacji.

Idziemy w tym kierunku, żeby pracownik biura rachunkowego był doradcą biznesu. Z tym, że musi być zapotrzebowanie na doradztwo. Tak, jak na nasze określone szkolenia jest zapotrzebowanie, tak przedstawiciel biznesu musi wiedzieć, co chce uzyskać od biura rachunkowego czy od firmy oferującej tego rodzaju usługi.

Czy to oznacza, że rozwój rynku biur rachunkowych nie jest zagrożony?

Nie. Istnieje jednak pewne zagrożenie. Zostaną te biura rachunkowe, które dostosują się do nowej rzeczywistości, które poza dotychczas wykonywanymi czynnościami staną się prawdziwymi doradcami biznesu.

Działalność szkoleniowa jest dla Państwa kluczowa, a proszę powiedzieć, jak wygląda działalność środowiskowa Stowarzyszenia?

Jeżeli chodzi o Oddział Okręgowy w Warszawie Stowarzyszenia Księgowych w Polsce, organizujemy nieodpłatne konferencje dla naszych członków, na których poruszana jest tematyka określana przez zarządy naszych kół, czyli organy bliższe naszym członkom. Organizujemy konferencje z okazji Dnia Księgowego oraz spotkania jubileuszowe, tak jak to dzisiejsze spotkanie z okazji 60-lecia działalności. Działają kluby, które zazwyczaj spotykają się raz w miesiącu, często zapraszają na takie spotkania prelegentów, dzielą się swoimi doświadczeniami, problemami. Najwięcej takich spotkań odbywa się w obszarze biur rachunkowych. Jako jedyny Oddział mamy w swojej strukturze Koło Instytutów, które zrzesza większość instytutów badawczych.

Jeżeli chodzi o naszych emerytowanych członków, w tym roku organizujemy dla nich dwie wycieczki, które dofinansowuje Stowarzyszenie. Z seniorami spotykamy się przynajmniej dwa razy w roku, przed Wielkanocą i przed Bożym Narodzeniem. Są to przeurocze dni, bo zawsze w takim spotkaniu uczestniczy spora grupa seniorów, którzy nas kochają, uwielbiają i uważają nas za jedyną instytucję w Polsce, która o nich zawsze pamięta. Wychodzimy naprzeciw naszym członkom i staramy się dla nich robić jak najwięcej.

Dziękuję uprzejmie za rozmowę.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
KSeF - jedna z największych zmian dla przedsiębiorców od lat. Kto, kiedy i na jakich zasadach? [Gość Infor.pl]

Krajowy System e-Faktur to bez wątpienia jedna z największych zmian, z jakimi przedsiębiorcy mierzyli się od wielu lat. Choć KSeF nie jest nowym podatkiem, jego wpływ na codzienne funkcjonowanie firm będzie porównywalny z dużymi reformami podatkowymi. To zmiana administracyjna, ale dotykająca samego serca biznesu – wystawiania i odbierania faktur.

Mały ZUS plus 2026 - zmiany. ZUS: tak trzeba liczyć ulgowe miesiące. Niższe składki na ubezpieczenia społeczne przez 36 miesięcy

W komunikacie z 22 grudnia 2025 r. Zakład Ubezpieczeń Społecznych udzielił obszernych wyjaśnień odnośnie zmian jakie zajdą od 1 stycznia 2026 r. w zakresie ulgi zwanej „mały ZUS plus”. Przedsiębiorcy, czyli osoby prowadzące pozarolniczą działalność gospodarczą będą mogły skorzystać z tej preferencji w według nowych zasad, które określają w jaki sposób należy liczyć okresy ulgi.

PIT-11, PIT-8C tylko na wniosek. Ministerstwo Finansów szykuje zmiany w przekazywaniu informacji podatkowych

W dniu 22 grudnia 2025 r. w wykazie prac legislacyjnych Rady Ministrów opublikowane zostały założenia projektu nowelizacji ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT) oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (PIT). Ministerstwo Finansów przygotowuje przepisy, których celem ma być zniesienie obowiązku przekazywania z mocy prawa w każdym przypadku imiennych informacji PIT-11, PIT-8C, IFT-1R i IFT- 2R wszystkim podatnikom. Podatnik będzie miał prawo uzyskania tych imiennych informacji, co do zasady, na wniosek złożony płatnikowi lub innemu podmiotowi zobowiązanemu do ich sporządzenia. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2027 r. i będą miały zastosowanie do rozliczeń dochodów uzyskanych począwszy od 1 stycznia 2026 r.

Elementarne problemy obowiązkowego KSeF. Podatnicy w 2026 roku będą fakturować po staremu?

Podatnicy pod koniec roku czekają DOBREJ NOWINY również dotyczącej podatków: znamy jej treść – idzie o oddalenie (najlepiej na święte nigdy) pomysłu o nazwie obowiązkowy KSeF. Jeśli nie będzie to zrobione formalnie, to zrobią to podatnicy, którzy po prostu będą fakturować po staremu i zawiadomią dostawców (usługodawców), że będą płacić tylko te faktury, które będą im formalnie doręczone w dotychczasowych postaciach; „nie będę grzebał w żadnym KSeFie, bo nie mam na to czasu ani pieniędzy” - pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

REKLAMA

Nowe limity podatkowe dla samochodów firmowych od 2026 r. MF: dotyczą też umów leasingu i najmu zawartych wcześniej, jeżeli auto nie zostało ujęte w ewidencji środków trwałych przed 1 stycznia

Od 1 stycznia 2026 r. zmieniają się limity dotyczące zaliczania do kosztów podatkowych wydatków na samochody firmowe. Ministerstwo Finansów informuje, że te nowe limity mają zastosowanie do umów leasingu i najmu zawartych przed 1 stycznia 2026 r., jeśli charakter tych umów (pod względem wymogów prawa podatkowego), nie pozwala na wprowadzenie pojazdu do ewidencji środków trwałych.

Zwrot VAT do 40 dni po wdrożeniu KSeF. Dlaczego to nie jest dobra wiadomość dla księgowych?

Chociaż wokół wdrożenia KSeF nie przestają narastać wątpliwości, to trzeba uczciwie przyznać, że nowy system przyniesie również wymierne korzyści. Firmy mogą liczyć na rekordowo szybkie zwroty VAT i wreszcie uwolnić się od uciążliwego gromadzenia całych ton papierowej dokumentacji. O ile to ostatnie jest też ulgą dla księgowych, o tyle mechanizm odzyskiwania VAT budzi pewne obawy.

Potwierdzenie transakcji fakturowanej w KSeF. MF: to dobrowolna opcja. Jakie dokumenty można wydać nabywcy po wystawieniu faktury w KSeF w trybie: ONLINE, OFFLINE i awaryjnym?

W opublikowanym przez Ministerstwo Finansów Podręczniku KSeF 2.0 (część II) jest dokładnie opisana możliwość wydania nabywcy „potwierdzenia transakcji” w przypadkach wystawienia faktury w KSeF w trybie ONLINE, OFFLINE, czy w trybie awaryjnym. Okazuje się, że jest to całkowicie dobrowolna opcja, która nie jest i nie będzie uregulowana przepisami. Do czego więc może służyć to potwierdzenie transakcji i jak je wystawiać?

Reklama dźwignią handlu. A co z podatkami? Jak rozliczyć napis LED zawieszony na budynku?

Czy napis LED zawieszony na budynku ulepsza go? A może stanowi odrębny środek trwały? Odpowiedź na to pytanie ma istotne znaczenia dla prawidłowego przeprowadzenia rozliczeń podatkowych. A co na to organy skarbowe?

REKLAMA

Zmiany w podatkach 2026: powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT

Choć głośne zmiany podatkowe ostatecznie nie wejdą w życie w 2026 r., od 1 stycznia zaczynają obowiązywać regulacje, które mogą realnie podnieść obciążenia przedsiębiorców – i to bez zmiany stawek podatkowych. Niższe limity dla aut firmowych, powrót wyższej składki zdrowotnej, KSeF, JPK_CIT oraz zamrożone progi PIT oznaczają dla wielu firm ukryte podwyżki sięgające kilkudziesięciu tysięcy złotych rocznie.

KSeF 2026: państwowa infrastruktura cyfrowa, która zmienia biznes głębiej niż samo fakturowanie

KSeF to nie kolejny obowiązek podatkowy, lecz jedna z największych transformacji cyfrowych polskiej gospodarki. Od 2026 roku system zmieni nie tylko sposób wystawiania faktur, ale całą architekturę zarządzania danymi finansowymi, ryzykiem i płynnością w firmach. Eksperci Ministerstwa Finansów, KAS i rynku IT zgodnie podkreślają: to moment, w którym państwo staje się operatorem infrastruktury biznesowej, a przedsiębiorstwa muszą nauczyć się funkcjonować w czasie rzeczywistym.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA