REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

CIT - podatek dochodowy od osób prawnych, Reprezentacja przedsiębiorcy

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Ewidencja podatkowa dla potrzeb podatników płacących CIT

Dochodem w podatku dochodowym od osób prawnych (CIT) jest osiągnięta w roku podatkowym nadwyżka sumy przychodów nad kosztami ich uzyskania. Jeżeli natomiast koszty uzyskania przychodów przekraczają sumę przychodów, różnica jest stratą.

Czy obiad z kontrahentem w restauracji to reprezentacja, czy koszt uzyskania przychodu

Czy faktycznie lunch, czy obiad w restauracji zafundowane kontrahentowi, czy klientowi to reprezentacja, czy europejski standard prowadzenia firmy? Trudno oprzeć się wrażeniu, że w tytułowej kwestii fiskus bawi się z podatnikami w kotka i myszkę. Upoważnieni do wydawania interpretacji podatkowych dyrektorzy izb skarbowych udzielają bowiem różnych odpowiedzi na de facto to samo pytanie podatników.

Klasyfikacja wydatków na reprezentację i reklamę

Prawidłowa klasyfikacja kosztów poniesionych na reprezentację i reklamę jest bardzo trudna ze względu na wzajemne przenikanie się tych pojęć. W podejmowaniu decyzji mogą pomóc interpretacje urzędów skarbowych, choć i one nie zawsze są spójne.

Koszty degustacji własnych wyrobów - reprezentacja, czy reklama

Prowadzimy działalność w formie spółki cywilnej i w jej ramach produkujemy wyroby cukiernicze. Zamierzamy przeprowadzić akcję promocyjną własnych wyrobów polegającą na degustacji naszych produktów w sklepach spożywczych i innych placówkach handlowych. Czy wydatki na organizację tej akcji i degustację wyrobów stanowią reprezentację, czy też możemy uznać, że ponieśliśmy wydatki na reklamę?

REKLAMA

Czy gadżety z nazwą firmy są kosztem podatkowym

Prowadzimy działalność gospodarczą w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. W ramach organizowanych akcji promocyjnych rozdajemy swoim potencjalnym klientom gadżety marketingowe np. kalendarze, kubki, długopisy, notesy. Są one oznaczone nazwą firmy, adresem i numerami telefonów, adresem strony internetowej, ale również nazwami produktów spółki. Czy wydatki na te gadżety spółka powinna traktować jako koszty reprezentacji, czy też może uznać je za reklamę?

Jakie są skutki podatkowe przekazywania darowizn przez firmy

W okresie światecznym częściej niż zazwyczaj przedsiębiorcy decydują się przekazywać różnego rodzaju darowizny organizacjom pożytku publicznego, domom dziecka lub swoim pracownikom. Przypominamy zasady podatkowej kwalifikacji dokonywanych darowizn. Odrębnie rozpatrzymy skutki darowizny po stronie darczyńcy i po stronie obdarowanego.

REKLAMA

REKLAMA