Jednym z najlepszych sposób na optymalizację obiegu dokumentów w przedsiębiorstwie, w dobie ogólnodostępnego Internetu, jest moduł WWW. Interfejs ten, z uwagi na podobieństwo do klasycznych stron internetowych, jest bardzo intuicyjny, może być dostępny z każdego miejsca oraz oferuje szereg praktycznych możliwości, oszczędzających czas, zarówno z perspektywy pracodawcy, jak i z punktu widzenia pracownika.
W jaki sposób skutecznie promować firmę? Jedni uważają, że najlepszą metodą jest reklama w Internecie – jest stosunkowo tania i pozwala szybko dotrzeć do klientów. Inni powiedzą, że trzeba przede wszystkim zatroszczyć się o PR – buduje on wizerunek ekspercki i zaufanie klientów. Są też tacy, którzy cały czas wierzą w tradycyjne metody – wpisy w katalogach, ulotki czy ogłoszenia w prasie. I trzeba powiedzieć, że w zdecydowanej większości wypadków te metody są bardzo pomocne. Jednak warto zastanowić się nad inną promocją. Skuteczną i nienachalną. Chodzi o rekomendacje.
Podobnie, jak w przypadku alkoholi, polskie przepisy akcyzowe, które są kalką przepisów unijnych, rozróżniają 4 sytuacje przywozu lub przesyłki papierosów i wyrobów tytoniowych dla osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej. W każdej z tych sytuacji stosowane są inne zasady opodatkowania, w tym inne limity przywozu tych wyrobów bez akcyzy.
Z uwagi na różne przepisy oraz aktualną sytuację firmy, musimy sobie czasami pozornie utrudniać życie, aby je faktycznie sobie ułatwić. Jednym z takich karkołomnych przypadków jest, często spotykane w życiu, clenie w innych krajach UE towarów importowanych przez nas spoza Unii. Przykładowo clenie w Hamburgu towarów przywożonych z USA czy Chin, co dokonywane jest bądź z powodów finansowych, bądź administracyjnych.