REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Google

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Podatek cyfrowy w Hiszpanii. Google podnosi ceny reklam

Podatek cyfrowy. Gigant technologiczny Google podjął decyzję o podniesieniu w Hiszpanii o 2 proc. cen reklam - wynika z ustaleń dziennika "El Mundo”. Firma chce w ten sposób odzyskać środki, jakie w ramach tzw. podatku cyfrowego nałożył nań od stycznia rząd Pedro Sancheza.

Hiszpania wprowadziła podatek cyfrowy (taksę Google)

Podatek cyfrowy. W Hiszpanii od 2021 roku obowiązuje podatek od określonych usług cyfrowych nazywany powszechnie taksą Google. Opodatkowaniu w wysokości 3 proc. podlegają przychody z reklam internetowych, sprzedaży baz danych i usług pośrednictwa internetowego. Hiszpański urząd podatkowy zwrócił się do dużych firm, m.in. związanych z sektorem nowych technologii, o informacje na temat ich rozliczeń za usługi cyfrowe w ostatnich latach. Dane mają pomóc we wprowadzeniu w życie podatku cyfrowego.

Kiedy zostanie wprowadzony podatek cyfrowy w UE?

Propozycje wprowadzające podatek cyfrowy w Unii Europejskiej są już gotowe. Niemiecka prezydencja ma nadzieję, że jeszcze w tym roku UE uda się wypracować porozumienie ws. skuteczniejszego ściągania takiego podatku.

USA blokują wprowadzenie na świecie podatku od firm technologicznych (GAFA)

USA blokują wprowadzenie podatku od firm technologicznych, tzw. GAFA (od nazw Google, Amazon, Facebook, Apple) w krajach OECD - powiedział Minister finansów Francji Bruno Le Maire. Paryż liczy na to, że propozycję takiego podatku zgłosi Unia Europejska - dodał.

Kraje UE wprowadzają podatek cyfrowy

Niektóre kraje Unii Europejskiej nie czekają na regulacje unijne w zakresie podatku cyfrowego. Hiszpania wprowadza 3 proc. podatek cyfrowym od przychodów uzyskanych na hiszpańskim rynku. Prace nad regulacjami w tym zakresie zapowiedziały także Włochy. Natomiast Francja już w ubiegłym roku chciała wprowadzić taki podatek.

Jak wielkie firm internetowe unikają opodatkowania

Z przeprowadzonego przez organizację Fair Tax Mark badania wynika, że potentat internetowy Amazon jest liderem w kwestii unikania opodatkowania. Pozostałe pięć wielkich firm internetowych - Facebook, Google, Netflix, Apple i Microsoft - wyróżniono jako "agresywnie unikające opodatkowania".

G20 o opodatkowaniu wielkich firm technologicznych

Ministrowie finansów grupy G20 na spotkaniu w Fukuoce w Japonii 9 czerwca 2019 r. uzgodnili, że należy załatać luki prawne, które umożliwiają wielkim firmom technologicznym, takim jak Google, czy Facebook, obniżanie płaconego przez nie podatku korporacyjnego – wynika z komunikatu ze spotkania. Pomysł na opodatkowanie tych firm opierać się ma na dwóch filarach. Pierwszy filar dotyczy podziału praw do opodatkowania firmy, która sprzedaje towary lub usługi w danym kraju, nawet jeśli nie jest w nim fizycznie obecna. Jeśli mimo to firmy znajdą sposób na księgowanie dochodów w krajach o niskich podatkach, inne państwa mogłyby wtedy zabiegać o ustalenie globalnego minimum stawki podatkowej w ramach drugiego filaru.

Podatek cyfrowy w UE

15 marca 2019 r. agencja Reutera poinformowała, że Austria planuje wprowadzić własny 3-procentowy podatek cyfrowy dla wielkich firm technologicznych takich jak Amazon, Google czy Facebook, z uwagi na brak porozumienia w tej sprawie na poziomie całej Unii Europejskiej. Premier Mateusz Morawiecki powiedział 18 marca br., że Polska chce wprowadzić podatek cyfrowy razem z wszystkimi państwami UE, ale jeżeli nie będzie konsensusu, to państwa członkowskie będą musiały podejmować te decyzje samodzielnie.

Wspólny unijny podatek cyfrowy

Koncepcja wprowadzenia wspólnego unijnego podatku cyfrowego ma zostać zaprezentowana już w grudniu tego roku. Nowy podatek obejmowałby swoim zasięgiem przede wszystkim duże firmy technologiczne takie jak Google czy Facebook. Największym zwolennikiem wprowadzenia podatku cyfrowego jest Francja.

REKLAMA