Stawki opłat w 2022 r. za usunięcie, przechowywanie i strzeżenie środka transportu lub towaru
24 sie 2021
Opłaty za usunięcie, przechowywanie i strzeżenie środka transportu lub towaru w wyznaczonym miejscu. Jakie stawki maksymalne opłat będą obowiązywały w 2022 r.?
Ograniczenie oszustw podatkowych przy sprzedaży oleju roślinnego
29 mar 2021
Ograniczenie oszustw podatkowych przy sprzedaży oleju roślinnego to cel projektu rozporządzenia, który trafił do konsultacji publicznych - wynika z informacji zamieszczonych na stronie Rządowego Centrum Legislacji.
Brak numeru zezwolenia drogowego w zgłoszeniu przewozu towaru nie uzasadnia kary
04 kwi 2019
Na skutek interwencji Rzecznika Małych i Średnich Przedsiębiorców Dyrektor Izby Administracji Skarbowej uchylił w całości decyzję Naczelnika Urzędu Celno-Skarbowego i odstąpił od nałożenia na przewoźnika kary pieniężnej za braki formalne zgłoszenia przewozu towaru w systemie SENT.
Jak funkcjonuje system SENT i aplikacja SENT GEO
12 paź 2018
Funkcjonowanie SENT (czyli systemu rejestracji i monitorowania przewozu towarów wrażliwych) jest stale sprawdzane przez Krajową Administrację Skarbową. Ostatni audyt KAS wykazał, że na 4 miliony zgłoszeń dokonano 500 tysięcy kontroli, z czego w około 6 tysiącach przypadków stwierdzono uchybienia. SENT jest stale rozwijany (aktualnie działa w oparciu o jedną ustawę i jej dwie nowelizacje oraz aż osiem rozporządzeń, a kolejne już w przygotowaniu). Od 1 października 2018 r. weszły w życie nowe przepisy. Eksperci OCRK sprawdzili listę najważniejszych naruszeń oraz jak działa rządowa aplikacja SENT GEO.
Przepisy o SENT skutecznie uderzyły w oszustów podatkowych
28 wrz 2018
Przepisy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (SENT) skutecznie uderzyły w oszustów podatkowych m.in. z rynku paliw, czy oleju rzepakowego - ocenił Edward Komorowski z Ministerstwa Finansów. Od 1 października wchodzi w życie kolejna nowelizacja przepisów o monitoringu przewozów - SENT GEO. Oprócz zgłoszenia przewozu towarów wrażliwych KAS będzie otrzymywał dane z GPS o tym, jak ten transport się odbywa.
Monitoring przewozu towarów (system SENT) – zmiany od 1 października 2018 r.
06 wrz 2018
Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przygotowały zestawienie najważniejszych zmian w systemie monitorowania przewozu towarów (SENT), które weszły w życie 14 czerwca 2018 r. i kolejnych zmian, które wchodzą w życie od 1 października 2018 r. Prezentujemy poniżej te informacje.
Nowelizacja ustawy o SENT weszła w życie
15 cze 2018
14 czerwca 2018 r. weszła w życie nowelizacja ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów (tzw. SENT). Jej głównymi celami jest ochrona zdrowia obywateli i walka z szarą strefą - powiedział PAP wiceminister finansów, zastępca szefa Krajowej Administracji Skarbowej Piotr Walczak. Wskutek tej nowelizacji system SENT obejmie także przewóz towarów koleją. Poszerzony został katalog towarów, które podlegają systemowi monitorowania przewozu towarów - oprócz paliw, oleju roślinnego, suszu tytoniowego oraz alkoholu skażonego na liście znajdą się również produkty lecznicze.
Uszczelnienie systemu podatkowego - nowe regulacje od 2018 r.
20 gru 2017
Rząd przyjął projekt dotyczący uszczelnienia systemu podatkowego oraz służby zdrowia - poinformował premier Mateusz Morawiecki. Celem nowych regulacji jest m.in. objęcie systemem monitorowania kolejowych przewozów towarów tzw. wrażliwych, a także przewozu produktów leczniczych. Część zaproponowanych zmian wejdzie w życie od 2018 r.
Rozszerzona lista przewożonych towarów do monitorowania drogowego
18 gru 2017
Według nowego rozporządzenia Ministra Rozwoju i Finansów, lista towarów objętych od 22. września 2017 r. systemem monitorowania drogowego jest dłuższa. Niezbędnik dla firm z branży TSL.
Monitorowanie drogowego przewozu towarów - nadzór satelitarny GSP
03 sie 2017
31 lipca 2017 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o systemie monitorowania drogowego przewozu towarów, przedłożony przez ministra rozwoju i finansów. Projektowana nowelizacja ustawy o SENT uzupełni system o drugi komponent, tj. o dane geolokalizacyjne. System monitorowania drogowego przewozu towarów będzie składał się z dwóch podstawowych elementów: teleinformatycznego rejestru oraz telekomunikacyjnego urządzenia końcowego.