REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Podatki 2015, CIT - koszty

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Karta podatkowa - wypełniamy PIT-16A

Do poniedziałku końca lutego mają czas podatnicy płacący podatek w formie karty podatkowej na złożenie do urzędu skarbowego deklaracji PIT-16A. W deklaracji tej muszą wskazać wysokość składek na ubezpieczenie zdrowotne, które zapłacili (i jednocześnie odliczyli od kwoty podatku) w poszczególnych miesiącach ubiegłego roku podatkowego.

Nie złożyłeś w terminie zeznania - pamiętaj o czynnym żalu

Jeżeli nie wywiążesz się w terminie z obowiązku złożenia rocznego PIT-a, możesz być zagrożony odpowiedzialnością karną. Istnieje sposób uwolnienia się od tego ryzyka – czynny żal.

Jak wykazać i rozliczać w księgach bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów

Bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów dokonywane są dla zapewnienia współmierności przychodów i kosztów oraz zachowania zasady memoriału w danym okresie sprawozdawczym. Służą one do prawidłowego określenia kosztów działalności operacyjnej dla każdego okresu sprawozdawczego.

Czym różnią się bierne rozliczenia międzyokresowe kosztów od rezerw

Nasza spółka dokonuje sprzedaży towarów, na które udziela 12-miesięcznej gwarancji. Czy przewidywany koszt przyszłych napraw powinien stanowić tytuł do utworzenia rezerwy, czy też dokonania biernego rozliczenia międzyokresowego kosztów? W jaki sposób można rozróżnić te dwie kategorie i w jaki sposób wykazywać je w bilansie? Proszę o przedstawienie przykładu sposobu ujęcia oraz rozliczenia kosztów napraw gwarancyjnych w księgach rachunkowych spółki.

REKLAMA