REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak założyć biuro rachunkowe i mieć już na starcie uznaną markę

REKLAMA

REKLAMA

Obecnie łatwiej niż kiedykolwiek wcześniej można założyć biuro rachunkowe. Nie jest problemem rejestracja działalności gospodarczej, a od prowadzącego takie biuro wymaga się obecnie jedynie niekaralności i ubezpieczenia OC. Znacznie trudniej nabyć wiedzę niezbędną do prowadzenia takiej firmy i zdobycia klientów. Pomocne w tym zakresie mogą się okazać program partnerski i franczyza oferowane przez Tax Care SA.

REKLAMA

Autopromocja

Zakładamy biuro rachunkowe

Od sierpnia 2014 r. może otworzyć i prowadzić biuro rachunkowe każda osoba posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych i niekaralność w zakresie określonych przestępstw. Chodzi wyłącznie o niekaralność za przestępstwa przeciwko:

- wiarygodności dokumentów,

- mieniu, obrotowi gospodarczemu,

- obrotowi pieniędzmi i papierami wartościowymi,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

- za przestępstwo skarbowe oraz

- za czyn określony w rozdziale 9 ustawy o rachunkowości (m.in. nieprowadzenie wbrew obowiązkowi, bądź nierzetelne prowadzenie ksiąg rachunkowych, niesporządzenie sprawozdań finansowych lub niepodawanie takich sprawozdań badaniu przez biegłego rewidenta).

Polecamy: Monitor Księgowego – prenumerata

Takie osoby mogą wykonywać w ramach prowadzonej działalności gospodarczej następujące czynności:

1. udzielanie podatnikom, płatnikom i inkasentom, na ich zlecenie lub na ich rzecz, porad, opinii i wyjaśnień z zakresu ich obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami;

2. prowadzenie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, ksiąg podatkowych (w szczególności ksiąg rachunkowych i podatkowej księgi przychodów i rozchodów) i innych ewidencji do celów podatkowych (np. ewidencji VAT) oraz udzielanie im pomocy w tym zakresie;

3. sporządzanie, w imieniu i na rzecz podatników, płatników i inkasentów, zeznań i deklaracji podatkowych lub udzielanie im pomocy w tym zakresie.

Wyłączną domeną doradców podatkowych pozostało natomiast reprezentowanie podatników, płatników i  inkasentów w postępowaniu przed organami administracji publicznej i w zakresie sądowej kontroli decyzji, postanowień i innych aktów administracyjnych w sprawach z zakresu ich (podatników, płatników i inkasentów) obowiązków podatkowych i celnych oraz w sprawach egzekucji administracyjnej związanej z tymi obowiązkami.

Nie ma już obowiązku posiadania certyfikatu księgowego Ministerstwa Finansów, uprawniającego wcześniej do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych.

Takie deregulacyjne zmiany wynikają z ustawy z 9 maja 2014 r. o ułatwieniu dostępu do wykonywania niektórych zawodów regulowanych – opublikowanej w Dzienniku Ustaw z 10 czerwca 2014 r. (poz. 768), która w zakresie usług księgowych weszła w życie 10 sierpnia 2014 roku.

Oczywiście do założenia biura rachunkowego będzie też konieczna formalna rejestracja działalności gospodarczej w CEIDG, ZUS, urzędzie skarbowym.

Polecamy: Ustawa o rachunkowości z komentarzem do zmian (książka)
Autorzy: prof. dr hab. Irena Olchowicz, dr Agnieszka Tłaczała, dr Wanda Wojas, Ewa Sobińska, Katarzyna Kędziora, Justyna Beata Zakrzewska, dr Gyöngyvér Takáts

Łatwiej zacząć z doświadczonym partnerem

Rynek usług księgowych w Polsce od lat stale rośnie. Mimo już sporego nasycenia tego rynku (Tax Care szacuje, że funkcjonuje na nim około 70 tys. podmiotów) cały czas jest miejsce na nowe, profesjonalne biura rachunkowe.

Coraz większą popularnością cieszy się outsourcing usług księgowych (najczęściej połączony z usługami kadrowymi i płacowymi). Z drugiej strony coraz bardziej powszechna staje się księgowość online. Trendy te sprzyjają decyzjom o rezygnacji księgowych z etatów i zakładaniu własnych biur rachunkowych.

Oczywiście tacy księgowi są na początku działalności w formie biura rachunkowego pełni pytań i obaw. Nie wiedzą jak zorganizować taką działalność, jak pozyskiwać klientów, jak się promować i reklamować. Z pewnością łatwiej zacząć z profesjonalnym partnerem, który zna rynek i posiada know-how. A jeżeli taki partner ma już znaną na rynku markę, to współpraca z nim jest tym bardziej cenna.

Takim partnerem jest na pewno Tax Care SA, która od trzech lat rozwija program partnerski dla biur rachunkowych. Program jest dostępny zarówno dla podmiotów nowych, jak i tych które już działają na rynku. Obecnie sieć partnerska Tax Care liczy blisko 300 biur, a do końca 2018 roku ma ich być o ok. 200 więcej.

Program partnerski Tax Care

Korzyści, czyli co zapewnia Tax Care

Biura rachunkowe, które wchodzą do programu partnerskiego Tax Care zachowują autonomię, własna markę, wzory umów oraz standardy jakości. Prowadzą również samodzielną politykę cenową.

Dzięki funkcjonowaniu w sieci partnerskiej Tax Care w ofercie biur partnerskich mogą znaleźć się produkty finansowe Getin Noble Banku oraz Idea Banku. Pozwala to biurom partnerskim zarabiać nie tylko na sprzedaży usług księgowych ale także uzyskiwać przychody ze sprzedaży kredytów firmowych, usług leasingu, faktoringu, ubezpieczeń, czy rachunków bankowych.

W ramach programu partnerskiego Tax Care zapewnia (na własny koszt) w szczególności:

1. pełne wyposażenie biura partnerskiego – komputery, ergonomiczne, nowoczesne biurka, urządzenie wielofunkcyjne, ergonomiczne krzesła biurowe, fotele, kanapa, stolik w poczekalni, rama naścienna wraz z plakatami z logo Tax Care, plafon zewnętrzny.

2. system informatyczny - dostęp do sytemu księgowości online połączonego  programem zarządzania klientami dla partnera i jego klientów.

3. system szkoleń - wdrożenie i szkolenie z systemu księgowego przez trenera księgowości z wieloletnim doświadczeniem; ponadto szkolenia z aktualnych i zmieniających się przepisów (bezpłatne obowiązkowe dwa szkolenia, prowadzone przez certyfikowanych trenerów) i kompleksowe programy szkoleniowe Akademii Finansów Tax Care©.

4. wsparcie marketingowe - oznakowanie logo Tax Care (marka rozpoznawalna w całym kraju), zapewnienie profesjonalnej, indywidualnej strony internetowej w Programie Partnerskim.

5. doradcę podatkowego - dedykowany, bezpłatny doradca podatkowy.

6. program lojalnościowy - cenne nagrody dla księgowych.

7. know-how - strategia biznesowa sprawdzona przez już prawie 300 biur księgowych w Polsce.

8. wsparcie finansowe - w zakresie utrzymania płynności finansowej oraz uzyskania kapitału na rozwój biznesu.

Co zapewnia partner

Biuro rachunkowe uczestniczące w programie partnerskim jako partner ma obowiązek zapewnić na własny koszt:

  • biuro w mieście powiatowym (najlepiej powyżej 20 000 mieszkańców),
  • położony na parterze lokal o powierzchni min. 30 m² - własny lub wynajęty,
  • przygotowanie lokalu zgodnie ze standardem Tax Care,
  • wniesienie opłaty wstępnej (1 tys. zł) i wnoszenie comiesięcznej opłaty partnerskiej (wysokość uzależniona od liczby stanowisk w biurze oraz zakresu prowadzonej księgowości).

Oczywiście osoba prowadząca biuro rachunkowe (partner) musi zagwarantować i wykazać spełnienie przez siebie podstawowych warunków prowadzenia takiej działalności gospodarczej zgodnie z obowiązującymi przepisami, tj. niekaralność w zakresie ww. przestępstw (zaświadczenie o niekaralności) i zarejestrowanie i sama rejestracja działalności gospodarczej. Konieczne będzie też posiadanie polisy OC.

Przykładowe zestawienie kosztów – nowe biuro partnerskie Tax Care (źródło: Tax Care) (Tax Care sugeruje wykonanie własnego biznesplanu do konkretnych warunków biznesowych)

Koszt inwestycji po stronie Tax Care (wyposażenie placówki: biurka, krzesła, kanapa, stolik do poczekalni, komputery, systemy IT, kompletna wizualizacja) - Razem: 34 tys. zł

Koszt inwestycji po stronie partnera:

- opłata wstępna 1 tys. zł,
- remont i dostosowanie lokalu do standardów, zapewnienie łącza internetowego: 7 tys. zł,
Razem: 8 tys. zł

Koszty miesięczne (partnera):

- wynajem lokalu: 2 tys. zł,
- media: 500 zł,
- koszty pracownicze: 3 tys. zł,
- opłata miesięczna (uzależniona od liczby stanowisk w biurze oraz zakresu prowadzonej księgowości) 600 zł,
Razem: 6 tys. zł

Spodziewane przychody miesięczne partnera:

- pracownik + właściciel pracujący: ok. 100 podmiotów do obsługi comiesięcznej: 15 tys. zł,
- dodatkowa sprzedaż produktów finansowych: 3 tys. zł,
Razem: 18 tys. zł

Spodziewane dochody miesięczne:

- 18 tys. zł minus 6 tys. zł

Dochód przed opodatkowaniem:
12 tys. zł


Franczyza – kolejny krok w rozwoju sieci partnerskiej

Zarząd Tax Care ocenił, że zainteresowanie modelem partnerskim przerosło ich oczekiwania. Z dotychczasowych doświadczeń wynika, że dochody biur partnerskich w niedługim czasie podwajają się po przystąpieniu do sieci partnerskiej.

Sukces programu partnerskiego sprawił, że Tax Care idzie dalej i obecnie rozpoczyna wdrażanie pełnej franczyzy. Pierwsze biuro franczyzowe właśnie się otwiera.

Franczyza skierowana jest w pierwszej kolejności do właścicieli już działających biur rachunkowych.

- Przyświeca nam idea konsolidacji rynku oraz rozwój w regionach, w których nas nie ma – deklaruje Grzegorz Grodek, wiceprezes Tax Care.

Franczyza dostępna jest także dla samodzielnych księgowych, którzy chcieliby pod marką Tax Care otworzyć swoje biuro rachunkowe.

W ramach franczyzy Tax Care proponuje swoim partnerom znacznie więcej niż możliwość poszerzenia oferty o produkty finansowe.

Franczyzobiorca dostanie nowoczesne narzędzia usprawniające komunikacje z klientem, jak:

-  internetowy panel księgowy,

- możliwość . korzystania z firmowego systemu w zakresie pełnej księgowości, systemu kadrowego i prawnego,

- dostęp do infolinii prawnej i podatkowej,

- szerszy program szkoleń.

Polecamy: Biuletyn VAT

Tax Care, jako franczyzodawca gwarantuje też właścicielom biur wsparcie marketingowe, lokalne działania promocyjne, wsparcie w zakresie administracji i sprzedaży.

Właściciele biur księgowych zwykle nie maja czasu, by zająć się rozwojem swojego biznesu, ponieważ są pochłonięci obsługą klientów. Przy marżach bliskich zero proc. nie są w stanie zatrudnić kolejnych pracowników, którzy mogliby ich odciążyć – mówi Adam Głos, prezes zarządu Tax Care.

Każdy partner Tax Care (także franczyzobiorca) może korzystać z pomocy dwóch regionalnych menedżerów. Jeden z nich odpowiada za kwestie dotyczące systemu księgowego i m.in. przekazuje informacje o nowych funkcjonalnościach dostępnych dla biura partnerskiego i klientów. Druga osoba zapewnia wsparcie w zakresie produktów finansowych.

Warto wiedzieć, że dotychczasowi partnerzy będą mogli wdrożyć pełną franczyzę ale również będą mogli pozostać, przy dotychczasowych warunkach współpracy.

Artykuł powstał we współpracy z

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Odprawa lub odszkodowanie dla pracownika przy odejściu z pracy a podatek. NSA: Nie nazwa świadczenia lecz jego charakter decyduje o opodatkowaniu

Restrukturyzacja zatrudnienia u danego pracodawcy polega niejednokrotnie na wdrożeniu programu dobrowolnych odejść, a następnie procedury zwolnień grupowych. Elementem obu tych rozwiązań są wypłacane pracownikom przez pracodawcę świadczenia o charakterze odpraw pracowniczych. Źródłem kontrowersji stało się opodatkowanie tych świadczeń podatkiem dochodowym PIT. W wyroku z 19 listopada 2024 r. Naczelny Sąd Administracyjny, podzielając dotychczasową, ugruntowaną linię orzeczniczą tego Sądu, wyjaśnia, czy tego typu “odszkodowanie” wolne jest od podatku dochodowego.

Emerycie, myślałeś, że z racji wieku masz prawo do ulgi rehabilitacyjnej? Fiskus odpowiada krótko i wprost

Samo bycie emerytem nie wystarczy! Aby skorzystać z ulgi rehabilitacyjnej, musisz mieć status osoby niepełnosprawnej lub utrzymywać taką osobę. Sprawdź, kto według fiskusa faktycznie może liczyć na odliczenie i dlaczego wiek nie daje automatycznych przywilejów.

Podatek od spadków i darowizn w 2025 r. - skale i grupy podatkowe, kwoty wolne od podatku

Jakie skale podatkowe i kwoty wolne od podatku obowiązują w 2025 roku? Okazuje się, że od lipca 2023 r. nie zmieniły się przepisy w tym zakresie.

Polscy przedsiębiorcy mają dość! W 2025 roku oczekują niższych podatków i pilnych reform

Zawiłe przepisy, rosnące koszty i biurokratyczna udręka – polskie firmy jasno mówią, czego potrzebują od rządu w 2025 roku. Priorytetem są niższe podatki, walka z inflacją i tańsze kredyty. Transport alarmuje o brakach kadrowych, a budownictwo czeka na unijne środki. Czy władze wysłuchają głosu przedsiębiorców?

REKLAMA

Terminy płatności składek do ZUS i przekazywania dokumentów rozliczeniowych w 2025 roku

Płatnicy składek mają obowiązek przekazywania do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych dokumentów rozliczeniowych i oczywiście płacenia składek. Muszą to robić co miesiąc w określonych terminach.

Pożyczka między firmami bez VAT? Czy może potencjalna bomba zegarowa dla Twoich rozliczeń!

Zwolnienie z VAT przy pożyczkach między firmami brzmi kusząco, ale co jeśli rezygnacja z niego może zrujnować Twoje rozliczenia? Sprawdź, dlaczego ta decyzja to coś więcej niż tylko formalność i jak wpłynie na Twoje podatki!

Kawa z INFORLEX. Fundacja rodzinna w praktyce

Fundacja rodzinna w praktyce – zapraszamy na bezpłatne spotkanie online z cyklu 𝐊𝐚𝐰a 𝐳 𝐈𝐍𝐅𝐎𝐑𝐋𝐄𝐗. Bezpłatne spotkanie online odbędzie się 12.02.25 o g𝐨𝐝𝐳𝐢𝐧ie. 𝐓𝐞𝐦𝐚𝐭em spotkania będą fundacja rodzinna w praktyce.

Mezoinwestycje w MŚP. Czym jest zdolność finansowa i jak ją wykazać? Jak uniknąć błędów w staraniach o dotacje unijne?

To dość oczywiste że zdolność finansowa przedsiębiorstwa stanowi jeden z kluczowych obszarów, determinujących sukces w procesie aplikowania o środki unijne. W szczególności, kiedy mowa o konkursie Mezoinwestycje w MŚP, w którym minimalna wartość dofinansowania to 2 mln PLN, a poziom dofinansowania wynosi nawet do 60% kosztów netto planowanej inwestycji. Wnioskodawca w procesie aplikacyjnym zobowiązany jest wykazać przed instytucją oceniającą swą zdolność finansową do realizacji planowanego przedsięwzięcia.

REKLAMA

Emerycie, skarbowy już na Ciebie czeka! Koniecznie sprawdź swój PIT przed tą datą

Do końca lutego emeryci i renciści otrzymają formularze PIT od ZUS i KRUS. W zależności od tego, jaki dokument dostaniesz – PIT-40A czy PIT-11A – może się okazać, że musisz złożyć zeznanie podatkowe. Sprawdź, co zrobić, by uniknąć problemów i czy 30 kwietnia to dla Ciebie ważny termin!

Budżet pod ścianą: wyższe podatki, mniej wsparcia, koniec ulg

Polacy muszą szykować się na trudne zmiany. OECD zaleca pełne wycofanie wsparcia energetycznego jeszcze w tym roku, wyższe podatki od nieruchomości i środowiskowe oraz koniec ulg dla kierowców – nowy podatek od pojazdów miałby zależeć od emisji spalin. Dodatkowo rząd może ograniczyć stosowanie preferencyjnych stawek VAT, a świadczenia na dzieci kierować tylko do najuboższych. Czy domowe budżety to wytrzymają?

REKLAMA