reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Doradcy podatkowi chcą wprowadzenia mediacji w relacji urząd-podatnik

Doradcy podatkowi chcą wprowadzenia mediacji w relacji urząd-podatnik

Zdaniem prof. Adama Mariańskiego, przewodniczącego Krajowej Rady Doradców Podatkowych, zapewnienie podatnikom większego poczucia bezpieczeństwa i wprowadzenie mediacji jako sposobu wyjaśniania kwestii spornych – zamiast sztywnych i bezdyskusyjnych decyzji – uzdrowi relację podatników z urzędami.

„Nowa ordynacja podatkowa, która wejdzie w życie nie wcześniej niż w 2021 roku, to nie jest projekt naszych marzeń – mówi prof. Adam Mariański, przewodniczący Krajowej Rady Doradców Podatkowych. – Ten projekt porządkuje pewne kwestie, daje większą pewność w pewnych obszarach, lecz nie zwiększa ochrony podatników”.

Według niego, zapewnienie podatnikom większego poczucia bezpieczeństwa i wprowadzenie mediacji jako sposobu wyjaśniania kwestii spornych – zamiast sztywnych i bezdyskusyjnych decyzji – uzdrowi relację podatników z urzędami.

Środowisko doradców podatkowych postuluje wprowadzenie takiej ochrony poprzez monitorowanie nadużywania prawa przez organa podatkowe. „Prowadzimy szereg dyskusji na temat sposobu współpracy między podatnikiem a organem podatkowym” – informuje prof. Mariański.

Źródło informacji: Centrum Prasowe PAP

reklama

Przydatne formularze online

Czytaj także

Data publikacji:

Źródło:

PAP

Zdjęcia

Doradcy podatkowi chcą wprowadzenia mediacji w relacji urząd-podatnik /shutterstock.com
Doradcy podatkowi chcą wprowadzenia mediacji w relacji urząd-podatnik /shutterstock.com

Nowe kody stosowane w ewidencji i JPK_VAT0.00 zł
reklama

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Anna Nasiłowska

Ekspert podatkowy

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama