REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

Russell Bedford Poland Sp. z o.o.
Grupa doradcza Russell Bedford jest członkiem międzynarodowej sieci niezależnych firm doradczych Russell Bedford International, zrzeszających prawników, audytorów, doradców podatkowych, księgowych, finansistów oraz doradców biznesowych. Russell Bedford doradza klientom w ponad 90 krajach na całym świecie. Grupa posiada ponad 290 biur i zatrudnia ok. 7.000 profesjonalnych doradców.
Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian
Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

REKLAMA

REKLAMA

Mamy przyjemność zaprosić na wydarzenie pt. Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian. Konferencja odbędzie w dniach 18-19 listopada br. w Warszawie. Patronem medialnym jest Infor.

Program Konferencji

REKLAMA

Autopromocja

Dzień I

Zmiany w VAT planowane na 2020 r.

  • Nowe zasady dotyczące split payment (podzielonej płatności);
  • system split payment jako system obowiązkowy dla wybranych transakcji,
  • lista transakcji objętych obowiązkowym systemem split payment,
  • wprowadzenie obowiązku posiadania rachunku rozliczeniowego na potrzeby obsługi transakcji objętych obowiązkiem dokonywania zapłaty w systemie split payment,
  • sposób dokonania zapłaty a mechanizm podzielonej płatności,
  • wartość transakcji a mechanizm podzielonej płatności,
  • likwidacja odwrotnego obciążenia w obrocie krajowym,
  • nowe zasady wystawiania i oznaczania faktur w związku z wprowadzeniem mechanizmu podzielonej płatności,
  • nowe sankcje w VAT grożące za niezastosowanie mechanizmu podzielonej płatności lub za nieprawidłowe wystawienia faktury dla transakcji objętej obowiązkowym mechanizmem split payment,
  • obowiązkowy split payment a koszty uzyskania przychodu na gruncie podatku dochodowego,
  • wprowadzenie możliwości opłacania jednym przelewem w systemie split payment więcej niż jednej faktury,
  • split payment a transakcje w walucie obcej,
  • split payment a transakcje z zagranicznymi kontrahentami,
  • wprowadzenie możliwości opłacania z konta VAT innych podatków niż VAT.
  • Zmiany w zasadach dokumentowania transakcji WDT – Uznanie numeru identyfikacji VAT nabywcy oraz złożenia prawidłowej informacji podsumowującej za przesłankę materialną do zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia (stawka 0%) w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT),
  • Zmiany stawek VAT na niektóre towary od 1 kwietnia 2020;
  • Obowiązywanie Wiążącej Informacji Stawkowa od 1 kwietnia 2020;
  • Wycofanie deklaracji VAT na rzecz nowego JPK VAT;
  • Zakres danych w nowym JPK VAT – przejście w JPK VDEK, wraz z odejściem od składania deklaracji (wprowadzenie sankcji w wys. 500zł za każdy błąd – od 1 kwietnia).
  • Likwidacja deklaracji VAT od 2020 r.

 Zmiany w VAT od 2019 r.

  • Biała lista podatników – początek funkcjonowania i konsekwencje wprowadzenia systemu;
  • zakres danych przechowywanych w rejestrze podatników,
  • konsekwencje podatkowe dokonania zapłaty należności wynikającej z faktury bez pośrednictwa rachunku płatniczego lub za pośrednictwem rachunku nieujętego w wykazie.
  • Zmiany dotyczące kas rejestrujących oraz zakresu informacyjne przy wystawiania paragonów;
  • Nowe zasady dokumentowania transakcji wewnątrzwspólnotowych;
  • wprowadzenie uproszczeń i zharmonizowania zasad korzystania z magazynów typu call-off stock w handlu transgranicznym,
  • zharmonizowanie regulacji w zakresie tzw. transakcji łańcuchowych,
  • zmiany w zasadach dokumentowania transakcji WDT – Uznanie numeru identyfikacji VAT nabywcy oraz złożenia prawidłowej informacji podsumowującej za przesłankę materialną do zastosowania zwolnienia z prawem do odliczenia (stawka 0%) w odniesieniu do wewnątrzwspólnotowej dostawy towarów (WDT),
  • Zmiany dotyczące rozliczania ulgi na złe długi;
  • Nowe regulacje dotyczące zasad opodatkowania bonów, voucherów i kart podarunkowych,
  • Zagadnienia dotyczące prawa do odliczenia VAT – szczególne przypadki;
  • Zasady dotyczące rozliczania płatności (przedpłaty, zaliczki, zapłata częściowa);
  • Czynności weryfikacyjne i kontrolne administracji podatkowej w zakresie VAT;
  • Przegląd najnowszego orzecznictwa w zakresie VAT
  • Prawo do odliczenia VAT w 2019 r. – wybrane zagadnienia
  • od zakupu alkoholu, usług cateringowych i innych wydatków gastronomicznych,
  • od zakupu usług noclegowych i pakietów konferencyjnych,
  • od wydatków związanych z pojazdami,
  • od wydatków związanych ze świadczeniami nieodpłatnymi (dla klientów, kontrahentów, pracowników, współpracowników),
  • od wydatków w ramach społecznej odpowiedzialności biznesu,

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dzień II

Fakturowanie oraz korekty VAT w 2019 r.:

  • Faktury, faktury korygujące, noty korygujące,
  • Zasady korygowania podstawy opodatkowania i podatku należnego –korekty bieżące a korekty wsteczne, korekty in plus a korekty in minus, zasady potwierdzania odbioru faktury korygującej,
  • Zasady korygowania podatku naliczonego – korekty bieżące a korekty wsteczne, korekty in plus a korekty in minus,
  • Korekta „do zera” a anulowanie faktury,
  • Zasady wystawiania i rozliczania faktur zaliczkowych oraz faktur końcowych / rozliczeniowych,
  • Faktury elektroniczne – zasady wystawiania, przesyłania oraz przechowywania.

Zmiany w podatkach dochodowych  - 2020 r.

  • Zmniejszenie stawki podatku dochodowego od osób fizycznych do 17%;
  • Zmiany dotyczące ustalania kosztów uzyskania przychodu;
  • Ulga na złe długi w PIT i CIT - ulga dotyczyć będzie transakcji handlowych, w przypadku których termin zapłaty upływa po dniu 31 grudnia 2019 r.;
  • Stosowanie nowych zasady poboru podatku u źródła;
  • Konsekwencje dokonania płatności na niezgłoszony rachunek bankowy w kontekście rozpoznania kosztów uzyskania przychodu;
  • Zmiany dotyczące PIT dla pracowników;
  • Zmiany dotyczące małych podatników.

Zmiany w podatkach dochodowych  - 2019 r.

  • Zmienione zasady rozliczania straty podatkowej (możliwość jednorazowego rozliczenia straty do 5 mln zł);
  • Stosowanie stawki podatku CIT 9%;
  • Zmiany dotyczące rozliczania kosztów związanych z użytkowaniem samochodów;
  • Raportowanie schematów podatkowych;
  • Zasady określania dodatkowego zobowiązania podatkowego w CIT;
  • Przegląd najnowszego orzecznictwa w zakresie podatków dochodowych.

Nowe regulacje w zakresie cen transferowych

  • Nowe zasady ogólne ustalania obowiązku stosowania cen rynkowych i sporządzania dokumentacji, nowe limity;
  • Wyłączenia i uproszczenia – w jakich przypadkach znajdą zastosowanie;
  • Ograniczenie liczby podmiotów i transakcji podlegających obowiązkom dokumentacyjnym na rzecz większej szczegółowości sporządzanej dokumentacji;
  • Dokumentacja lokalna i dokumentacja grupowa – nowe wymogi;
  • Możliwość uzyskania uprzedniego porozumienia cenowego (APA);
  • Kontrola i weryfikacja dokumentacji oraz cen rynkowych, obowiązki informacyjne.

Lokalizacja

Warszawa, Hotel Marriott, Al. Jerozolimskie 65/79, 00-697 Warszawa

Cena zawiera

- materiały konferencyjne
- notatnik, długopis i torby
- przerwy kawowe
- lunch
- certyfikat
- bilet na spektakl teatralny

Ceny promocyjne

  • 1590 zł netto + VAT dla dwóch i więcej osób z jednej firmy
  • 1390 zł netto + VAT dla stałych Klientów Russell Bedford

Prowadzący

  • dr Andrzej Dmowski
  • Leszek Dutkiewicz
  • Tomasz Biel
  • Łukasz Chłond

Więcej informacji: Konferencja podatki 2019/2020 – przegląd kluczowych zmian

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

REKLAMA

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

CIT estoński a optymalizacja podatkowa. Czy to się opłaca?

Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują skutecznych sposobów na obniżenie obciążeń podatkowych. Jednym z rozwiązań, które zyskuje na popularności, jest estoński CIT. Czy rzeczywiście ta forma opodatkowania przynosi realne korzyści? Przyjrzyjmy się, na czym polega ten model, kto może z niego skorzystać i jakie są jego zalety oraz wady dla polskich przedsiębiorstw.

Składka zdrowotna w 2026 roku – będzie ewolucja czy rewolucja?

Planowane na 2026 rok zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców stanowią jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w sferze podatkowej, mimo iż sama składka podatkiem nie jest. Tak jak każda kwestia dotycząca finansów osobistych a równocześnie publicznych, wywołuje liczne pytania zarówno wśród prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak i wśród polityków, gdzie widoczne są wyraźne podziały.

REKLAMA

Podatnik już nie będzie karany za przypadkowe błędy, nie będzie udowadniał niewinności

Szef rządu Donald Tusk poinformował, że za niecelowe, przypadkowe błędy nie będzie się już karać podatnika. Teraz to urząd skarbowy będzie musiał udowadniać jak jest.

Będą zmiany w L4, pracy na chorobowym i pensjach na zwolnieniach lekarskich. Przedsiębiorcy: Jesteśmy zwolennikami deregulacji i elastyczności, ale też jasnych zasad

Zasiłek chorobowy powinien być wypłacany pracownikowi już od pierwszego dnia absencji – Północna Izba Gospodarcza w Szczecinie popiera projekt przygotowany przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, apelując jednocześnie o to, by ustawa w tej sprawie była przyjęta możliwie szybko. Przedsiębiorcy jednocześnie oczekują dalszego dialogu z Ministerstwem na temat np. „Zmian w L4”, które w opinii niektórych przedsiębiorców mogą budzić kontrowersje. – Jesteśmy zwolennikami tego, by pracownicy i pracodawcy mogli regulować swoje relacje w możliwie elastyczny sposób. Z jednej strony więc jesteśmy zwolennikami tego, by zwolnienie lekarskie nie blokowało w stu procentach możliwości wykonywania innych zobowiązań jeżeli to jest możliwe, ale z drugiej widzimy przestrzeń, gdzie zwolnienie lekarskie może być wykorzystywane do nadrabiania obowiązków w jednej pracy, przy jednoczesnym spowolnianiu działania w drugiej firmie – mówi Hanna Mojsiuk, prezes Północnej Izby Gospodarczej w Szczecinie.

REKLAMA