REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym na konkretną godzinę?

Subskrybuj nas na Youtube
Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym?
Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym?
Shutterstock

REKLAMA

REKLAMA

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa informują, że już 10 mln wizyt zostało zarezerwowanych przez podatników przez usługę „Umów wizytę w urzędzie skarbowym”. Najczęściej osobiście przychodzą do urzędu skarbowego (po wcześniejszej rezerwacji wizyty) podatnicy którzy chcą uzyskać zaświadczenie, załatwić sprawę związaną z podatkami majątkowymi lub z rozliczeniem PIT. Trzeba wiedzieć, że można uniknąć stania w kolejce w urzędzie skarbowym jeżeli wcześniej umówi się wizytę w konkretnym terminie i o konkretnej godzinie (nawet z 21-dniowym wyprzedzeniem). Jak to zrobić? Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym? Nie zawsze jednak trzeba wizytę w urzędzie skarbowym umawiać. Kiedy nie trzeba tego robić?

Umów wizytę w urzędzie skarbowym

W całym kraju, od ponad dwóch lat, podatnicy korzystają z usługi „Umów wizytę w urzędzie skarbowym". W ramach niej mogą m.in. elektronicznie zarezerwować wizytę w wybranym urzędzie. Dzięki temu rozwiązaniu zwiększamy komfort załatwiania spraw i dbamy o bezpieczeństwo klientów, a także pracowników naszych urzędów – podkreśla zastępca szefa KAS Anna Chałupa. 

Dzięki usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym” podatnik ma możliwość zaplanowania spotkania w urzędzie nawet 21 dni wcześniej, w konkretnym dniu o wybranej godzinie. Katalog spraw i wyszukiwarka usług ułatwiają wybór właściwej wizyty, a klient ma pewność, że trafi do eksperta w danym obszarze i uzyska informację, której potrzebuje.

Ze statystyk Krajowej Administracji Skarbowej wynika, że najczęstszym powodem rezerwacji wizyty w urzędzie skarbowym było uzyskanie zaświadczenia (28%), załatwienie spraw związanych z podatkami majątkowymi (33%) oraz aktualne sprawy związane z rozliczeniem zeznań podatkowych (13%).

Jak umówić wizytę w urzędzie skarbowym? Jak odwołać wizytę?

Najszybszym i najprostszym sposobem umówienia wizyty jest rezerwacja internetowa za pomocą elektronicznego formularza dostępnego na stronie podatki.gov.pl. Wystarczą cztery kroki:

  1. wybór województwa oraz urzędu,
  2. wybór sprawy do załatwienia,
  3. wybór daty i godziny,
  4. podanie danych i numeru kontaktowego lub adresu email.

Po umówieniu wizyty na podany numer telefonu lub adres e-mail wysyłane jest potwierdzenie rezerwacji z informacją m.in. o stanowisku/pokoju, do którego powinniśmy się zgłosić w dniu wizyty. Jeśli umawiamy wizytę, co najmniej dwa dni wcześniej, dzień przed spotkaniem otrzymamy dodatkowo SMS-owe przypomnienie.

Rezerwacji wizyty możemy dokonać także telefonicznie lub osobiście w urzędzie skarbowym.

Jeśli nie możemy przyjść na umówioną wcześniej wizytę mamy możliwość jej odwołania. Możemy to zrobić telefonicznie dzwoniąc do urzędu skarbowego lub internetowo wypełniając formularz dostępny na stronie wizyta.podatki.gov.pl podając:

  • numer umówionej wizyty,
  • imię i nazwisko,
  • numer telefonu lub e-mail.

Wprowadzone dane powinny być dokładnie takie same, jak dane, które podaliśmy podczas rejestracji. Dzięki odwołaniu wizyty na którą nie możemy przyjść, inna osoba będzie mogła umówić się w tym czasie do urzędu.

Kiedy nie trzeba umawiać wizyty w urzędzie skarbowym?

Jeśli nie potrzebujemy konsultacji z pracownikiem urzędu, to bez umawiania wizyty możemy:

  • Odebrać zaświadczenie,
  • Dostarczyć opłatę skarbową,
  • Złożyć dokument lub wniosek w punkcie podawczym albo w skrzynce podawczej,
  • Pobrać druki i formularze wniosków.

Ankieta

Każda osoba, która umówiła wizytę w usłudze „Umów wizytę w urzędzie skarbowym" i podała adres e-mail, otrzymuje po swojej wizycie wiadomość z linkiem do anonimowej ankiety. Wypełnienie ankiety jest dobrowolne. Pytania dotyczą ogólnego zadowolenia z wizyty i emocji które towarzyszyły klientowi podczas załatwiania sprawy. Dodatkowo zawarte są w niej dwa pytania otwarte, które umożliwiają ankietowanym przekazanie uwag dotyczących poszczególnych aspektów wizyty w urzędzie. 

Zachęcamy wszystkich klientów do wypełniania ankiety. W ten sposób pozyskujemy opinie i wskazówki, które pozwalają nam cały czas podnosić jakość obsługi w Krajowej Administracji Skarbowej.

 

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Ministerstwo Finansów

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pozwani przez PFR – jak program pomocy dla firm stał się przyczyną tysięcy pozwów? Sprawdź, jak się bronić

Ponad 16 tysięcy firm już otrzymało pozew z Polskiego Funduszu Rozwoju [i]. Kolejne są w drodze. Choć Tarcza Finansowa miała być tarczą – dla wielu stała się źródłem wieloletnich problemów prawnych.

Kawa z INFORLEX. Nowy plan wdrożenia KSeF

Spotkania odbywają się w formule „na żywo” o godzinie 9.00. Przy porannej kawie poruszamy najbardziej aktualne tematy, które stanowią także zasób kompleksowej bazy wiedzy INFORLEX. Rozmawiamy o podatkach, księgowości, rachunkowości, kadrach, płacach oraz HR. 15 maja br. tematem spotkania będzie nowy plan wdrożenia KSeF.

Zatrudnianie osób z niepełnosprawnościami w 2025 r. Jak i ile można zaoszczędzić na wpłatach do PFRON? Case study i obliczenia dla pracodawcy

Dlaczego 5 maja to ważna data w kontekście integracji i równości? Co powstrzymuje pracodawców przed zatrudnianiem osób z niepełnosprawnościami? Jakie są obowiązki pracodawcy wobec PFRON? Wyjaśniają eksperci z HRQ Ability Sp. z o.o. Sp. k. I pokazują na przykładzie ile może zaoszczędzić firma na zatrudnieniu osób z niepełnosprawnościami.

Koszty NKUP w księgach rachunkowych - klasyfikacja i księgowanie

– W praktyce rachunkowej i podatkowej przedsiębiorcy często napotykają na wydatki, które - mimo że wpływają na wynik finansowy jednostki - to jednak nie mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów (tzw. NKUP) – zauważa Beata Tęgowska, ekspertka ds. księgowości i płac z Systim.pl i wyjaśnia jak je prawidłowo klasyfikować i księgować?

REKLAMA

Zmiany w podatku od spadków darowizn w 2025 r. Likwidacja obowiązku uzyskiwania zaświadczenia z urzędu skarbowego i określenie wartości nieodpłatnej renty [projekt]

W dniu 28 kwietnia 2025 r. w Wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów opublikowano założenia nowelizacji ustawy o zmianie ustawy o podatku od spadków i darowizn. Ta nowelizacja ma dwa cele. Likwidację obowiązku uzyskiwania zaświadczenia naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego zwolnienie z podatku od spadków i darowizn

na celu ograniczenie formalności i zmniejszenie barier administracyjnych wynikających ze stosowania ustawy o podatku od spadków i darowizn, związanych z dokonywaniem obrotu majątkiem nabytym tytułem spadku lub inny nieodpłatny sposób objęty zakresem ustawy o podatku od spadków i darowizn, od osób z kręgu najbliższej rodziny, a także uproszczenie rozliczania podatku z tytułu nabycia nieodpłatnej renty.

Co zmieni unijne rozporządzenie w sprawie maszyn od 2027 roku. Nowe wymogi prawne cyberbezpieczeństwa przemysłu w UE

Szybko zachodząca cyfrowa transformacja, automatyzacja, integracja środowisk IT i OT oraz Przemysł 4.0 na nowo definiują krajobraz branży przemysłowej, przynosząc nowe wyzwania i możliwości. Odpowiedzią na ten fakt jest m.in. przygotowane przez Komisję Europejską Rozporządzenie 2023/1230 w sprawie maszyn. Firmy działające na terenie UE muszą dołożyć starań, aby sprostać nowym, wynikającym z tego dokumentu standardom przed 14 stycznia 2027 roku.

Skarbówka kontra przedsiębiorcy. Firmy odzyskują miliardy, walcząc z niesprawiedliwymi decyzjami

Tysiące polskich firm zostało oskarżonych o udział w karuzelach VAT - często niesłusznie. Ale coraz więcej z nich mówi "dość" i wygrywa w sądach. Tylko w ostatnich latach odzyskali aż 2,8 miliarda złotych! Sprawdź, dlaczego warto walczyć i jak nie dać się wciągnąć w urzędniczy absurd.

Krajowy System e-Faktur – czas na konkrety. Przygotowania nie powinny czekać. Firmy muszą dziś świadomie zarządzać dostępnością zasobów, priorytetami i ryzykiem "przeciążenia projektowego"

Wdrożenie Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) przeszło z etapu spekulacji do fazy przygotowań wymagających konkretnego działania. Ministerstwo Finansów ogłosiło nowy projekt ustawy, który wprowadza obowiązek korzystania z KSeF, a 25 kwietnia skończył się okres konsultacji publicznych. Dla wszystkich zainteresowanych oznacza to jedno: czas, w którym można było czekać na „ostateczny kształt przepisów”, dobiegł końca. Dziś wiemy już wystarczająco dużo, by prowadzić rzeczywiste przygotowania – bez odkładania na później. Ekspert komisji podatkowej BCC, radca prawny, doradca podatkowy Tomasz Groszyk o wdrożeniu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF).

REKLAMA

Wdrożenie KSeF i JPK_CIT to nie lada wyzwanie dla firm w 2025 r. [KOMENTARZ EKSPERCKI]

Rok 2025 będzie się przełomowy dla większości działów finansowych polskich firm. Wynika to z obowiązków podatkowych nałożonych na przedsiębiorców w zakresie konieczności wdrożenia obligatoryjnego e-fakturowania (KSeF) oraz raportowania danych księgowo- podatkowych w formie nowej schemy JPK_CIT.

Sprzedałeś 30 rzeczy w sieci przez rok? Twoje dane ma już urząd skarbowy. Co z nimi zrobi? MF i KAS walczą z szarą strefą w handlu internetowym i unikaniem płacenia podatków

Ministerstwo Finansów (MF) i Krajowa Administracja Skarbowa (KAS) wdrożyły unijną dyrektywę (DAC7), która nakłada na operatorów platform handlu internetowego obowiązki sprawozdawcze. Dyrektywa jest kolejnym elementem uszczelnienia systemów podatkowych państw członkowskich UE. Dyrektywa nie wprowadza nowych podatków. Do 31 stycznia 2025 r. operatorzy platform mieli obowiązek składać raporty do Szefa KAS za lata 2023 i 2024. 82 operatorów platform przekazało za ten okres informacje o ponad 177 tys. unikalnych osobach fizycznych oraz ponad 115 tys. unikalnych podmiotach.

REKLAMA