| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o 500 plus

Najczęściej popełniane błędy we wnioskach o 500 plus

Brak wskazania współmałżonka w składzie rodziny, brak numerów PESEL jej członków, niekompletne dane teleadresowe - to - jak informuje ministerstwo rodziny - najczęściej popełniane błędy przy wypełnianiu wniosków o świadczenie 500 plus. Według resortu wpłynęło już 195 tys. wniosków online.

1 kwietnia ruszył program "Rodzina 500 plus", w ramach którego rodzice dostają świadczenie wychowawcze w wysokości 500 zł miesięcznie na każde drugie i kolejne dziecko, a te mniej zamożne - również na pierwsze.

Jak podkreśliło MRPiPS, jest to pierwszy program, który na tak dużą skalę umożliwia składanie wniosków drogą elektroniczną. Wielu rodziców i opiekunów składa wniosek elektroniczny po raz pierwszy - zdarza się, że podczas wypełniania wniosku popełniają błędy lub nie wypełniają wszystkich pól.

Rodzina 500 plus - jak złożyć wniosek?

Resort rodziny poinformował po trzech pierwszych dniach składania wniosków, że najczęściej popełnianymi błędami przy ich składaniu są m.in.:

  • brak wskazania współmałżonka w składzie rodziny,
  • brak wskazania pierwszego dziecka w składzie rodziny w przypadku wnioskowania o świadczenie wychowawcze wyłącznie na drugie i kolejne dzieci,
  • brak numeru PESEL członków rodziny, czy
  • niekompletne dane teleadresowe wnioskodawcy.

Jeśli we wniosku pojawiły się błędy, urząd poprosi o ich skorygowanie. Informację o tym rodzic otrzyma w pierwszej kolejności drogą mailową. Jeśli osoba ubiegająca się o świadczenie sama zorientowała się, że popełniła błędy, może, nie czekając na maila z gminy, złożyć raz jeszcze poprawny wniosek online.

Jak ująć program Rodzina 500+ w księgach rachunkowych

Na złożenie pierwszego wniosku są trzy miesiące. Aby otrzymać świadczenie z wyrównaniem od 1 kwietnia, wniosek należy złożyć do 1 lipca włącznie. Świadczenie wychowawcze wypłacane będzie przez gminy. Wniosek można złożyć w formie tradycyjnej - w urzędzie lub za pośrednictwem poczty, a także online, np. za pośrednictwem bankowości elektronicznej lub przez Platformę Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Źródło: Polska Agencja Prasowa

Zobacz więcej aktualności na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych >>

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

Artykuł Partnerski

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

Agencja interaktywna LTB.pl

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »