REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zmiany w brytyjskim podatku VAT. Na celowniku firmy korzystające z Flat Rate Scheme

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zmiany w brytyjskim podatku VAT. Na celowniku firmy korzystające z Flat Rate Scheme
Zmiany w brytyjskim podatku VAT. Na celowniku firmy korzystające z Flat Rate Scheme

REKLAMA

REKLAMA

Nie od dzisiaj Wielka Brytania słynie jako jedna z najatrakcyjniejszych w świecie jurysdykcji pod kątem prowadzenia tam działalności gospodarczej. Na tę zaszczytną opinię Zjednoczone Królestwo zapracowało sobie stabilnym prawem, niskimi i przejrzystymi podatkami, bardzo wysoką kwotą wolną od podatku, przyjaźnie wobec przedsiębiorców nastawioną kadrą urzędniczą, a także rozwiązaniami prawnymi wspierającymi małe firmy oraz początkujących biznesmenów. Do takich rozwiązań zaliczyć można Flat Rate Scheme.

Flat Rate Scheme to uproszczona forma podatku VAT, umożliwiająca małym firmom odprowadzanie do urzędu skarbowego niższych stawek podatku VAT niż te widniejące na fakturach. Zakres preferencyjnych stawek zamyka się w przedziale od 4 do 14,5% (w zależności od rodzaju działalności) w stosunku do powszechnie obowiązujących stawek 20%. Przykładowo, firma która wystawiła fakturę za swoje usługi obciążając klienta VAT–em w wysokości 20%, zobowiązana była odprowadzić do fiskusa kwotę podatku, jaką obłożona została w ramach Flat Rate Scheme – dajmy na to 14%. Różnica pomiędzy stawką VAT udokumentowaną na fakturze, a rzeczywiście przekazaną urzędowi skarbowemu stanowiła zysk dla firmy.

REKLAMA

REKLAMA

Beneficjentami Flat Rate Scheme są małe firmy, których prognozowany roczny obrót w kolejnym roku podatkowym nie przekroczy 150,000 GBP. Korzystać z rozwiązania Flat Rate Scheme można tylko do chwili, w której całkowity dochód osiągnięty dzięki prowadzeniu działalności gospodarczej nie przekroczy 230,000 GBP.

Niestety, tak dogodne warunki (niskie stawki VAT) sprawiły, że wielu przedsiębiorców przeszło „na ciemną stronę gospodarczej mocy”, dopuszczając się licznych nadużyć, szkodzących budżetowi państwa. W rezultacie brytyjskie władze zdecydowały o przeprowadzeniu reformy, mającej ukrócić nielegalny proceder. Tak więc od dnia 1 kwietnia 2017 roku preferencyjna stawka podatku VAT zostanie ujednolicona i wynosić będzie 16,5%, bez względu na rodzaj świadczonych usług. Ale to nie wszystko; aby móc korzystać z przywileju zapłaty niższego podatku należy być zaliczonym do grona firm zwanych potocznie „limited cost trader” (firma, której łączna suma przeznaczona na opłacenie podatku VAT od wydatków na zakup towarów niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej nie przekroczy 2% wartości podatku VAT od całości obrotu w przewidzianym okresie rozliczeniowym. Ewentualnie, przekracza wspomniane 2%, ale nie jest większy niż 1000 GBP rocznie).

REKLAMA

Polecamy książkę: VAT 2017. Komentarz

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pomimo zmiany, osoby planujące rejestrację działalności gospodarczej w Anglii, Walii lub Szkocji absolutnie nie powinny się zniechęcać! Wszak w dalszym ciągu VAT dla małych firm będzie niższy od zasadniczej stawki brytyjskiej (20%), a tym bardziej polskiej (23%). Nadal przepisy Flat Rate Scheme będą sprzyjać tym firmom, których profil działalności nie będzie wymagał wcześniejszego zainwestowania pokaźnych środków finansowych (np. tym świadczących usługi doradcze czy księgowe). A co najważniejsze, nie ulegną zmianie te czynniki, które czynią z Wielkiej Brytanii przyjazne środowisko do prowadzenia biznesu; spółka LTD w Anglii pozostanie pewnym sposobem na zarabianie konkretnych pieniędzy.

Autor: B. Fuchs

www.admiral.tax

Admiral Tax Ltd
Eksperci w planowaniu podatkowym i optymalizacji kosztów fiskalnych.
Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF od A do Z: słownik najważniejszych pojęć

Przedsiębiorcy od kilku lat żyją w niepewności związanej z reformą w fakturowaniu, jaką jest Krajowy System e-Faktur. Rewolucja w wystawianiu faktur kojarzy im się z drastycznymi zmianami i obowiązkami, których woleliby uniknąć. Czy jednak wystawianie dokumentów w Krajowym Systemie e-Faktur rzeczywiście jest takie skomplikowane? Materiały szkoleniowe, zarówno komercyjne, jak i te opracowywane przez rząd, często napisane są bardzo skomplikowanym, nieprzystępnym językiem, przez co dla wielu osób bywają trudne do przyswojenia. A przecież ważne, żeby definicje były dla wszystkich jasne i zrozumiałe. Poniżej znajduje się wyjaśnienie podstawowych pojęć związanych z reformą.

Thermomix w kosztach? To możliwe, ale nie u każdego. Zasady są proste, ale nie każdy, je zna. Prowadzisz działalność gospodarczą? Sprawdź

Czy Thermomix może przyczynić się do uzyskania przez przedsiębiorcę przychodów? Na to pytanie dotyczące rozliczeń podatkowych nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Wiadomo jednak, jakimi kryteriami należy się kierować dokonując w tym zakresie niezbędnej oceny.

Geopolityka zaczyna sterować światowym handlem i logistyką

OECD ostrzega, że masowy reshoring może kosztować świat 18 proc. spadku w handlu i 5 proc. ubytku w PKB. Coraz więcej managerów zarządzających logistyką deklaruje jednocześnie, że szuka nowych źródeł zaopatrzenia i alternatywnych wobec Chin lokalizacji dla produkcji i inwestycji. Nie ma już żadnych wątpliwości, że globalne łańcuchy dostaw ulegają transformacji, niestety nie widać tego w Polsce, choć mamy pewne przewagi, które stawiają nas w uprzywilejowanej pozycji w Europie.

KSeF 2026: obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych. Dlaczego nie uprawnienie?

Obowiązek kodowania faktur ustrukturyzowanych oraz ich elektronicznych „zastępników” nie ma obiektywnie większego sensu – twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski. I postuluje nowelizację przepisów, która powinna zamienić ten obowiązek na zwykłe uprawnienie podatnika.

REKLAMA

Prof. Modzelewski: Przepisy regulujące KSeF są sprzeczne z prawem UE

Jak twierdzi prof. dr hab. Witold Modzelewski, przepisy o KSeF są sprzeczne z art. 90 dyrektywy 2006/112/UE w sprawie wspólnego systemu podatku od wartości dodanej, która nakazuje określić państwom członkowskim m.in. warunki zmniejszenia podstawy opodatkowania w przypadku anulowania faktur.

Najczęstsze błędy w zarządzaniu finansami firmowymi: co możesz zmienić nawet od jutra

Wielu przedsiębiorców zaczyna swoją działalność z pasją i determinacją, szybko zdobywając pierwszych klientów. Jednak po kilku miesiącach pojawia się rozczarowanie: są przychody, ale brakuje gotówki. To nie przypadek – to efekt powtarzalnych błędów w zarządzaniu finansami, które można wyeliminować, jeśli tylko się je rozpozna i zrozumie.

Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

REKLAMA

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA