Wypłata wynagrodzenia za zlecenie - zmiany od 2017 r.
REKLAMA
REKLAMA
Zasada ta nie ma zastosowania do zleceń i umów o świadczenie usług zawartych na okres nieprzekraczający 1 miesiąca oraz do których nie stosuje się minimalnej stawki godzinowej (od 1 stycznia 2017 r. – 13 zł brutto).
REKLAMA
Przepisy nie precyzują, czy wypłata wynagrodzenia powinna przypadać w miesiącu, za który przysługuje. Należy uznać, że w pełni dopuszczalne będzie dokonywanie rozliczeń pomiędzy stronami stosunku cywilnoprawnego po zakończeniu miesiąca, w którym dana umowa była realizowana. Ustawa o minimalnym wynagrodzeniu za pracę wprowadziła bowiem minimalną częstotliwość wypłat z umowy zlecenia i o świadczenie usług. Trzeba mieć na uwadze, że samo rozliczenie wynagrodzenia jest zazwyczaj związane z koniecznością zamknięcia pewnego okresu, zebrania informacji o liczbie wypracowanych godzin itp.
W przypadku umów cywilnoprawnych nie wskazuje się granicznej daty, do której powinna zostać wypłacona należność za dany miesiąc. Oznacza to, że nadal termin wypłaty wynagrodzenia zależy od woli stron, przy czym będą one ograniczone nakazem wypłaty wynagrodzenia co najmniej raz w miesiącu w sytuacji, gdy umowa została zawarta na okres dłuższy niż 1 miesiąc.
Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.
Organizacja procedury obiegu dokumentacji niezbędnej do ustalenia wynagrodzenia za zlecenie (świadczenie usług) nie jest uzasadnieniem, przy umowach dłuższych niż 1 miesiąc, niewypłacania minimalnego wynagrodzenia co najmniej raz w miesiącu. Przy tego typu umowach takim powodem może być jednak niewykonywanie w ogóle pracy w danym miesiącu. W takiej sytuacji wynagrodzenie będzie przysługiwać wyłącznie za te miesiące, w których umowa była faktycznie realizowana.
Źródło: własne
Czytaj więcej na IFK Platformie Księgowych i Kadrowych w artykule: "Jak wypłacać wynagrodzenie za wykonanie zlecenia po zmianach od 1 stycznia 2017 r." >>
REKLAMA
REKLAMA
- Czytaj artykuły
- Rozwiązuj testy
- Zdobądź certyfikat