| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | WIDEOAKADEMIA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Jak być konkurencyjnym na rynku

Jak być konkurencyjnym na rynku

Konkurencyjność jako rywalizacja podmiotów działających w tej samej branży jest motorem napędzającym gospodarkę i zmuszającym przedsiębiorstwa do pracy. Aby pokonać konkurencję, firma musi wypracować własną, indywidualną i niepowtarzalną strategię funkcjonowania na rynku, dzięki której będzie atrakcyjniejsza od rywali.

Co wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Chcąc zostawić konkurentów w tyle, należy mieć cechy, które widocznie odróżniają dany podmiot od innych. Na to, czy przedsiębiorstwo jest konkurencyjne, wpływa zarówno jego otoczenie zewnętrzne, jak i warunki wewnętrzne. Im bogatszy potencjał wewnętrzny, tym firma lepiej radzi sobie w środowisku zewnętrznym. Oprócz oferowania wysokiej jakości oraz niskiej ceny towarów lub usług kluczowymi czynnikami pozwalającymi pokonać rywali coraz częściej stają się także innowacyjność i inwestycje. Modernizacja i wymiana sprzętu oraz wdrażanie nowoczesnych technologii sprawiają, że dana firma może więcej niż jej konkurenci.

Wsparcie dla firm wdrażających nowe technologie

Wysoka jakość i niska cena

Z punktu widzenia klienta jednymi z najistotniejszych kwestii decydującymi o dokonaniu zakupu są atrakcyjna cena i dobra jakość oferowanych produktów czy usług. Podobnie w przypadku polskich przedsiębiorstw cena i jakość to stale najmocniejsze cechy decydujące o konkurencyjności danej jednostki. Co więcej, pozwalają one nie tylko pokonać rywali na rynku krajowym, ale również na europejskim.

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Przede wszystkim innowacyjność

Wraz z rozwojem globalizacji i ciągłym postępem technologicznym konkurowanie jedynie ceną przestaje już być efektywne, a wdrażanie innowacji przez firmy staje się bezwzględnie konieczne do przetrwania na rynku. Innowacyjność powinna być nieodłącznym i stałym elementem strategii każdego przedsiębiorstwa. Znaczny wpływ na innowacyjność danej jednostki mają osoby nią zarządzające oraz jej pracownicy, którzy zmotywowani do pracy i kreatywni mogą razem zdziałać więcej. Niestety, często się zdarza, że bariery finansowe uniemożliwiają przedsiębiorstwom bycie w pełni innowacyjnymi. Jednakże należy pamiętać, że optymalne wykorzystanie wszystkich zasobów na rzecz innowacyjności szybko się zwróci w postaci dodatkowych zysków.

Zadbaj o silną markę

Aby stać się bardziej dostępnym i lepiej dotrzeć do klientów, można rozważyć wdrożenie rozwiązania, jakim jest CRM, czyli Customer Relationship Management. Ten model nowoczesnego zarządzania relacjami z klientem polega na usprawnieniu przepływu informacji i współpracy w całym przedsiębiorstwie, tak aby jak najlepiej troszczyć się o potrzeby klientów i najpełniej wykorzystać szanse sprzedażowe.

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Warto także pomyśleć nad stworzeniem logo firmy. Ta niepozorna graficzna prezentacja może Ci pomóc osiągnąć prawdziwy sukces. To właśnie logo sprawia, że firma staje się rozpoznawalna na rynku i odróżnia się od konkurentów. Chcąc zbudować silną, znaną i charakterystyczną markę, nie trzeba wydawać fortuny na reklamy i bilbordy, za to warto zatrudnić specjalistów od PR-u. To oni pomogą sprawić, że firma stanie się rozpoznawalna, zbudują jej profesjonalny wizerunek na rynku oraz pomogą dotrzeć do klientów. Obecnie PR staje się jedną z najlepszych broni stosowanych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Autor: Edyta Piekarska

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Ekspert:

SaldeoSMART

SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.

Zdjęcia

Jak być konkurencyjnym na rynku
Jak być konkurencyjnym na rynku

Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.

Biuletyn VAT499.00 zł

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Dowson Holdings Limited

Optymalizacja podatkowa, konta i spółki zagraniczne

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »