| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Obrót gospodarczy > Działalność gospodarcza > Jak być konkurencyjnym na rynku

Jak być konkurencyjnym na rynku

Konkurencyjność jako rywalizacja podmiotów działających w tej samej branży jest motorem napędzającym gospodarkę i zmuszającym przedsiębiorstwa do pracy. Aby pokonać konkurencję, firma musi wypracować własną, indywidualną i niepowtarzalną strategię funkcjonowania na rynku, dzięki której będzie atrakcyjniejsza od rywali.

Co wpływa na konkurencyjność przedsiębiorstwa?

Chcąc zostawić konkurentów w tyle, należy mieć cechy, które widocznie odróżniają dany podmiot od innych. Na to, czy przedsiębiorstwo jest konkurencyjne, wpływa zarówno jego otoczenie zewnętrzne, jak i warunki wewnętrzne. Im bogatszy potencjał wewnętrzny, tym firma lepiej radzi sobie w środowisku zewnętrznym. Oprócz oferowania wysokiej jakości oraz niskiej ceny towarów lub usług kluczowymi czynnikami pozwalającymi pokonać rywali coraz częściej stają się także innowacyjność i inwestycje. Modernizacja i wymiana sprzętu oraz wdrażanie nowoczesnych technologii sprawiają, że dana firma może więcej niż jej konkurenci.

Wsparcie dla firm wdrażających nowe technologie

Wysoka jakość i niska cena

Z punktu widzenia klienta jednymi z najistotniejszych kwestii decydującymi o dokonaniu zakupu są atrakcyjna cena i dobra jakość oferowanych produktów czy usług. Podobnie w przypadku polskich przedsiębiorstw cena i jakość to stale najmocniejsze cechy decydujące o konkurencyjności danej jednostki. Co więcej, pozwalają one nie tylko pokonać rywali na rynku krajowym, ale również na europejskim.

Koszty pracy po zmianach - multipakiet: książka, program, CD, teleporadnia

Przede wszystkim innowacyjność

Wraz z rozwojem globalizacji i ciągłym postępem technologicznym konkurowanie jedynie ceną przestaje już być efektywne, a wdrażanie innowacji przez firmy staje się bezwzględnie konieczne do przetrwania na rynku. Innowacyjność powinna być nieodłącznym i stałym elementem strategii każdego przedsiębiorstwa. Znaczny wpływ na innowacyjność danej jednostki mają osoby nią zarządzające oraz jej pracownicy, którzy zmotywowani do pracy i kreatywni mogą razem zdziałać więcej. Niestety, często się zdarza, że bariery finansowe uniemożliwiają przedsiębiorstwom bycie w pełni innowacyjnymi. Jednakże należy pamiętać, że optymalne wykorzystanie wszystkich zasobów na rzecz innowacyjności szybko się zwróci w postaci dodatkowych zysków.

Zadbaj o silną markę

Aby stać się bardziej dostępnym i lepiej dotrzeć do klientów, można rozważyć wdrożenie rozwiązania, jakim jest CRM, czyli Customer Relationship Management. Ten model nowoczesnego zarządzania relacjami z klientem polega na usprawnieniu przepływu informacji i współpracy w całym przedsiębiorstwie, tak aby jak najlepiej troszczyć się o potrzeby klientów i najpełniej wykorzystać szanse sprzedażowe.

Polecamy produkt: Samochód w firmie 2015 - multipakiet

Warto także pomyśleć nad stworzeniem logo firmy. Ta niepozorna graficzna prezentacja może Ci pomóc osiągnąć prawdziwy sukces. To właśnie logo sprawia, że firma staje się rozpoznawalna na rynku i odróżnia się od konkurentów. Chcąc zbudować silną, znaną i charakterystyczną markę, nie trzeba wydawać fortuny na reklamy i bilbordy, za to warto zatrudnić specjalistów od PR-u. To oni pomogą sprawić, że firma stanie się rozpoznawalna, zbudują jej profesjonalny wizerunek na rynku oraz pomogą dotrzeć do klientów. Obecnie PR staje się jedną z najlepszych broni stosowanych na coraz bardziej konkurencyjnym rynku.

Autor: Edyta Piekarska

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

reklama

Ekspert:

SaldeoSMART

SaldeoSMART to ewolucja w księgowości.

Zdjęcia

Jak być konkurencyjnym na rynku
Jak być konkurencyjnym na rynku

Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.
Edyta Piekarska - magister ekonomii na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie. Wiceprezes firmy BrainSHARE IT sp. z o.o. - producenta systemu SaldeoSMART do odczytywania danych z dokumentów. Analityk biznesowy i specjalista z zakresu optymalizacji i automatyzacji pracy wraz z elektronicznym obiegiem dokumentów.

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Finelog

Finelog sprawia, że logistyka przestaje ograniczać Twój biznes. Tam, gdzie większość ludzi widzi tylko problemy, my widzimy wyzwania i, co jeszcze ważniejsze, rozwiązania.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »