| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama

Temat: biznes i usługi

Poniżej prezentujemy wszystkie istotne informacje dotyczące tematu biznes i usługi. Przejrzyj nasze archiwum dotyczące biznes i usługi.

Konstytucja biznesu nie ograniczy kontroli?

Aktualizacja: 05.12.2016

Resort rozwoju zapowiadał, że kontrolerzy będą mogli wchodzić do firm dopiero po dokonaniu konkretnej analizy prawdopodobieństwa naruszenia prawa. Miała ona uniemożliwić prewencyjne nękanie firm. Projekt ustawy przewiduje jednak tak pojemne wyjątki od tej zasady, że praktycznie zawsze urzędnicy będą mogli odstąpić od przeprowadzania tej analizy. »

Jak minimalizować ryzyko transakcyjne

Aktualizacja: 09.05.2016

Nie od dziś wiadomo, że lepiej zapobiegać niż leczyć. Ta zasada sprawdza się również podczas prowadzenia biznesu – w końcu zadaniem przedsiębiorcy jest dbanie o kondycję jego firmy. W żadnej działalności nie sposób zabezpieczyć się przed wszystkimi zagrożeniami. Wiele z nich to czynniki zewnętrzne, nad którymi nie ma się żadnej kontroli, niektóre to zdarzenia losowe. Jednak w zakresie zarządzania płynnością finansową warto podjąć środki zaradcze minimalizujące ryzyko transakcyjne. »

Business to business – co przedsiębiorca powinien wiedzieć o transakcjach B2B?

Aktualizacja: 28.04.2016

Na pewno wielu przedsiębiorców zastanawia się, jak usprawnić proces dokonywania transakcji z kontrahentami. Długotrwała realizacja zamówień oraz niepewność co do stanu płatności za towar czy usługę mogą skutecznie zaburzać prawidłowe funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Już dziś możesz to zmienić, przeprowadzając transakcje ze swoimi partnerami przez internet. Ten rodzaj robienia zakupów nie jest już wyłącznie zarezerwowany dla handlu komercyjnego. »

Jak prawidłowo tłumaczyć dokumenty finansowe

Aktualizacja: 21.04.2016

Tłumaczenie dokumentów związanych z finansami to jeden z najtrudniejszych rodzajów tłumaczeń. Chodzi zarówno o poufność informacji, jak i o ponadprzeciętną dokładność, którą musi cechować się tłumacz. Niezwykle istotna jest też znajomość terminologii branżowej, m.in. związanej z Międzynarodowymi Standardami Sprawozdawczości Finansowej. »

Jak ograniczać ryzyko korupcji i nadużyć w obrocie gospodarczym

Aktualizacja: 20.04.2016

Przedsiębiorcy, aby skutecznie ograniczać ryzyko korupcji i nadużyć, mogą wdrażać m.in. politykę compliance. Innym rozwiązaniem jest wdrożenie wewnętrznego systemu zgłaszania nieprawidłowości, który jest jednym z najskuteczniejszych narzędzi pozyskiwania informacji o nadużyciach mających miejsce w organizacji. »

Centrum Usług Wspólnych – definicja, koncepcja, korzyści

Aktualizacja: 15.04.2016

Polska uznawana jest przez światowy biznes jako jeden z najciekawszych kierunków do lokowania Centrów Usług Wspólnych (CUW). W raporcie firmy Tholons „Top 100 Outsourcing Destinations na 2015” Kraków został wskazany jako najlepsza lokalizacja dla tego typu przedsięwzięć outsourcingowych. Tym niemniej świadczenie usług w modelu CUW wciąż dopiero zyskuje uznanie wśród polskich firm. »

Jak odnieść sukces na indyjskim rynku – część II

Aktualizacja: 01.04.2016

Aby odnieść sukces w Indiach polskie firmy muszą najpierw zrozumieć i docenić jak różnorodny i pełen wyzwań jest ten rynek i przygotować się na dostosowanie do wymagań lokalnej kultury i dostępnej infrastruktury. »

Ryzyko w biznesie - pojęcie i kryteria podziału ryzyka

Aktualizacja: 17.03.2016

Nieodłącznym elementem gospodarki jest działanie w warunkach ryzyka. Mimo, iż ryzyko jest niezwykle istotne, wciąż nie przyjęto jednej definicji tego zagadnienia. Dlatego też, aby sprostać tym zagadnieniom, w artykule tym przedstawiony został zarys pojęć i klasyfikacji ryzyka. »

Jak dokumentować usługi świadczone kontrahentom z UE

Aktualizacja: 09.03.2016

Przy świadczeniu usług klientom mającym siedzibę w innych krajach Unii Europejskiej, co do zasady to usługobiorca będzie musiał opodatkować VAT tę usługę. Nie zwalnia to jednak usługodawcy z obowiązku wykazania sprzedaży w deklaracji VAT-owskiej oraz złożenia informacji podsumowującej VAT UE. »

Inwestycje zagraniczne wymagają lokalnej wiedzy

Aktualizacja: 29.02.2016

Przed firmą, która zamierza wejść na zagraniczny rynek, pojawia się wiele wyzwań. Pomijając kwestie ekonomiczne, pracownicy firmy muszą dokładnie poznać swoich nowych klientów – ich zwyczaje i system wartości. Nie jest to jednak łatwe zadanie, kiedy w grę wchodzą różnice kulturowe, w tym językowe. Co zrobić, aby odnaleźć się w obcej kulturze i w pełni rozwinąć swój potencjał handlowy na zagranicznym rynku? »

Pomysł na biznes - franczyza

Aktualizacja: 25.02.2016

Wolność, niezależność, swoboda, duże pieniądze – to dla wielu synonimy własnego biznesu. I rzeczywiście, może tak być, o ile zakładając firmę wykorzysta się dobry pomysł – własny lub „pożyczony”. Tak właśnie działa franczyza. Jaką franczyzę warto wybrać w 2016 roku? »

Ulga podatkowa dla startupów

Aktualizacja: 16.02.2016

Wprowadzenie ulgi podatkowej na prace badawczo-rozwojowe w postaci dodatkowego odpisu z tytułu ponoszonych wydatków na badania i rozwój w wysokości nie mniejszej niż 50 proc. poniesionych kosztów, odliczanych od wyniku finansowego brutto oraz stworzenie dodatkowych preferencji dla startupów - takie rozwiązanie proponuje Konfederacja Lewiatan w „Białej Księdze inwestycji”. Natomiast Ministerstwo Finansów poinformował, że wsparcie dla startupów jest przedmiotem prac Międzyresortowego Zespołu ds. Innowacyjności. »

Prawo podatkowe jedną z największych barier w działalności gospodarczej

Aktualizacja: 21.01.2016

Prawo podatkowe znalazło się wśród obszarów w biznesie wymagających poprawy, najczęściej wskazywanych przez inwestorów w Polsce. Przedsiębiorcy zwracali uwagę m.in. na odmienną interpretację podatkową w zależności od urzędu, czasochłonne procedury oraz częste kontrole podatkowe. Bariery w działalności biznesowej w swym raporcie wymieniła Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych. »

Jak zdobyć i utrzymać klienta sklepu internetowego?

Aktualizacja: 14.12.2015

Ponad połowa internautów kupuje w sklepach internetowych, kierując się przede wszystkim ceną, wygodą i łatwym dostępem do ofert różnych sklepów. Choć okazuje się, że jakość obsługi ma znaczenie zaledwie dla 18 proc. z nich, zignorowanie tej grupy może okazać się sprzedażowym strzałem w kolano. W dobie dokonujących się rewolucji technologiczno-mobilnych, wdrożenie w sklepie internetowym obsługi na poziomie marketingu 3.0 jest szansą na szybkie zdobycie przewagi konkurencyjnej. »

Mobilne rozwiązania biznesowe to wzrost produktywności firmy

Aktualizacja: 09.12.2015

Wiele przedsiębiorstw wciąż nie planuje wdrożenia mobilnego modelu biznesowego, mimo że firmy realizujące skuteczne strategie w tym zakresie osiągają zwrot z inwestycji na poziomie 150%. »

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Accace Poland

Accace wywodzi się z Europy Środkowo-Wschodniej. Naszymi założycielami są przedsiębiorcy, którzy podjęli się zaoferowania klientom usług najwyższej jakości, w rozsądnych cenach, wykonywanych przez wykwalifikowanych profesjonalistów. Przez lata Accace stał się jedną z najbardziej dynamicznych firm outsourcingowych i doradczych w regionie.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »