| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > Jak rozliczać dochody z uczestnictwa w programach partnerskich

Jak rozliczać dochody z uczestnictwa w programach partnerskich

Promowanie innych firm w internecie jest dobrym pomysłem na płatną pracę. Promocja tego rodzaju odbywa się w ramach uczestnictwa w programach partnerskich. Fiskus nie każe zakładać pod nią działalności gospodarczej. Jak zatem rozliczyć podatek dochodowy z tytułu udziału w takich programach?

Dostęp do internetu, własne konto bankowe i znajomość tematyki marketingu – tylko tyle trzeba, aby dobrze zarabiać, i to nie wychodząc z domu. Chodzi o reklamowanie w sieci produktów czy usług różnych firm, poprzez zamieszczanie linków i bannerów reklamowych na własnej stronie internetowej zachęcających internautów do skorzystania z ich ofert. Można też reklamować na komunikatorach, blogach czy w mailach – jeśli takie kanały dopuszcza regulamin programu partnerskiego. Jak widać, wybór środka reklamy zależy od naszej kreatywności. Zarobek to prowizja od sprzedaży zareklamowanego produktu czy usługi. W praktyce, jeśli jakiś internauta poprzez zamieszczoną przez nas reklamę firmy, wejdzie na jej stronę i dokona zakupu, my otrzymujemy wcześniej ustaloną prowizję od jego wartości.

Opodatkowanie dochodów ze źródeł nieujawnionych - zmiany od 1 stycznia 2016 r.

Nie każde uczestnictwo w programie partnerskim gwarantuje sukces – trzeba wybrać odpowiedni program (najlepiej zgodny z naszymi zainteresowaniami) i poświęcić temu czas. Ci bardziej zaangażowani osiągają niemałe zarobki. W jaki sposób należy obliczyć od ich wartości podatek dochodowy?

Udział w programie jako hobby

We wniosku o interpretację prawa podatkowego wnioskodawczyni biorąca udział w jednym z programów partnerskich pytała fiskusa, czy tego typu zarobek może rozliczyć jako osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej.

Polecamy: IFK Platforma Księgowych i Kadrowych

Wnioskodawczyni jako użytkownik programu zarabia na każdym kliknięciu zamieszczonego przez nią bannera reklamującego daną firmę przez osoby trzecie. Banery zamieszcza na filmach w serwisie należącym do tej firmy. Wynagrodzenie za umieszczony banner i kliknięcia firma przelewa na jej konto bankowe. Wnioskodawczyni nie prowadzi własnego biznesu, stąd uzyskane z uczestnictwa w programie partnerskim środki pieniężne chce zaliczać do „innych źródeł przychodu”. Do 20. dnia każdego miesiąca, następującego po dokonaniu przelewu bankowego wnioskodawczyni zamierza odprowadzać zaliczkę na PIT w wysokości 18-proc. uzyskanych dochodów, przy zastosowaniu 20-proc. kosztów uzyskania przychodu. W rozliczeniu rocznym zamierza wybrać formularz PIT-36. Jednocześnie wnioskodawczyni podkreśliła, że zamieszcza reklamy wyłącznie dla celów prywatnych, robi to w wymiarze hobbystycznym, a nie w sposób zorganizowany i ciągły.

Źródło przychodu zależne od okoliczności

W interpretacji indywidualnej z 3 listopada 2015 r. o sygn. IPTPB1/4511-462/15-4/AP Dyrektor Izby Skarbowej w Łodzi pozwolił wnioskodawczyni zaliczyć zarobki z programu do „przychodów z innych źródeł”, ale poprawił ją w kwestii poprawnego rozliczenia podatku dochodowego.

Zwrot opłaty za parking stanowi przychód pracownika

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Ewelina Stachowiak

Marketing Team Leader w firmie HR Tools

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »