| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | KARIERA | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Ocena pracy urzędów skarbowych

Ocena pracy urzędów skarbowych

Rozstrzygnięto III edycję konkursu na "Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". W konkursie udział mogły wziąć wszystkie urzędy z poszczególnych województw. Na liście laureatów znajdują się 63 urzędy. W ub.r. było ich 56, a w 2003 r. 52.

Wczoraj w siedzibie Business Centre Club ogłoszono wyniki konkursu „Urząd Przyjazny Przedsiębiorcy”. Organizatorami konkursu były Ministerstwo Finansów oraz BCC. Urzędy skarbowe oceniane były na podstawie punktów przyznawanych przez przedsiębiorców w wypełnianych ankietach konkursowych, w których oceniali oni: organizację, politykę komunikacyjną urzędu oraz procedury obsługi podatnika (m.in. profesjonalizm i szybkość udzielania informacji). Dzięki takim przedsięwzięciom podatnik ma możliwość wyrażenia opinii o działalności danego urzędu i tym samym pośrednio wpłynięcia na sposób jego funkcjonowania. Tytuł finalisty otrzymują w każdym regionie urzędy skarbowe, które uzyskały największą liczbę punktów.

– Tytuł przyjaznego urzędu jest potrzebny. Jest sygnałem dla przedsiębiorców, że jest to urząd skarbowy, który jest przychylny podatnikowi. Ja wyznaję zasadę, że aby gospodarka się rozwijała, przedsiębiorcy powinni inwestować, a urzędnicy nie powinni im w tym przeszkadzać – stwierdził Dariusz Piecuch, naczelnik wyróżnionego Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej.

Prawo używania tytułu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” przysługuje do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu. Zwycięzca jest promowany zarówno za pośrednictwem wydawnictw, stron internetowych BCC, jak i ogólnopolskich oraz regionalnych mediów.

Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie Maria Pierzchała-Bandolet przyznała, że otrzymanie tytułu przyjaznego urzędu jest dla niej zaskoczeniem, gdyż przychylność podatnikom to normalna, codzienna, ciężka praca. – Uprzejmość i szybkość w załatwianiu spraw, nawet trudnych, jest dla mnie rzeczą oczywistą i naturalną. Muszę przyznać, że cieszę się, że nasz trud został doceniony przez przedsiębiorców, bo w końcu to oni wybierali przyjazny urząd – dodała Maria Pierzchała-Bandolet.

Natomiast Janusz Zdanowicz, naczelnik kolejnego nagrodzonego – Drugiego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty – podkreślił, że przyznanie tytułu przyjaznego urzędu jest nagrodą dla wszystkich pracowników urzędu. – Wyróżnienie w tym konkursie jest satysfakcją. Poza normalną codzienną pracą staramy się usprawniać pracę urzędu i ułatwiać załatwianie spraw podatnikom – dodał Janusz Zdanowicz.

– Chciałbym, aby w przyszłości wszystkie urzędy uznano za przyjazne – podsumował wyniki konkursu wiceminister Stanisław Stec, zapowiadając równocześnie kontynuowanie prac nad upraszczaniem systemu podatkowego.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Tax-Net Jacek Adamczak

Kancelaria Podatkowa - Biuro Rachunkowe

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »