| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Ocena pracy urzędów skarbowych

Ocena pracy urzędów skarbowych

Rozstrzygnięto III edycję konkursu na "Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy". W konkursie udział mogły wziąć wszystkie urzędy z poszczególnych województw. Na liście laureatów znajdują się 63 urzędy. W ub.r. było ich 56, a w 2003 r. 52.

Wczoraj w siedzibie Business Centre Club ogłoszono wyniki konkursu „Urząd Przyjazny Przedsiębiorcy”. Organizatorami konkursu były Ministerstwo Finansów oraz BCC. Urzędy skarbowe oceniane były na podstawie punktów przyznawanych przez przedsiębiorców w wypełnianych ankietach konkursowych, w których oceniali oni: organizację, politykę komunikacyjną urzędu oraz procedury obsługi podatnika (m.in. profesjonalizm i szybkość udzielania informacji). Dzięki takim przedsięwzięciom podatnik ma możliwość wyrażenia opinii o działalności danego urzędu i tym samym pośrednio wpłynięcia na sposób jego funkcjonowania. Tytuł finalisty otrzymują w każdym regionie urzędy skarbowe, które uzyskały największą liczbę punktów.

– Tytuł przyjaznego urzędu jest potrzebny. Jest sygnałem dla przedsiębiorców, że jest to urząd skarbowy, który jest przychylny podatnikowi. Ja wyznaję zasadę, że aby gospodarka się rozwijała, przedsiębiorcy powinni inwestować, a urzędnicy nie powinni im w tym przeszkadzać – stwierdził Dariusz Piecuch, naczelnik wyróżnionego Drugiego Śląskiego Urzędu Skarbowego w Bielsku-Białej.

Prawo używania tytułu „Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” przysługuje do czasu rozstrzygnięcia następnej edycji konkursu. Zwycięzca jest promowany zarówno za pośrednictwem wydawnictw, stron internetowych BCC, jak i ogólnopolskich oraz regionalnych mediów.

Naczelnik Drugiego Mazowieckiego Urzędu Skarbowego w Warszawie Maria Pierzchała-Bandolet przyznała, że otrzymanie tytułu przyjaznego urzędu jest dla niej zaskoczeniem, gdyż przychylność podatnikom to normalna, codzienna, ciężka praca. – Uprzejmość i szybkość w załatwianiu spraw, nawet trudnych, jest dla mnie rzeczą oczywistą i naturalną. Muszę przyznać, że cieszę się, że nasz trud został doceniony przez przedsiębiorców, bo w końcu to oni wybierali przyjazny urząd – dodała Maria Pierzchała-Bandolet.

Natomiast Janusz Zdanowicz, naczelnik kolejnego nagrodzonego – Drugiego Urzędu Skarbowego Łódź-Bałuty – podkreślił, że przyznanie tytułu przyjaznego urzędu jest nagrodą dla wszystkich pracowników urzędu. – Wyróżnienie w tym konkursie jest satysfakcją. Poza normalną codzienną pracą staramy się usprawniać pracę urzędu i ułatwiać załatwianie spraw podatnikom – dodał Janusz Zdanowicz.

– Chciałbym, aby w przyszłości wszystkie urzędy uznano za przyjazne – podsumował wyniki konkursu wiceminister Stanisław Stec, zapowiadając równocześnie kontynuowanie prac nad upraszczaniem systemu podatkowego.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Blog Księgowy

Piszemy o finansach i podatkach

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »