| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Nowe regulacje w zakresie usług medialnych

Nowe regulacje w zakresie usług medialnych

Zaczęły obowiązywać nowe regulacje dotyczące usług audiowizualnych. Nowe przepisy dotyczą firm, których działalność gospodarcza polega na udostępnianiu audiowizualnych audycji na żądanie.

Tak jak dotąd, świadczenie audiowizualnych usług medialnych nadal nie wymaga żadnej rejestracji czy nawet zgłoszenia. Nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nie przewiduje bowiem tego typu obowiązków administracyjnych. Podmioty dostarczające usługi na żądanie zostały natomiast zobowiązane do składania corocznych sprawozdań. Roczne sprawozdania umożliwią wypełnienie obowiązków sprawozdawczych, jakie na Polskę nakłada ww. dyrektywa. Kary za niezłożenie sprawozdania są ustalone na niskim poziomie - maksymalnie 1000 zł - i wymierzane będą dopiero po uprzednim wezwaniu do złożenia brakującego sprawozdania. Jest to ogólna zasada ustawy - kary nakładane są dopiero po bezskutecznym wezwaniu do dobrowolnego poprawienia uchybień.

W swych rocznych sprawozdaniach dostawcy usług powinni upewnić Krajową Radę Radiofonii i Telewizji, że stosują się do wymogu, że 20% audycji w katalogach powinny stanowić produkcje europejskie. Limit ten nie dotyczy serwisów wyspecjalizowanych - np. serwis udostępniający kino azjatyckie nie musi tego robić , o ile w inny sposób (przykładowo publikując linki czy materiały) będzie promował audycje europejskie.

W jakiej wysokości naliczyć VAT dla usług demontażu

Dzieci muszą być chronione przed treściami, które mogłyby narazić na szwank ich rozwój i dobrostan. Dlatego też dostęp do audycji zawierających szczególnie drastyczne sceny musi być zabezpieczony. Nie chodzi tu jednak o wszystkie filmy „dozwolone od lat 18” , które w telewizji mogą być wyświetlane tylko w godz. 23-6 - w Internecie nie wprowadzono pod tym względem ograniczeń. Ustawa wymaga zabezpieczeń jedynie w przypadku treści, które w żadnym wypadku nie mogłyby być puszczone w telewizji. Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, działając w porozumieniu z Ministrem Administracji i Cyfryzacji, została upoważniona do wydania w tej sprawie rozporządzenia -  choć nie będzie to konieczne, jeśli sami nadawcy porozumieją się i przygotują, a następnie będą skutecznie stosować, własny standard zabezpieczeń w postaci kodeksu dobrych praktyk. Jeżeli dostawcy nie wypracują kodeksu praktyk, zostanie wprowadzone rozporządzenie.

A.J.

Zespół Doradców Podatkowych Jacek Czernecki Spółka z o. o.
ul. Zagrody 20a, 30-318 Kraków
tel.: 12 260 98 10, e-mail: doradcy@doradcy.pl, www.doradcy.pl
Usługi księgowe i doradztwo podatkowe,
pomoc prawno-podatkowa oraz reprezentacja
Klienta przed aparatem skarbowym.

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Radosław Pazik

Doradca podatkowy Dyrektor Oddziału Wielkopolskiego Instytutu Studiów Podatkowych w Poznaniu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »