| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Aktualności > Elektroniczna Skrzynka Podawcza od sierpnia 2014 r.

Elektroniczna Skrzynka Podawcza od sierpnia 2014 r.

Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji wprowadza kolejne rozwiązanie, które realizuje plan informatyzacji urzędów. Czy Elektroniczna Skrzynka Podawcza wprowadzi nas w XXI wiek?

Polecamy: Samochód po zmianach od 1 kwietnia 2014 - multipakiet


Elektroniczna Skrzynka Podawcza jest dostępnym publicznie środkiem komunikacji, służącym do przekazywania informacji do podmiotu publicznego przy wykorzystaniu powszechnie dostępnej sieci teleinformatycznej. Jest to jedno z rozwiązań w ramach ePUAP (Platforma Usług Administracji Publicznej), które w związku z nowelizacją ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne od 11 maja 2014 roku prowadzone jest w nowej, zmodyfikowanej formie.

Zobacz: Ustawa z 10 stycznia 2014 r. o zmianie ustawy o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 10 lutego 2014 r., poz. 183)


Do każdego urzędu bez kolejki bo przez sieć


Istotą Elektronicznej Skrzynki Podawczej ma być obligatoryjnie korzystanie z niej przez urzędy już od sierpnia 2014 r. Póki co, są one zobowiązane do przekazania Ministrowi Administracji i Cyfryzacji wzorów dokumentów elektronicznych oraz opisu usług przez nie realizowanych, które następnie zostaną umieszczone w centralnym repozytorium razem z formularzami elektronicznymi. Na ePUAP zostanie opublikowana baza adresów ESP wykorzystywanych przez podmioty publiczne.

Podatki 2014/2015 - planowane zmiany przepisów

Zapisz się na nasz newsletter


Fikcja e-doręczeń - czy jesteśmy na to gotowi?


Ustawodawca wprowadza również rozszerzenie sieci punktów potwierdzenia profili zaufanych ePUAP - uprawnienia do ich obsługi mają uzyskać banki i operatorzy pocztowi. Chyba najbardziej wartościowym rozwiązaniem będzie dostęp stron postępowań administracyjnych do akt ich spraw. Dokument w formie elektronicznej ma być dopuszczony przy udzielaniu pełnomocnictw procesowych, wzywaniu na rozprawy, składaniu wyjaśnień, zeznań oraz sporządzaniu urzędniczych adnotacji.

Fikcja doręczenia elektronicznego pisma podatkowego

Wątpliwe technicznie mogą być jednak rewolucyjne zmiany w związku z fikcją e-doręczeń (w ciągu 14 dni od pierwszego e-doręczenia, dokument uznaje się za doręczony) - należy się tu mimo wszystko zastanowić nad bezpieczeństwem tego rozwiązania po stronie interesantów. Na szczęście okres dostosowawczy tych przepisów przewidziano cezurą wyznaczoną na rok 2016.

 

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

IESE Business School

Informacje o IESE

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »