| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJA MOBILNA | PRACA W INFOR | SKLEP
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > ZUS i kadry > Inne > Czy warto wprowadzić w firmie program wellness

Czy warto wprowadzić w firmie program wellness

Corporate wellness to nowoczesny trend zarządzania organizacją, który za podstawę przyjmuje założenie, że pracownik jest najważniejszym dobrem firmy. Jakie korzyści dla pracodawcy i pracowników może przynieść program wellness?

Pracownicy są podstawą każdej organizacji. To ich entuzjazm, motywacja, siły i kompetencje budują sukces danej firmy. Jednak w dzisiejszych czasach bardzo łatwo o zachwianie tych elementów. Dziś pracownicy w sposób widoczny odczuwają skutki przeciążenia stresem i brakiem równowagi  pomiędzy pracą zawodową, a życiem rodzinnym. To z kolei odbija się szerokim echem na ich odporności psychicznej i fizycznej.  Wzrasta ryzyko pojawienia się chorób zawodowych. Wszystko to wpływa na obniżenie motywacji, kreatywności i skuteczności działania pracowników. Jak pracodawca może temu zapobiec?


Corporate wellness


Najskuteczniejszym sposobem jest długoterminowe i systematyczne dbanie o samopoczucie pracowników.  Odpowiedzią na to jest  wprowadzenie profesjonalnego programu wellness.

„Corporate wellness” czyli wellness w korporacji to nowoczesny trend zarządzania organizacją, którego podstawą jest założenie, że pracownik jest najcenniejszym dobrem firmy. Zatem przedsiębiorca funkcjonujący na dzisiejszym rynku pracy powinien liczyć się z tym, że potencjał jego firmy tkwi właśnie w jego pracownikach. Musi więc zobaczyć w nich nie tylko ludzi wykonujących na czas jego polecenia, ale też i ludzi, których mogą dotykać różnorakie problemy zarówno natury fizycznej jak i emocjonalnej.

Elastyczny czas pracy - co warto wiedzieć?

Leasing pracowniczy, czyli pracownik do wynajęcia


Wellness to konieczność naszych czasów


Rośnie tempo życia, rośnie też ilość bodźców oraz informacji które musimy przyswoić.  Codziennie wchłaniamy i przyswajamy tak dużą  ilość informacji, że nie może to pozostać bez wpływu na naszą emocjonalność. To wszystko powoduje, iż jesteśmy coraz bardziej zmęczeni i podenerwowani. Do wszystkich tych czynników dochodzi również permanentny stres, który jest niestety nieodłączną częścią naszego życia każdego dnia. To wszystko stawia przed pracodawcą pewne wyzwania i dylematy - czy i jak wspierać swojego pracownika? Czy zrobić coś, by mu pomóc, czy zostawić go z tym samego? Jeśli przedsiębiorca nie zapewni pracownikowi komfortu w pracy - z pewnością odbije się to na jakości wykonywanej przez niego pracy oraz na poziomie lojalności wobec firmy. Jeśli dodamy do tego kwestie demograficzne - starzejące się społeczeństwo i coraz mniejszy przyrost naturalny, musimy spojrzeć perspektywicznie odpowiadając sobie na pytanie - co będzie za 10 czy 20 lat? W tym momencie wellness staje się koniecznością.

Badania nad satysfakcją pracowników sięgają już lat 50. XX wieku. Wtedy to amerykański profesor psychologii Frederick Herzberg na podstawie przeprowadzonych osobiście badań nt. zadowolenia i niezadowolenia z pracy, wysnuł teorię, że na motywację pracowników wpływają dwa rodzaje czynników - motywacyjne (wewnętrzne czyli potrzeby, których spełnienie wiąże się ze stanem zadowolenia odczuwanym przez człowieka oraz jego dążeniem do kreatywności jak osiągnięcia, uznanie, awanse) oraz higieny (zewnętrzne czyli takie, których brak spełnienia powoduje niezadowolenie np. warunki pracy, pewność pracy).

Zapraszamy na forum ZUS i prawo pracy

reklama

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY

reklama

Ostatnio na forum

Fundusze unijne

Jednolity Plik Kontolny

Eksperci portalu infor.pl

Prawo i Logistyka

PrawoiLogistyka.pl to serwis tematyczny zajmujący się prawnymi aspektami działalności transportowej.

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »