REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Tax Angels Group Limited
Tax Angels Group Limited to kancelaria podatkowa, tworzona przez zespół doradców wspierających przedsiębiorców w zakresie otwierania firm za granicą, w szczególności w Wielkiej Brytanii i Szkocji.
Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny? /Fot. Fotolia
Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny? /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak będzie wyglądała polityka celna po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię? Choć szczegóły wciąż nie są znane, to już w ubiegłym roku brytyjscy przedsiębiorcy zostali poinformowani o konieczności rejestracji EORI. Co oznacza ten numer i dlaczego jest tak ważny?

Kto i dlaczego musi posiadać numer EORI?

Określenie EORI pochodzi od Economic Operator Registration and Identyfication i oznacza Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych. System EORI został wprowadzony dla uproszczenia procedur celnych na terenie Unii Europejskiej i od 2009 roku obowiązuje w każdym państwie członkowskim. Dzięki EORI przepływ towarów  pomiędzy krajami UE i krajami trzecimi, czyli niezrzeszonymi w ramach UE jest o wiele prostszy w realizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Taki numer EORI potrzebuje każdy przedsiębiorca, który w ramach prowadzonej działalności, eksportuje bądź importuje towary do krajów spoza Unii Europejskiej. Numer EORI wydawany jest na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego.

Taki numer bez wątpienia posiada każdy przedsiębiorca, który importuje towary np. z USA, Indii, Chin czy Indonezji. Numer EORI nie tylko jednak ułatwia całą procedurę celną zarówno przy imporcie, jak i eksporcie towarów, ale zwyczajnie jest wymogiem formalnym. Takie rozwiązanie jest więc korzystne także dla przedsiębiorcy. Dzięki rejestrowi EORI, wszystkie formalności można łatwiej zrealizować drogą online.

Należy podkreślić, że numer EORI wymagany jest w przypadku przedsiębiorstw (w tym spółek Ltd) współpracujących z podmiotami gospodarczymi spoza Unii Europejskiej. Do takich podmiotów po Brexicie zaliczać się będą więc firmy, zarejestrowane na terenie Wielkiej Brytanii. Sam wniosek o wydanie numeru składa się elektronicznie w kraju, w którym będą dokonywane wszelkie operacje celne.

REKLAMA

Kiedy spółka Ltd powinna zgłosić się do EORI?

Choć numer EORI wydawany jest tylko raz, to może okazać się, że w przypadku numerów przyznanych wcześniej na terenie Wielkiej Brytanii, konieczne będzie ponowne złożenie wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W dokonaniu wszelkich formalności pomogą agencje celne, ale również biura rachunkowe, prowadzące księgowość dla spółek Ltd zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii. Jeśli więc nie wiesz, jak wypełnić wniosek bądź na terenie, którego państwa powinieneś go złożyć, to nasza Kancelaria we wszystkim Ci pomoże.

UWAGA! Numer EORI musisz posiadać najpóźniej podczas przeprowadzania pierwszej operacji celnej, w przeciwnym razie towary zostaną zatrzymane przez urząd celny do czasu, aż poprawnie zostanie zakończona weryfikacja systemowa. Wyjątek stanowią płatnicy VAT, którzy w formularzu zgłoszeniowym o wydanie numeru EORI zobowiązani są podać pełne dane adresowe dostawcy bądź nazwę przewoźnika. Numer EORI należy podać już w deklaracji celnej. Taką deklarację może jednak wypełnić również spedytor bądź przewoźnik.

Polecamy: CIT 2019. Komentarz

Wydanie numeru odbywa się najczęściej w przeciągu kilku dni od zgłoszenia (pod warunkiem, że wszystkie dane w formularzu wypełnione są prawidłowo). Jeżeli zależy Ci na szybkiej i bezproblemowej aplikacji, warto pozostawić kwestie formalne nam.

Zgłoś spółkę Ltd do EORI, jeśli planujesz importować bądź eksportować produkty!

Przedsiębiorstwa brytyjskie, trudniące się handlem zagranicznym, również po oficjalnym ogłoszeniu Brexitu, będą mogły kontynuować współpracę z pozostałymi państwami członkowskimi UE, z tą jednak różnicą, iż konieczne będzie dokonanie już odprawy celnej. Natomiast zgodnie z prawem unijnym, każda odprawa celna wymaga posiadania numeru EORI. O formalności warto zadbać już dziś. Dlaczego? Jeśli bowiem po ogłoszeniu warunków Brexitu w tym samym czasie większość przedsiębiorców zgłosi się po numer EORI, to z pewnością cała procedura znacznie się wydłuży. To z kolei może opóźnić eksport czy import towarów i to nawet o kilka tygodni. To może się wiązać dla przedsiębiorców z poważnymi stratami, zwłaszcza w przypadku towarów szybkozbywalnych.

Obecnie numer wydawany jest w przeciągu maksymalnie 2 – 3 dni, warto więc być przygotowanym już teraz na nadchodzące zmiany.

Jeśli zastanawiasz się nad koniecznością posiadania takiego numeru bądź nie wiesz, jakie dane zamieścić we wniosku, rozważ kontakt naszą Kancelarią.

Tax Angels

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2026 - Jeszcze można uniknąć katastrofy. Prof. Modzelewski polemizuje z Ministerstwem Finansów

Niniejsza publikacja jest polemiką prof. Witolda Modzelewskiego z tezami i argumentacją resortu finansów zaprezentowanymi w artykule: „Wystawianie faktur w KSeF w 2026 roku. Wyjaśnienia Ministerstwa Finansów”. Śródtytuły pochodzą od redakcji portalu infor.pl.

Rolnicy i rybacy muszą szykować się na zmiany – nowe przepisy o pomocy de minimis już w drodze!

Rolnicy i rybacy w całej Polsce powinni przygotować się na nadchodzące zmiany w systemie wsparcia publicznego. Rządowy projekt rozporządzenia wprowadza nowe obowiązki dotyczące informacji, które trzeba będzie składać, ubiegając się o pomoc de minimis. Nowe przepisy mają ujednolicić formularze, zwiększyć przejrzystość oraz zapewnić pełną kontrolę nad dotychczas otrzymanym wsparciem.

Wystawienie faktury VAT (ustrukturyzowanej) w KSeF może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową

Czy wystawienie faktury ustrukturyzowanej może naruszać tajemnicę handlową lub zawodową? Na to pytanie odpowiada na prof. dr hab. Witold Modzelewski.

TSUE: Sąd ma ocenić, czy klauzula WIBOR szkodzi konsumentowi ale nie może oceniać samego wskaźnika

Sąd krajowy ma obowiązek dokonania oceny, czy warunek umowny dotyczący zmiennej stopy oprocentowania opartej o WIBOR, powoduje znaczącą nierównowagę ze szkodą dla konsumenta - oceniła Rzeczniczka Generalna TSUE w opinii opublikowanej 11 września 2025 r. (sprawa C‑471/24 - J.J. przeciwko PKO BP S.A.) Dodała, że ocena ta nie może jednak odnosić się do wskaźnika WIBOR jako takiego ani do metody jego ustalania.

REKLAMA

Kiedy ZUS może przejąć wypłatę świadczeń od przedsiębiorcy? Konieczny wniosek od płatnika lub ubezpieczonego

Brak płynności finansowej płatnika składek, zatrudniającego powyżej 20 osób, może utrudniać mu regulowanie świadczeń na rzecz pracowników, takich jak zasiłek chorobowy, zasiłek macierzyński czy świadczenie rehabilitacyjne. ZUS może pomóc w takiej sytuacji i przejąć wypłatę świadczeń. Potrzebny jest jednak wniosek płatnika lub ubezpieczonego.

W 2026 roku 2,8 mln firm musi zmienić sposób fakturowania. Im szybciej się przygotują, tym większą przewagę zyskają nad konkurencją

W 2026 roku ponad 2,8 mln przedsiębiorstw w Polsce zostanie objętych obowiązkiem korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Dla wielu z nich będzie to największa zmiana technologiczna od czasu cyfryzacji JPK. Choć Ministerstwo Finansów zapowiada tę transformację jako krok ku nowoczesności, dla MŚP może oznaczać konieczność głębokiej reorganizacji sposobu działania. Eksperci radzą przedsiębiorcom: czas wdrożenia KSeF potraktujcie jako inwestycję.

Środowisko testowe KSeF 2.0 (dot. API) od 30 września, Moduł Certyfikatów i Uprawnień do KSeF 2.0 od 1 listopada 2025 r. MF: API KSeF 1.0 nie jest kompatybilne z API KSeF 2.0

Ministerstwo Finansów poinformowało w komunikacie z 10 września 2025 r., że wprowadzone zostały nowe funkcjonalności wcześniej niedostępne w API KSeF1.0 (m.in. FA(3) z węzłem Zalacznik, tryby offline24 czy certyfikaty KSeF). W związku z wprowadzonymi zmianami konieczna jest integracja ze środowiskiem testowym KSeF 2.0., które zostanie udostępnione 30 września.

KSeF 2.0 już nadchodzi: Wszystko, co musisz wiedzieć o rewolucji w e-fakturowaniu

Już od 1 lutego 2026 r. w Polsce zacznie obowiązywać nowy, obligatoryjny KSeF 2.0. Ministerstwo Finansów ogłosiło, że wersja produkcyjna KSeF 1.0 zostaje „zamrożona” i nie będzie dalej rozwijana, a przedsiębiorcy muszą przygotować się do pełnej migracji. Ważne terminy nadchodzą szybko – środowisko testowe wystartuje 30 września 2025 r., a od 1 listopada ruszy Moduł Certyfikatów i Uprawnień. To oznacza prawdziwą rewolucję w e-fakturowaniu, której nie można przespać.

REKLAMA

Te czynności w księgowości można wykonać automatycznie. Czy księgowi powinni się bać utraty pracy?

Automatyzacja procesów księgowych to kolejny krok w rozwoju tej branży. Dzięki możliwościom systemów, księgowi mogą pracować szybciej i wydajniej. Era ręcznego wprowadzania danych dobiega końca, a digitalizacja pracy biur rachunkowych i konieczność dostosowania oferty do potrzeb XXI wieku to konsekwencje cyfrowej rewolucji, której jesteśmy świadkami. Czy zmiany te niosą wyłącznie korzyści, czy również pewne zagrożenia?

4 mln zł zaległego podatku. Skarbówka wykryła nieprawidłowości: spółka zawyżyła koszty uzyskania przychodów o 186 mln zł

Firma musi zapłacić aż 4 mln zł zaległego podatku CIT. Funkcjonariusze podlaskiej skarbówki wykryli nieprawidłowości w stosowaniu cen transferowych przez jedną ze spółek.

REKLAMA