REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 Tax Angels Group Limited
Tax Angels Group Limited to kancelaria podatkowa, tworzona przez zespół doradców wspierających przedsiębiorców w zakresie otwierania firm za granicą, w szczególności w Wielkiej Brytanii i Szkocji.
Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny? /Fot. Fotolia
Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny? /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak będzie wyglądała polityka celna po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię? Choć szczegóły wciąż nie są znane, to już w ubiegłym roku brytyjscy przedsiębiorcy zostali poinformowani o konieczności rejestracji EORI. Co oznacza ten numer i dlaczego jest tak ważny?

Kto i dlaczego musi posiadać numer EORI?

Określenie EORI pochodzi od Economic Operator Registration and Identyfication i oznacza Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych. System EORI został wprowadzony dla uproszczenia procedur celnych na terenie Unii Europejskiej i od 2009 roku obowiązuje w każdym państwie członkowskim. Dzięki EORI przepływ towarów  pomiędzy krajami UE i krajami trzecimi, czyli niezrzeszonymi w ramach UE jest o wiele prostszy w realizacji.

REKLAMA

REKLAMA

Taki numer EORI potrzebuje każdy przedsiębiorca, który w ramach prowadzonej działalności, eksportuje bądź importuje towary do krajów spoza Unii Europejskiej. Numer EORI wydawany jest na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego.

Taki numer bez wątpienia posiada każdy przedsiębiorca, który importuje towary np. z USA, Indii, Chin czy Indonezji. Numer EORI nie tylko jednak ułatwia całą procedurę celną zarówno przy imporcie, jak i eksporcie towarów, ale zwyczajnie jest wymogiem formalnym. Takie rozwiązanie jest więc korzystne także dla przedsiębiorcy. Dzięki rejestrowi EORI, wszystkie formalności można łatwiej zrealizować drogą online.

Należy podkreślić, że numer EORI wymagany jest w przypadku przedsiębiorstw (w tym spółek Ltd) współpracujących z podmiotami gospodarczymi spoza Unii Europejskiej. Do takich podmiotów po Brexicie zaliczać się będą więc firmy, zarejestrowane na terenie Wielkiej Brytanii. Sam wniosek o wydanie numeru składa się elektronicznie w kraju, w którym będą dokonywane wszelkie operacje celne.

REKLAMA

Kiedy spółka Ltd powinna zgłosić się do EORI?

Choć numer EORI wydawany jest tylko raz, to może okazać się, że w przypadku numerów przyznanych wcześniej na terenie Wielkiej Brytanii, konieczne będzie ponowne złożenie wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W dokonaniu wszelkich formalności pomogą agencje celne, ale również biura rachunkowe, prowadzące księgowość dla spółek Ltd zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii. Jeśli więc nie wiesz, jak wypełnić wniosek bądź na terenie, którego państwa powinieneś go złożyć, to nasza Kancelaria we wszystkim Ci pomoże.

UWAGA! Numer EORI musisz posiadać najpóźniej podczas przeprowadzania pierwszej operacji celnej, w przeciwnym razie towary zostaną zatrzymane przez urząd celny do czasu, aż poprawnie zostanie zakończona weryfikacja systemowa. Wyjątek stanowią płatnicy VAT, którzy w formularzu zgłoszeniowym o wydanie numeru EORI zobowiązani są podać pełne dane adresowe dostawcy bądź nazwę przewoźnika. Numer EORI należy podać już w deklaracji celnej. Taką deklarację może jednak wypełnić również spedytor bądź przewoźnik.

Polecamy: CIT 2019. Komentarz

Wydanie numeru odbywa się najczęściej w przeciągu kilku dni od zgłoszenia (pod warunkiem, że wszystkie dane w formularzu wypełnione są prawidłowo). Jeżeli zależy Ci na szybkiej i bezproblemowej aplikacji, warto pozostawić kwestie formalne nam.

Zgłoś spółkę Ltd do EORI, jeśli planujesz importować bądź eksportować produkty!

Przedsiębiorstwa brytyjskie, trudniące się handlem zagranicznym, również po oficjalnym ogłoszeniu Brexitu, będą mogły kontynuować współpracę z pozostałymi państwami członkowskimi UE, z tą jednak różnicą, iż konieczne będzie dokonanie już odprawy celnej. Natomiast zgodnie z prawem unijnym, każda odprawa celna wymaga posiadania numeru EORI. O formalności warto zadbać już dziś. Dlaczego? Jeśli bowiem po ogłoszeniu warunków Brexitu w tym samym czasie większość przedsiębiorców zgłosi się po numer EORI, to z pewnością cała procedura znacznie się wydłuży. To z kolei może opóźnić eksport czy import towarów i to nawet o kilka tygodni. To może się wiązać dla przedsiębiorców z poważnymi stratami, zwłaszcza w przypadku towarów szybkozbywalnych.

Obecnie numer wydawany jest w przeciągu maksymalnie 2 – 3 dni, warto więc być przygotowanym już teraz na nadchodzące zmiany.

Jeśli zastanawiasz się nad koniecznością posiadania takiego numeru bądź nie wiesz, jakie dane zamieścić we wniosku, rozważ kontakt naszą Kancelarią.

Tax Angels

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Decyzja RPP w sprawie stóp procentowych

Rada Polityki Pieniężnej obniżyła w środę stopy procentowe o 25 pkt. bazowych; stopa referencyjna wyniesie 4,5 proc. w skali rocznej. To czwarta obniżka stóp procentowych w tym roku.

Umowy o dzieło mniej popularne. ZUS pokazał statystyki

Umowy o dzieło w Polsce pozostają domeną krótkich zleceń – aż 28 proc. trwa jeden dzień, a najwięcej wykonawców tych umów to osoby w wieku 30–39 lat. Dane ZUS za pierwsze półrocze wskazują na rosnący udział sektorów kreatywnych, takich jak informacja i komunikacja.

Reeksport po nieudanej dostawie – jak prawidłowo postąpić?

Eksport towarów poza Unię Europejską jest procesem wieloetapowym i wymaga zarówno sprawnej logistyki, jak i poprawnego dopełnienia obowiązków celnych oraz podatkowych. Pomimo starannego przygotowania, czasami zdarzają się sytuacje, w których kontrakt handlowy nie zostaje zrealizowany – odbiorca w kraju trzecim z różnych powodów nie przyjmuje przesyłki. W rezultacie towar wraca na teren Unii, co rodzi szereg pytań: jak ująć taki zwrot w dokumentacji? czy trzeba korygować rozliczenia podatkowe? jak ponownie wysłać towar zgodnie z przepisami?

Księgowość influencerów i twórców internetowych. Rozliczanie: barterów, donejtów, kosztów. Kiedy trzeba zarejestrować działalność?

Jak rozliczać nowoczesne źródła dochodu i jakie wyzwania stoją przed księgowymi obsługującymi branżę kreatywną? Influencerzy i twórcy internetowi przestali być ciekawostką świata popkultury, a stali się pełnoprawnymi przedsiębiorcami. Generują znaczące przychody z reklam, współpracy z markami, sprzedaży własnych produktów czy kursów online. Obsługa księgowa tej specyficznej branży stawia przed biurami rachunkowymi nowe wyzwania. Nietypowe źródła przychodów, różnorodne formy rozliczeń, a także niejednoznaczne interpretacje podatkowe to tylko część tematów, z którymi mierzą się księgowi influencerów. Jak poprawnie rozliczać tę branżę? Na co zwrócić uwagę, by nie narazić klienta na błędy podatkowe?

REKLAMA

KSeF w jednostkach budżetowych – wyzwania i szanse. Wywiad z dr Małgorzatą Rzeszutek

Jak wdrożenie KSeF wpłynie na funkcjonowanie jednostek sektora finansów publicznych? Jakie zagrożenia i korzyści niesie cyfrowa rewolucja w fakturowaniu? O tym rozmawiamy z dr Małgorzatą Rzeszutek, doradcą podatkowym i specjalistką w zakresie prawa podatkowego.

Pieniądze dla dziecka: Ile razy można dać bez podatku? Jest jeden kluczowy warunek przy darowiznach

Pieniądze dziecku bez podatku można przekazać wielokrotnie, gdyż nie jest istotne ile razy, ale trzeba uważać, aby po przekroczeniu limitu kwoty wolnej od podatku od darowizn dokonać niezbędnych formalności urzędowych. Sprawdź, jakie aktualnie obowiązują kwoty wolne od podatku.

Skuteczna windykacja: 5 mitów – dlaczego nie warto w nie wierzyć. Terminy przedawnienia roszczeń (branża TSL)

Wśród polskich przedsiębiorców, w tym także w branży TSL (transport, spedycja i logistyka) temat windykacji należności powraca jak bumerang. Z jednej strony przedsiębiorcy zmagają się z chronicznymi zatorami płatniczymi, z drugiej – wciąż krążą liczne stereotypy, które sprawiają, że wiele firm reaguje zbyt późno albo unika działań windykacyjnych. W efekcie przedsiębiorcy narażają się na utratę płynności finansowej i problemy z dalszym rozwojem.

Podatek od nieruchomości - stawki maksymalne w 2026 roku. 1,25 zł za 1 m2 mieszkania lub domu, 35,53 zł za 1 m2 biura, magazynu, sklepu

Stawki maksymalne podatku od nieruchomości będą w 2026 roku wyższe o ok. 4,5% od obowiązujących w 2025 roku. Przykładowo stawka maksymalna podatku od budynków mieszkalnych i samych mieszkań wyniesie w 2026 roku 1,25 zł od 1 m2 powierzchni użytkowej, a od budynków (także mieszkalnych) używanych do prowadzenia działalności gospodarczej: 35,53 zł za 1 m2 powierzchni użytkowej. Faktyczne stawki podatku od nieruchomości na dany rok ustalają rady gmin w formie uchwały ale stawki te nie mogą być wyższe od maksymalnych stawek określonych przez Ministra Finansów i Gospodarki.

REKLAMA

Limit poniżej 10 000 zł - najczęściej zadawane pytania o KSeF

Czy przedsiębiorca z obrotami poniżej 10 tys. zł miesięcznie musi korzystać z KSeF? Jak długo można jeszcze wystawiać faktury papierowe? Ministerstwo Finansów wyjaśnia szczegóły nowych zasad, które wejdą w życie od lutego 2026 roku.

"Podatek" (opłata) od psa w 2026 r. Jest stawka maksymalna ale każda gmina ustala samodzielnie. Kto nie musi płacić tej opłaty?

Najczęściej mówi się potocznie: „podatek od psa”. Ale tak naprawdę to opłata lokalna: "opłata od posiadania psów" pobierana przez gminy. Na szczęście nie wszystkie gminy się na to decydują. Bo opłata właśnie tym się różni od podatku, że może ale nie musi być wprowadzona na terenie danej gminy. Ile wynosi opłata od psa w 2026 roku? Kto musi ją płacić a kto jest zwolniony? Do kiedy trzeba wnosić tę opłatę do gminy? Wyjaśniamy.

REKLAMA