REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny?

 Tax Angels Group Limited
Tax Angels Group Limited to kancelaria podatkowa, tworzona przez zespół doradców wspierających przedsiębiorców w zakresie otwierania firm za granicą, w szczególności w Wielkiej Brytanii i Szkocji.
Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny? /Fot. Fotolia
Numer EORI dla spółki w Anglii – jak go uzyskać i komu jest potrzebny? /Fot. Fotolia
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Jak będzie wyglądała polityka celna po opuszczeniu Unii Europejskiej przez Wielką Brytanię? Choć szczegóły wciąż nie są znane, to już w ubiegłym roku brytyjscy przedsiębiorcy zostali poinformowani o konieczności rejestracji EORI. Co oznacza ten numer i dlaczego jest tak ważny?

Kto i dlaczego musi posiadać numer EORI?

Określenie EORI pochodzi od Economic Operator Registration and Identyfication i oznacza Wspólnotowy System Rejestracji i Identyfikacji Podmiotów Gospodarczych. System EORI został wprowadzony dla uproszczenia procedur celnych na terenie Unii Europejskiej i od 2009 roku obowiązuje w każdym państwie członkowskim. Dzięki EORI przepływ towarów  pomiędzy krajami UE i krajami trzecimi, czyli niezrzeszonymi w ramach UE jest o wiele prostszy w realizacji.

REKLAMA

Autopromocja

Taki numer EORI potrzebuje każdy przedsiębiorca, który w ramach prowadzonej działalności, eksportuje bądź importuje towary do krajów spoza Unii Europejskiej. Numer EORI wydawany jest na podstawie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego.

Taki numer bez wątpienia posiada każdy przedsiębiorca, który importuje towary np. z USA, Indii, Chin czy Indonezji. Numer EORI nie tylko jednak ułatwia całą procedurę celną zarówno przy imporcie, jak i eksporcie towarów, ale zwyczajnie jest wymogiem formalnym. Takie rozwiązanie jest więc korzystne także dla przedsiębiorcy. Dzięki rejestrowi EORI, wszystkie formalności można łatwiej zrealizować drogą online.

Należy podkreślić, że numer EORI wymagany jest w przypadku przedsiębiorstw (w tym spółek Ltd) współpracujących z podmiotami gospodarczymi spoza Unii Europejskiej. Do takich podmiotów po Brexicie zaliczać się będą więc firmy, zarejestrowane na terenie Wielkiej Brytanii. Sam wniosek o wydanie numeru składa się elektronicznie w kraju, w którym będą dokonywane wszelkie operacje celne.

Kiedy spółka Ltd powinna zgłosić się do EORI?

Choć numer EORI wydawany jest tylko raz, to może okazać się, że w przypadku numerów przyznanych wcześniej na terenie Wielkiej Brytanii, konieczne będzie ponowne złożenie wniosku.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

W dokonaniu wszelkich formalności pomogą agencje celne, ale również biura rachunkowe, prowadzące księgowość dla spółek Ltd zarejestrowanych w Wielkiej Brytanii. Jeśli więc nie wiesz, jak wypełnić wniosek bądź na terenie, którego państwa powinieneś go złożyć, to nasza Kancelaria we wszystkim Ci pomoże.

UWAGA! Numer EORI musisz posiadać najpóźniej podczas przeprowadzania pierwszej operacji celnej, w przeciwnym razie towary zostaną zatrzymane przez urząd celny do czasu, aż poprawnie zostanie zakończona weryfikacja systemowa. Wyjątek stanowią płatnicy VAT, którzy w formularzu zgłoszeniowym o wydanie numeru EORI zobowiązani są podać pełne dane adresowe dostawcy bądź nazwę przewoźnika. Numer EORI należy podać już w deklaracji celnej. Taką deklarację może jednak wypełnić również spedytor bądź przewoźnik.

Polecamy: CIT 2019. Komentarz

Wydanie numeru odbywa się najczęściej w przeciągu kilku dni od zgłoszenia (pod warunkiem, że wszystkie dane w formularzu wypełnione są prawidłowo). Jeżeli zależy Ci na szybkiej i bezproblemowej aplikacji, warto pozostawić kwestie formalne nam.

Zgłoś spółkę Ltd do EORI, jeśli planujesz importować bądź eksportować produkty!

Przedsiębiorstwa brytyjskie, trudniące się handlem zagranicznym, również po oficjalnym ogłoszeniu Brexitu, będą mogły kontynuować współpracę z pozostałymi państwami członkowskimi UE, z tą jednak różnicą, iż konieczne będzie dokonanie już odprawy celnej. Natomiast zgodnie z prawem unijnym, każda odprawa celna wymaga posiadania numeru EORI. O formalności warto zadbać już dziś. Dlaczego? Jeśli bowiem po ogłoszeniu warunków Brexitu w tym samym czasie większość przedsiębiorców zgłosi się po numer EORI, to z pewnością cała procedura znacznie się wydłuży. To z kolei może opóźnić eksport czy import towarów i to nawet o kilka tygodni. To może się wiązać dla przedsiębiorców z poważnymi stratami, zwłaszcza w przypadku towarów szybkozbywalnych.

Obecnie numer wydawany jest w przeciągu maksymalnie 2 – 3 dni, warto więc być przygotowanym już teraz na nadchodzące zmiany.

Jeśli zastanawiasz się nad koniecznością posiadania takiego numeru bądź nie wiesz, jakie dane zamieścić we wniosku, rozważ kontakt naszą Kancelarią.

Tax Angels

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA