REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy

Kancelaria Prawna Skarbiec
Kancelaria Prawna Skarbiec świadczy doradztwo prawne z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego, cywilnego i karnego.
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
/
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku spółek zarejestrowanych w Federacji Saint Kitts i Nevis nie występuje podatek od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Spółki zakładane w tej jurysdykcji nie mają także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Natomiast zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane.

REKLAMA

Autopromocja

Federacja Saint Kitts i Nevis jest monarchią konstytucyjną położoną na Morzu Karaibskim, na czele której stoi brytyjski monarcha reprezentowany przez gubernatora generalnego. Federacja ta jest najmniejszym państwem w obu Amerykach. Ze względu na ścisłe powiązanie z Koroną Brytyjską, należy ją uznać za jurysdykcję stabilną, o wysokim poziomie legislacji.

Ciekawą cechą legislacji dotyczącej prawa spółek tworzonych w Federacji jest to, że ustawa o spółkach Nevis Business Corporation Ordinance Act została opracowana na prawie spółek stanu Delaware w USA. Oznacza to, że spółki zarejestrowane w Federacji charakteryzują się brakiem podatku od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Nie ma także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane do Rejestru Spółek Nevis.

International Business Companies

Możemy wyróżnić spółki typu International Business Companies, w których powinien być ustanowiony minimum jeden dyrektor oraz jeden udziałowiec – mogą być to osoby prawne. Ponadto jedna osoba może pełnić te dwie funkcje. Kapitał minimalny spółki wynosi 100 tysięcy dolarów, gdzie jedna ze 100 tysięcy akcji ma wartość jednego dolara. Akcje mogą być wydawane bez wartości nominalnej. Ponadto dozwolone są akcje na okaziciela, ale muszą być one przechowywane pod adresem rejestracyjnym spółki. Dokumentacja spółki może być przechowywana w dowolnym miejscu na świecie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nazwa spółki typu IBC musi kończyć się jednym z wymienionych: Limited, Ltd., Corporation, Corp., Incorporated, Inc., Société Anonyme, S.A., Sociedad Anonima, S.A., Besloten Vennootschap, B.V., Gesellschaft mit beschränkter Haftung, GmbH, Naamloze Vennootschap, NV.

Multiform Foundation

W tym miejscu warto również zwrócić uwagę na fundację typu Multiform Foundation wprowadzoną do systemu prawnego Nevis rozporządzeniem z 16 listopada 2004 r. Niniejsza fundacja może doskonale służyć jako narzędzie do zarządzania majątkiem, tworzenia struktur finansowych, tworzenia holdingów finansowych oraz prowadzenia działalności charytatywnej. Jest to spowodowane tym, że formę Multiform Foundation określa sam fundator w statucie, co oznacza, że może ona być ustanowiona jako trust, spółka bądź też jako zwykła fundacja. Swoistego rodzaju novum stanowi to, że Multiform Foundation może zmieniać formę prawną w zależności od potrzeb fundatora, bowiem ww. ustawa umożliwia przekształcanie już istniejących osób prawnych, a także włączenia już istniejących podmiotów do Multiform Foundation oraz łączenia różnych Multiform Foundations ze sobą, bez różnicy z jakiej jurysdykcji pochodzą.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Multiform Foundation może zostać założona w każdym dowolnie wybranym celu, o ile cel ten nie narusza zasad porządku publicznego na Nevis. Może być dobroczynny lub też nastawiony na prowadzenie działalności gospodarczej. Beneficjentem niniejszej fundacji może stać się każdy pod warunkiem, że jego majątek jest przekazywany w celu określonym w statucie. Multiform Foundation nabywa osobowość prawną po wprowadzeniu do rejestru fundacji i uzyskaniu certyfikatu Ustanowienia (Certificate of Establishment). Do rejestru należy zgłosić wszelkie szczegóły odnośnie rady zarządzającej, sekretarza, wysokości kapitału oraz wybranej formy w jakiej Multiform Foundation będzie działać.

Autorzy: Prawnik Maja Czarzasty-Zybert, mec. Robert Nogacki

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizująca się w przeciwdziałaniu bezprawiu urzędniczemu, w kontrolach podatkowych i celno-skarbowych oraz optymalizacji podatkowej

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Duże zmiany w ordynacji podatkowej od 2026 r. Przedawnienie, zapłata podatku, zwrot nadpłaty, MDR. Ponad 50 różnych zmian w projekcie nowelizacji

W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany są bardzo liczne i mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. Ministerstwo Finansów informuje, że celem tej nowelizacji jest poprawa relacji między podatnikami i organami podatkowymi, zwiększenie efektywności działania organów podatkowych oraz doprecyzowanie przepisów, których stosowanie budzi wątpliwości. Zobaczmy jakie zmiany czekają podatników od początku przyszłego roku.

Obowiązkowe e-Doręczenia od 1 kwietnia 2025 r. dla firm zarejestrowanych w KRS. Jak założyć skrzynkę i aktywować Adres do Doręczeń Elektronicznych (ADE)

W komunikacie z 27 marca 2025 r. Poczta Polska przypomina o nadchodzącym terminie: 1 kwietnia 2025 r., kiedy to obowiązek korzystania z systemu e-Doręczeń zostanie rozszerzony na przedsiębiorstwa zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Sądowym przed początkiem bieżącego roku.

Ekologiczne opakowania w e-handlu - ogromne wyzwanie dla logistyki

Europejski klient e-commerce ma sprzeczne oczekiwania wobec opakowań, w których dostarczane są jego zamówienia. Domaga się ekologicznych rozwiązań, ale rzadko zrezygnuje z zakupu, jeśli nie otrzyma alternatywy zrównoważonej klimatycznie. Nie chce też płacić za spełnienie postulatów środowiskowych, a długa lista rozbieżności generuje ogromne wyzwania po stronie sprzedawców i logistyki. Ekologiczna rewolucja nie jest tania, dodatkowo nowe unijne przepisy wymuszają daleko idące zmiany w procesie realizacji zamówień.

Praca w KAS - rekrutacja 2025. Gdzie szukać ogłoszeń?

Praca w KAS a rekrutacja w 2025 roku. Jakie zadania ma Krajowa Administracja Państwowa? Kto może pracować w KAS? Gdzie szukać ogłoszeń? Jakie są wymagania są w trakcie rekrutacji w 2025 roku?

REKLAMA

Roczne zeznanie podatkowe CIT tylko do 31 marca. Jak złożyć CIT-8

Ministerstwo Finansów i Krajowa Administracja Skarbowa przypominają, że 31 marca 2025 r. upływa termin złożenia zeznania CIT-8 za 2024 rok dla tych podatników, których rok podatkowy pokrywa się z rokiem kalendarzowym. CIT-8 można złożyć także elektronicznie w serwisie e-Urząd Skarbowy bez konieczności posiadania podpisu kwalifikowanego.

PKPiR 2026: będzie 15 poważnych zmian i nowe rozporządzenie od 1 stycznia. Terminy wpisów, dodatkowe kolumny do KSeF, dowody księgowe i inne nowości

Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów (pkpir). Nowe przepisy zaczną obowiązywać od 1 stycznia 2026 r. Sprawdziliśmy co się zmieni w zasadach prowadzenia pkpir w porównaniu do obecnego stanu prawnego.

Odpisy amortyzacyjne spółek nieruchomościowych

Najnowsze orzeczenia Naczelnego Sądu Administracyjnego (NSA) przynoszą istotne zmiany dla spółek nieruchomościowych w zakresie możliwości rozpoznawania odpisów amortyzacyjnych w kosztach podatkowych. W styczniu tego roku NSA w kilku wyrokach (sygn. II FSK 788/23, II FSK 789/23, II FSK 987/23, II FSK 1086/23, II FSK 1652/23) potwierdził korzystne dla podatników stanowisko wojewódzkich sądów administracyjnych (WSA).

CIT estoński a optymalizacja podatkowa. Czy to się opłaca?

Przedsiębiorcy coraz częściej poszukują skutecznych sposobów na obniżenie obciążeń podatkowych. Jednym z rozwiązań, które zyskuje na popularności, jest estoński CIT. Czy rzeczywiście ta forma opodatkowania przynosi realne korzyści? Przyjrzyjmy się, na czym polega ten model, kto może z niego skorzystać i jakie są jego zalety oraz wady dla polskich przedsiębiorstw.

REKLAMA

Składka zdrowotna w 2026 roku – będzie ewolucja czy rewolucja?

Planowane na 2026 rok zmiany w składce zdrowotnej dla przedsiębiorców stanowią jeden z najbardziej dyskutowanych tematów w sferze podatkowej, mimo iż sama składka podatkiem nie jest. Tak jak każda kwestia dotycząca finansów osobistych a równocześnie publicznych, wywołuje liczne pytania zarówno wśród prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą, jak i wśród polityków, gdzie widoczne są wyraźne podziały.

Podatnik już nie będzie karany za przypadkowe błędy, nie będzie udowadniał niewinności

Szef rządu Donald Tusk poinformował, że za niecelowe, przypadkowe błędy nie będzie się już karać podatnika. Teraz to urząd skarbowy będzie musiał udowadniać jak jest.

REKLAMA