REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy

Kancelaria Prawna Skarbiec
Kancelaria Prawna Skarbiec świadczy doradztwo prawne z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego, cywilnego i karnego.
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku spółek zarejestrowanych w Federacji Saint Kitts i Nevis nie występuje podatek od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Spółki zakładane w tej jurysdykcji nie mają także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Natomiast zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane.

REKLAMA

Autopromocja

Federacja Saint Kitts i Nevis jest monarchią konstytucyjną położoną na Morzu Karaibskim, na czele której stoi brytyjski monarcha reprezentowany przez gubernatora generalnego. Federacja ta jest najmniejszym państwem w obu Amerykach. Ze względu na ścisłe powiązanie z Koroną Brytyjską, należy ją uznać za jurysdykcję stabilną, o wysokim poziomie legislacji.

Ciekawą cechą legislacji dotyczącej prawa spółek tworzonych w Federacji jest to, że ustawa o spółkach Nevis Business Corporation Ordinance Act została opracowana na prawie spółek stanu Delaware w USA. Oznacza to, że spółki zarejestrowane w Federacji charakteryzują się brakiem podatku od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Nie ma także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane do Rejestru Spółek Nevis.

International Business Companies

Możemy wyróżnić spółki typu International Business Companies, w których powinien być ustanowiony minimum jeden dyrektor oraz jeden udziałowiec – mogą być to osoby prawne. Ponadto jedna osoba może pełnić te dwie funkcje. Kapitał minimalny spółki wynosi 100 tysięcy dolarów, gdzie jedna ze 100 tysięcy akcji ma wartość jednego dolara. Akcje mogą być wydawane bez wartości nominalnej. Ponadto dozwolone są akcje na okaziciela, ale muszą być one przechowywane pod adresem rejestracyjnym spółki. Dokumentacja spółki może być przechowywana w dowolnym miejscu na świecie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nazwa spółki typu IBC musi kończyć się jednym z wymienionych: Limited, Ltd., Corporation, Corp., Incorporated, Inc., Société Anonyme, S.A., Sociedad Anonima, S.A., Besloten Vennootschap, B.V., Gesellschaft mit beschränkter Haftung, GmbH, Naamloze Vennootschap, NV.

Multiform Foundation

W tym miejscu warto również zwrócić uwagę na fundację typu Multiform Foundation wprowadzoną do systemu prawnego Nevis rozporządzeniem z 16 listopada 2004 r. Niniejsza fundacja może doskonale służyć jako narzędzie do zarządzania majątkiem, tworzenia struktur finansowych, tworzenia holdingów finansowych oraz prowadzenia działalności charytatywnej. Jest to spowodowane tym, że formę Multiform Foundation określa sam fundator w statucie, co oznacza, że może ona być ustanowiona jako trust, spółka bądź też jako zwykła fundacja. Swoistego rodzaju novum stanowi to, że Multiform Foundation może zmieniać formę prawną w zależności od potrzeb fundatora, bowiem ww. ustawa umożliwia przekształcanie już istniejących osób prawnych, a także włączenia już istniejących podmiotów do Multiform Foundation oraz łączenia różnych Multiform Foundations ze sobą, bez różnicy z jakiej jurysdykcji pochodzą.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Multiform Foundation może zostać założona w każdym dowolnie wybranym celu, o ile cel ten nie narusza zasad porządku publicznego na Nevis. Może być dobroczynny lub też nastawiony na prowadzenie działalności gospodarczej. Beneficjentem niniejszej fundacji może stać się każdy pod warunkiem, że jego majątek jest przekazywany w celu określonym w statucie. Multiform Foundation nabywa osobowość prawną po wprowadzeniu do rejestru fundacji i uzyskaniu certyfikatu Ustanowienia (Certificate of Establishment). Do rejestru należy zgłosić wszelkie szczegóły odnośnie rady zarządzającej, sekretarza, wysokości kapitału oraz wybranej formy w jakiej Multiform Foundation będzie działać.

Autorzy: Prawnik Maja Czarzasty-Zybert, mec. Robert Nogacki

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizująca się w przeciwdziałaniu bezprawiu urzędniczemu, w kontrolach podatkowych i celno-skarbowych oraz optymalizacji podatkowej

Autopromocja

REKLAMA

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Podatek PIT - część 2
certificate
Jak zdobyć Certyfikat:
  • Czytaj artykuły
  • Rozwiązuj testy
  • Zdobądź certyfikat
1/9
Są kosztem uzyskania przychodu:
koszty reprezentacji, w szczególności poniesione na usługi gastronomiczne, zakup żywności oraz napojów, w tym alkoholowych
udzielone pożyczki, w tym stracone pożyczki
wydatki na wystrój wnętrza biurowego nie będące wydatkami reprezentacyjnymi
wpłaty dokonywane do pracowniczych planów kapitałowych, o których mowa w ustawie o pracowniczych planach kapitałowych – od nagród i premii wypłaconych z dochodu po opodatkowaniu podatkiem dochodowym
Następne
Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pracownik może czasem nie wykonywać pracy i zachować prawo do wynagrodzenia. W jakich przypadkach?

Wynagrodzenie jest – co do zasady - świadczeniem przysługującym w zamian za świadczoną przez pracownika pracę (czyli wynagrodzenie przysługuje za pracę wykonaną). Za czas niewykonywania pracy pracownik ma prawo do wynagrodzenia, jeżeli wynika to z przepisów prawa pracy.

Zmiana zasad wysyłania pocztą pism (urzędowych, podatkowych, sądowych) z zachowaniem terminu. Łatwiej będzie też uzyskać oprocentowanie nadpłat

Do Sejmu trafił już rządowy projekt nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilku innych ustaw, który ma na celu dostosowania polskiego prawa do dwóch wyroków Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (TSUE). Nowe przepisy przewidują, że m.in. w procedurze podatkowej, administracyjnej, cywilnej, można będzie nadać pismo (z zachowaniem terminu) do urzędu u dowolnego operatora pocztowego, a nie jak do tej pory tylko za pośrednictwem Poczty Polskiej. Zmienione omawianą nowelizacją przepisy zapewnią też oprocentowanie nadpłat powstałych w wyniku orzeczeń TSUE lub TK za okres od dnia powstania nadpłaty do dnia jej zwrotu, niezależnie od czasu złożenia wniosku o zwrot nadpłaty.

Bałagan w dokumentach firmy? Sprawdź, jak skutecznie nad nimi zapanować

Papierowy bałagan w dokumentacji firmowej. Dlaczego tradycyjne przechowywanie dokumentów sprawia tyle problemów? Co musisz wiedzieć, aby to zmienić?

Ile wyniesie rata kredytu po obniżce stóp procentowych o 0,5 pp, 0,75 pp, 1 pp.? Jak wzrośnie zdolność kredytowa? Stopy NBP spadną dopiero w II połowie 2025 r.?

Rada Polityki Pieniężnej na posiedzeniu w dniach 15-16 stycznia 2024 r. utrzymała wszystkie stopy procentowe NBP na niezmienionym poziomie. RPP nie zmieniła poziomu stóp procentowych w styczniu 2025 r. Rankomat.pl zwraca jednak uwagę, że jest szansa na to, że w 2025 roku (raczej w II połowie) stopy spadną o 0,75 p.p. (punkt procentowy). To wywołałoby spadek raty przeciętnego kredytu o 196 zł i wzrost zdolności kredytowej. Okazuje się, że bankach obniżki już się zaczęły i to nie tylko w przypadku lokat, ale również kredytów. Jak wynika z danych NBP, średnie oprocentowanie lokat założonych w listopadzie (najnowsze dostępne dane) spadło poniżej 4% po raz pierwszy od maja 2022 r. Średnie oprocentowanie kredytów hipotecznych również było najniższe od maja 2022 r. i wyniosło 7,35%. Zauważalnie staniały nawet kredyty konsumpcyjne, których RRSO po raz pierwszy od grudnia 2021 r. spadło poniżej 13%.

REKLAMA

E-akta osobowe pracowników: co muszą zawierać i jak je prowadzić?

Elektroniczna forma akt osobowych, czyli e-akta, staje się coraz bardziej popularna, oferując wygodę, efektywność i oszczędność czasu. Ale czym właściwie są e-akta osobowe pracowników i jak je prawidłowo prowadzić?

Procedura VAT-OSS – na czym polega, jak stosować i dlaczego warto. Jak wypełnić zgłoszenie VIU-R

Wprowadzenie procedury VAT-OSS (One Stop Shop – co można przetłumaczyć jako: Sklep w jednym miejscu), to istotne uproszczenie rozliczeń podatkowych dla firm prowadzących działalność transgraniczną w Unii Europejskiej. Procedura ta umożliwia przedsiębiorcom rozliczać w jednym miejscu podatek VAT z tytułu sprzedaży towarów i usług na rzecz konsumentów w innych krajach UE. Pozwala to na uniknięcie skomplikowanych procesów rejestracji i rozliczeń w każdym państwie członkowskim oddzielnie.

Automatyzacja i sztuczna inteligencja w księgowości: przykłady konkretnych zastosowań. System wykryje oszusta i fałszywego dostawcę

Automatyzacja procesów finansowych (w tym zastosowanie sztucznej inteligencji) już teraz pomaga przedsiębiorcom oszczędzać czas, redukować koszty oraz minimalizuje ryzyko błędów. I choć jej korzyści odkrywają głównie najwięksi rynkowi gracze, wkrótce te narzędzia mogą stać się niezbędnym elementem każdej firmy, chociażby ze względu na ich nieocenioną pomoc w wykrywaniu cyberoszustw. O tym, dlaczego automatyzacja w księgowości jest niezbędna, mówi Marzena Janta-Lipińska, ekspertka ds. podatków, specjalizująca się w księgowości zewnętrznej i propagatorka nowoczesnych, elastycznych rozwiązań z zakresu usług operacyjnych, zgodności z przepisami i sprawozdawczości.

Świetna wiadomość dla podatników. Chodzi o odsetki z urzędu skarbowego

Odsetki od nadpłat podatkowych będą naliczane już od dnia ich powstania aż do momentu zwrotu – taką zmianę przewiduje projekt nowelizacji ordynacji podatkowej przyjęty przez rząd. Co jeszcze ulegnie zmianie?

REKLAMA

Podatek od nieruchomości w 2025 r. Budynek i budowla inaczej definiowane, przesunięcie złożenia deklaracji DN-1 i inna stawka dla garaży

Budynek i budowla zmieniły od początku 2025 r. swoje definicje w podatku od nieruchomości.  Do tej pory podatnicy posługiwali się uregulowaniami pochodzącymi z prawa budowlanego, dlatego wprowadzenie przepisów regulujących te kwestie bezpośrednio w przepisach podatkowych to spora zmiana. Sprawdzamy, w jaki sposób wpłynie ona na obowiązki podatkowe polskich przedsiębiorców. 

Tsunami zmian podatkowych – kto ucierpi najbardziej?

Rok 2025 przynosi kolejną falę zmian podatkowych, które dotkną zarówno najmniejszych przedsiębiorców, jak i największe firmy. Eksperci alarmują, że brak stabilności prawa zagraża inwestycjom w Polsce, a wprowadzenie nowych przepisów w pośpiechu prowadzi do kosztownych błędów. Czy czeka nas poprawa w zakresie przewidywalności i uproszczenia systemu fiskalnego?

REKLAMA