REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kancelaria Prawna Skarbiec
Kancelaria Prawna Skarbiec świadczy doradztwo prawne z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego, cywilnego i karnego.
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku spółek zarejestrowanych w Federacji Saint Kitts i Nevis nie występuje podatek od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Spółki zakładane w tej jurysdykcji nie mają także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Natomiast zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane.

REKLAMA

Federacja Saint Kitts i Nevis jest monarchią konstytucyjną położoną na Morzu Karaibskim, na czele której stoi brytyjski monarcha reprezentowany przez gubernatora generalnego. Federacja ta jest najmniejszym państwem w obu Amerykach. Ze względu na ścisłe powiązanie z Koroną Brytyjską, należy ją uznać za jurysdykcję stabilną, o wysokim poziomie legislacji.

Ciekawą cechą legislacji dotyczącej prawa spółek tworzonych w Federacji jest to, że ustawa o spółkach Nevis Business Corporation Ordinance Act została opracowana na prawie spółek stanu Delaware w USA. Oznacza to, że spółki zarejestrowane w Federacji charakteryzują się brakiem podatku od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Nie ma także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane do Rejestru Spółek Nevis.

International Business Companies

Możemy wyróżnić spółki typu International Business Companies, w których powinien być ustanowiony minimum jeden dyrektor oraz jeden udziałowiec – mogą być to osoby prawne. Ponadto jedna osoba może pełnić te dwie funkcje. Kapitał minimalny spółki wynosi 100 tysięcy dolarów, gdzie jedna ze 100 tysięcy akcji ma wartość jednego dolara. Akcje mogą być wydawane bez wartości nominalnej. Ponadto dozwolone są akcje na okaziciela, ale muszą być one przechowywane pod adresem rejestracyjnym spółki. Dokumentacja spółki może być przechowywana w dowolnym miejscu na świecie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nazwa spółki typu IBC musi kończyć się jednym z wymienionych: Limited, Ltd., Corporation, Corp., Incorporated, Inc., Société Anonyme, S.A., Sociedad Anonima, S.A., Besloten Vennootschap, B.V., Gesellschaft mit beschränkter Haftung, GmbH, Naamloze Vennootschap, NV.

Multiform Foundation

W tym miejscu warto również zwrócić uwagę na fundację typu Multiform Foundation wprowadzoną do systemu prawnego Nevis rozporządzeniem z 16 listopada 2004 r. Niniejsza fundacja może doskonale służyć jako narzędzie do zarządzania majątkiem, tworzenia struktur finansowych, tworzenia holdingów finansowych oraz prowadzenia działalności charytatywnej. Jest to spowodowane tym, że formę Multiform Foundation określa sam fundator w statucie, co oznacza, że może ona być ustanowiona jako trust, spółka bądź też jako zwykła fundacja. Swoistego rodzaju novum stanowi to, że Multiform Foundation może zmieniać formę prawną w zależności od potrzeb fundatora, bowiem ww. ustawa umożliwia przekształcanie już istniejących osób prawnych, a także włączenia już istniejących podmiotów do Multiform Foundation oraz łączenia różnych Multiform Foundations ze sobą, bez różnicy z jakiej jurysdykcji pochodzą.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Multiform Foundation może zostać założona w każdym dowolnie wybranym celu, o ile cel ten nie narusza zasad porządku publicznego na Nevis. Może być dobroczynny lub też nastawiony na prowadzenie działalności gospodarczej. Beneficjentem niniejszej fundacji może stać się każdy pod warunkiem, że jego majątek jest przekazywany w celu określonym w statucie. Multiform Foundation nabywa osobowość prawną po wprowadzeniu do rejestru fundacji i uzyskaniu certyfikatu Ustanowienia (Certificate of Establishment). Do rejestru należy zgłosić wszelkie szczegóły odnośnie rady zarządzającej, sekretarza, wysokości kapitału oraz wybranej formy w jakiej Multiform Foundation będzie działać.

Autorzy: Prawnik Maja Czarzasty-Zybert, mec. Robert Nogacki

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizująca się w przeciwdziałaniu bezprawiu urzędniczemu, w kontrolach podatkowych i celno-skarbowych oraz optymalizacji podatkowej

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec z bieganiem po zaświadczenia! Rewolucyjne zmiany w podatku od spadków i darowizn, dotyczące zaświadczeń z urzędu skarbowego oraz rozliczeń rent prywatnych

Koniec z obowiązkiem przedstawiania zaświadczeń z urzędu skarbowego przy sprzedaży majątku otrzymanego od najbliższej rodziny! Nowelizacja ustawy o podatku od spadków i darowizn upraszcza formalności i rozliczenia rent prywatnych. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe przepisy wchodzą w życie.

2 mln zł zamiast 1 mln! Rząd luzuje zasady w podatku PIT – to przełom dla przedsiębiorców, którzy korzystają z rozliczenia kasowego

Rząd szykuje istotną zmianę w podatku dochodowym – limit przychodów uprawniający do kasowego PIT ma wzrosnąć z 1 mln do 2 mln zł. To ogromna ulga dla tysięcy firm, które dzięki nowym przepisom poprawią swoją płynność finansową i uproszczą rozliczenia z fiskusem.

Wystawianie faktur ustrukturyzowanych narusza konstytucyjne prawo do prywatności

Istotna część podatników, mimo istnienia formalnego obowiązku, nie będzie mogła wystawiać faktur ustrukturyzowanych, gdyż nie pozwalają im na to zawarte umowy, w których nabywcy zastrzegają sobie zachowanie tajemnicy handlowej. Wystawianie faktur ustrukturyzowanych w sposób oczywisty narusza tę zasadę, bowiem ich treść będzie w sposób nieograniczony dostępna dla długiej listy organów państwa – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski. I dodaje: Organy te będą mogły bez jakichkolwiek ograniczeń czerpać informacje o tajemnicach handlowych, a zwłaszcza o towarach i usługach oraz cenach stosowanych przez podatników.

Nowe Centrum Kompetencyjne i Zespół ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego – jest ważny krok w uszczelnianiu CIT

Ministerstwo Finansów ogłosiło powstanie Centrum Kompetencyjnego ds. zwalczania agresywnego planowania podatkowego w CIT oraz nowego Zespołu analizującego systemowe rozwiązania w tym obszarze. KAS zmienia też priorytety kontroli – liczyć się będą efekty, nie liczba postępowań.

REKLAMA

Nowe projekty KSR do konsultacji publicznych: wartości niematerialne i inwestycje w nieruchomości

Komitet Standardów Rachunkowości opublikował dwa projekty Krajowych Standardów Rachunkowości – dotyczące wartości niematerialnych i prawnych oraz inwestycji w nieruchomości. Dokumenty mają ujednolicić zasady ewidencji, wyceny i prezentacji tych aktywów. Opinie można zgłaszać do 30 września 2025 r.

Nowa opłata 2 euro od każdej paczki do UE albo 50 eurocentów po spełnieniu szeregu formalności. Na walce Unii z chińskim e-commerce skorzysta europejska logistyka

Komisja Europejska i Parlament Europejski chcą ograniczenia napływu chińskiego e-commerce przez wprowadzenie opłaty manipulacyjnej wynoszącej 2 euro dla każdej paczki, niezależnie od jej wartości. Nowy podatek będzie można obniżyć do 50 eurocentów, ale najpierw przesyłka będzie musiała trafić do magazynu na terenie Unii, skąd będzie dystrybuowana do klienta końcowego. Oznacza to, że każda z 4,6 mld paczek, bo tyle zaimportowano ich w 2024 r., będzie wymagała indywidualnej obsługi logistycznej, którą mogą zapewnić europejscy operatorzy. W opinii ekspertów to wielka dla sektora logistyki kontraktowej, również w Polsce, ale do walki o największych graczy e-commerce należy się dobrze przygotować.

Tajemnica przedsiębiorstwa pod ochroną – rząd szykuje rewolucję w przepisach o znakach towarowych

Rząd pracuje nad długo wyczekiwaną nowelizacją Prawa własności przemysłowej. Projekt UDER85 wprowadzi skuteczne mechanizmy ochrony tajemnicy przedsiębiorstwa w postępowaniach przed Urzędem Patentowym. To przełom, który zmieni zasady gry w sporach o znaki towarowe i zwiększy bezpieczeństwo firmowych danych.

Ubezpieczenie zdrowotne przy delegowaniu pracownika do Niemiec – formularz A1, EKUZ i kasy chorych

Delegowanie pracowników do Niemiec wiąże się z szeregiem obowiązków administracyjnych. Jednym z kluczowych aspektów, często niedocenianym przez pracodawców, jest właściwe zabezpieczenie zdrowotne osoby delegowanej. W praktyce powtarzają się pytania: czy wystarczy formularz A1? Czy EKUZ chroni pracownika w Niemczech w razie wypadku? Co pokrywa niemiecka AOK? I czy warto wykupić prywatne ubezpieczenie? W tym artykule odpowiemy na te i inne pytania, wyjaśnimy czym jest formularz A1, co zapewnia karta EKUZ w Niemczech oraz czy trzeba zgłaszać się do niemieckiej kasy chorych?

REKLAMA

Kryzys na rynku księgowych? Specjaliści są przemęczeni, a chętnych i wykwalifikowanych kandydatów do pracy brakuje

Co drugi pracownik obszaru księgowości uważa, że branża boryka się z niedoborem wykwalifikowanych specjalistów – wynika z badania SaldeoSMART. Wśród głównych powodów luki kompetencyjnej respondenci wymieniają trudność w nadążaniu za zmieniającymi się przepisami (64%) oraz wypalenie zawodowe (53%). Siedmiu na dziesięciu ankietowanych przyznaje, że w ostatnim kwartale często lub bardzo często odczuwało przeciążenie obowiązkami zawodowymi. Jednocześnie 44% upatruje w sztucznej inteligencji szansy na odciążenie pracowników i zwiększenie ich efektywności.

3 poprawki Senatu do ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF

Ustawa wprowadzająca Krajowy System e-Faktur została uchwalona przez Sejm 25 lipca 2025 roku i trafiła do Senatu. Na posiedzeniu w dniu 30 lipca 2025 r. Senacka Komisja Budżetu i Finansów Publicznych zaproponowała jedynie 3 poprawki redakcyjne do ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, nie wprowadzając innych zmian.

REKLAMA