REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Kancelaria Prawna Skarbiec
Kancelaria Prawna Skarbiec świadczy doradztwo prawne z zakresu prawa podatkowego, gospodarczego, cywilnego i karnego.
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
Spółka w Federacji Saint Kitts i Nevis – bez podatku od dochodu i dywidendy /shutterstock.com
www.shutterstock.com

REKLAMA

REKLAMA

W przypadku spółek zarejestrowanych w Federacji Saint Kitts i Nevis nie występuje podatek od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Spółki zakładane w tej jurysdykcji nie mają także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Natomiast zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane.

REKLAMA

Autopromocja

Federacja Saint Kitts i Nevis jest monarchią konstytucyjną położoną na Morzu Karaibskim, na czele której stoi brytyjski monarcha reprezentowany przez gubernatora generalnego. Federacja ta jest najmniejszym państwem w obu Amerykach. Ze względu na ścisłe powiązanie z Koroną Brytyjską, należy ją uznać za jurysdykcję stabilną, o wysokim poziomie legislacji.

Ciekawą cechą legislacji dotyczącej prawa spółek tworzonych w Federacji jest to, że ustawa o spółkach Nevis Business Corporation Ordinance Act została opracowana na prawie spółek stanu Delaware w USA. Oznacza to, że spółki zarejestrowane w Federacji charakteryzują się brakiem podatku od dochodu, dywidendy czy też wypłat. Nie ma także obowiązku sporządzania sprawozdań finansowych. Zmiany udziałowców, członków zarządu i innych funkcjonariuszy nie muszą być zgłaszane do Rejestru Spółek Nevis.

International Business Companies

Możemy wyróżnić spółki typu International Business Companies, w których powinien być ustanowiony minimum jeden dyrektor oraz jeden udziałowiec – mogą być to osoby prawne. Ponadto jedna osoba może pełnić te dwie funkcje. Kapitał minimalny spółki wynosi 100 tysięcy dolarów, gdzie jedna ze 100 tysięcy akcji ma wartość jednego dolara. Akcje mogą być wydawane bez wartości nominalnej. Ponadto dozwolone są akcje na okaziciela, ale muszą być one przechowywane pod adresem rejestracyjnym spółki. Dokumentacja spółki może być przechowywana w dowolnym miejscu na świecie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nazwa spółki typu IBC musi kończyć się jednym z wymienionych: Limited, Ltd., Corporation, Corp., Incorporated, Inc., Société Anonyme, S.A., Sociedad Anonima, S.A., Besloten Vennootschap, B.V., Gesellschaft mit beschränkter Haftung, GmbH, Naamloze Vennootschap, NV.

Multiform Foundation

W tym miejscu warto również zwrócić uwagę na fundację typu Multiform Foundation wprowadzoną do systemu prawnego Nevis rozporządzeniem z 16 listopada 2004 r. Niniejsza fundacja może doskonale służyć jako narzędzie do zarządzania majątkiem, tworzenia struktur finansowych, tworzenia holdingów finansowych oraz prowadzenia działalności charytatywnej. Jest to spowodowane tym, że formę Multiform Foundation określa sam fundator w statucie, co oznacza, że może ona być ustanowiona jako trust, spółka bądź też jako zwykła fundacja. Swoistego rodzaju novum stanowi to, że Multiform Foundation może zmieniać formę prawną w zależności od potrzeb fundatora, bowiem ww. ustawa umożliwia przekształcanie już istniejących osób prawnych, a także włączenia już istniejących podmiotów do Multiform Foundation oraz łączenia różnych Multiform Foundations ze sobą, bez różnicy z jakiej jurysdykcji pochodzą.

Sprawdź: INFORLEX SUPERPREMIUM

Multiform Foundation może zostać założona w każdym dowolnie wybranym celu, o ile cel ten nie narusza zasad porządku publicznego na Nevis. Może być dobroczynny lub też nastawiony na prowadzenie działalności gospodarczej. Beneficjentem niniejszej fundacji może stać się każdy pod warunkiem, że jego majątek jest przekazywany w celu określonym w statucie. Multiform Foundation nabywa osobowość prawną po wprowadzeniu do rejestru fundacji i uzyskaniu certyfikatu Ustanowienia (Certificate of Establishment). Do rejestru należy zgłosić wszelkie szczegóły odnośnie rady zarządzającej, sekretarza, wysokości kapitału oraz wybranej formy w jakiej Multiform Foundation będzie działać.

Autorzy: Prawnik Maja Czarzasty-Zybert, mec. Robert Nogacki

Kancelaria Prawna Skarbiec, specjalizująca się w przeciwdziałaniu bezprawiu urzędniczemu, w kontrolach podatkowych i celno-skarbowych oraz optymalizacji podatkowej

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KSeF 2.0: firmy będą miały tylko 4 miesiące na testy. Co trzeba zrobić już teraz?

W czerwcu 2025 r. – zgodnie z harmonogramem – Ministerstwo Finansów udostępniło dokumentację interfejsu API KSeF 2.0. Jest to jednak materiał dla integratorów systemów i dostawców oprogramowania. Firmy wciąż czekają na udostępnienie środowiska testowego, które zaplanowano na koniec września. Konkretne testy będą więc mogły zacząć się dopiero w październiku. Tymczasem obowiązek korzystania z Krajowego Systemu e-Faktur dla części firm wchodzi już w lutym – oznacza to niewiele czasu na przygotowanie.

Projekt ustawy wdrażającej obowiązkowy KSeF po pierwszym czytaniu w Sejmie. Co się zmienia a co pozostaje bez zmian [komentarz eksperta]

W dniu 9 lipca 2025 r., Sejm przeprowadził pierwsze czytanie i skierował do prac w komisji finansów projekt ustawy zakładającej wdrożenie obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Wszystkie kluby i koła poselskie zapowiedziały dalsze prace nad projektem. Prace legislacyjne wchodzą w końcową fazę. Z coraz większą pewnością możemy więc stwierdzić, że obowiązkowy KSeF będzie wdrażany w dwóch etapach - od 1 lutego 2026 i od 1 kwietnia 2026 r.

Podatek u źródła 2025: Objaśnienia podatkowe ministra finansów dot. statusu rzeczywistego właściciela. Praktyczne szanse i nieoczywiste zagrożenia

Po latach oczekiwań i licznych postulatach ze strony środowisk doradczych oraz biznesowych, Ministerstwo Finansów opublikowało długo zapowiadane objaśnienia dotyczące statusu rzeczywistego właściciela w kontekście podatku u źródła (WHT). Teraz nadszedł czas, by bardziej szczegółowo przyjrzeć się poszczególnym zagadnieniom. Dokument z 3 lipca 2025 r., opublikowany na stronie MF 9 lipca, ma na celu rozwianie wieloletnich wątpliwości dotyczących stosowania klauzuli „beneficial owner”. Choć sam fakt publikacji należy ocenić jako krok w stronę większej przejrzystości i przewidywalności, nie wszystkie zapisy spełniły oczekiwania.

Polski podatek cyfrowy jeszcze w tym roku? Rząd nie ogląda się na Brukselę

Choć Komisja Europejska wycofała się z planów nałożenia podatku cyfrowego, Polska idzie własną drogą. Minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski zapowiada, że projekt ustawy będzie gotowy do końca roku.

REKLAMA

KSeF 2026: koniec z papierowymi fakturami, zmiany w obiegu dokumentów i obsłudze procesu sprzedaży w firmie

W przyszłym roku w Polsce zostanie uruchomiony obowiązkowy system fakturowania za pomocą Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Obowiązek ten wejdzie w życie na początku 2026 roku i wynika z procedowanego w Parlamencie projektu ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług. Aktualny postęp prac legislacyjnych nad projektem, oznaczonym numerem druku 1407, można śledzić na stronach Sejmu.

Składki ZUS dla małych firm w 2025 roku - preferencje: ulga na start, mały ZUS plus i wakacje składkowe

Ulga na start, preferencyjne składki, czy „Mały ZUS plus”, a także wakacje składkowe – to propozycje wsparcia dla małych przedsiębiorców. Korzyści to możliwość opłacania niższych składek lub ich brak. Warto też zwrócić uwagę na konsekwencje z tym związane. ZUS tłumaczy kto i z jakich ulg może skorzystać oraz jakie są zagrożenia z tym związane.

Zwracasz pracownikom wydatki na taksówki – czy musisz pobrać zaliczkę na podatek PIT? Najnowsze wyjaśnienia fiskusa (taksówki w podróży służbowej i w czasie wyjścia służbowego)

Pracodawcy mają wątpliwości, czy w przypadku zwracania pracownikom wydatków na taksówki (kiedy to pracownicy wykonują obowiązki służbowe – zarówno w podróży służbowej jak i w czasie tzw. wyjścia służbowego), trzeba od tych kwot pobierać zaliczki na podatek dochodowy? Pod koniec czerwca 2025 r. wyjaśnił to dokładnie Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej. Kilka miesięcy wcześniej odpowiedzi na to pytanie udzielił Minister Finansów.

Minister Majewska chce uproszczenia ZUS dla firm – konkretne propozycje zmian już na stole

Minister Agnieszka Majewska zaproponowała szereg zmian w przepisach dotyczących ubezpieczeń społecznych, które mają ułatwić życie mikro, małym i średnim przedsiębiorcom. Wśród postulatów znalazły się m.in. podniesienie limitu Małego ZUS Plus, likwidacja składki rentowej dla emerytów-przedsiębiorców, uproszczenia przy wakacjach składkowych oraz ułatwienia dla łączących biznes z rodzicielstwem.

REKLAMA

Miliardy z KPO usprawniają kolejową infrastrukturę

Prawie 11,5 mld zł warte są inwestycje realizowane ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności (KPO) przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zarządzająca infrastrukturą kolejową spółka, która jest największym beneficjentem KPO, zawarła już ponad 120 umów z wykonawcami na kwotę 8 mld zł. Przeszło 160 prowadzonych zadań ma przyczynić się do zwiększenia prędkości pociągów, a także zwiększenia przepustowości tras oraz usprawnienia zarządzania ruchem kolejowym. Inwestycje poprawiają bezpieczeństwo ruchu i komfort obsługi podróżnych. Na stacjach i przystankach budowany jest nowoczesny system informacji pasażerskiej, a ich infrastruktura - dopasowywana do potrzeb osób o ograniczonej mobilności.

Darowizna od brata ponad limit 36 120 zł. Jakie warunki muszą zostać spełnione, aby nie stracić prawa do zwolnienia podatkowego?

Co robić gdy darowizna przekazana przez brata przekracza limit kwoty wolnej w wysokości 36 120 zł? Czy podlegała zwolnieniu od podatku od spadków i darowizn, pomimo że jest dokonywana z majątku wspólnego brata i jego małżonki? Jakie warunki muszą zostać spełnione, żeby nie stracić prawa do zwolnienia?

REKLAMA