reklama
| INFORLEX | GAZETA PRAWNA | KONFERENCJE | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
reklama
reklama
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Podatki > PIT > PIT > Działalność gospodarcza > Prezenty dla klientów – uwaga na ich wartość, bo mogą stanowić opodatkowany przychód

Prezenty dla klientów – uwaga na ich wartość, bo mogą stanowić opodatkowany przychód

W okresie świąteczno-noworocznym rozdajemy prezenty klientom. Prezenty mają formę paczek w skład , których wchodzą wyroby firmy. Ich wartość mieści się w przedziale od 100 zł do 300 zł. Czy otrzymany prezent trzeba uznać za nieodpłatne świadczenie od którego klient zapłaci podatek?

Jeżeli wartość świadczenia reklamowego lub marketingowego na rzecz kontrahenta nie przekracza jednorazowo wartości 200 zł, wartość tych prezentów pozostaje zwolniona z podatku. Prezenty dla klientów przekraczające tę kwotę zobowiązują do wypełnienia deklaracji PIT-8C, w której wpisywane są dane obdarowanego i wartość prezentu.

Deklarację należy przekazać do końca lutego następnego roku podatkowego, podatnikowi oraz urzędowi skarbowemu. Wartość ta będzie doliczona do dochodu i opodatkowana.

Oznacza to, że w opisanej sytuacji podatnik inaczej rozliczy prezenty o wartości do 200 zł, które są wolne od podatku oraz prezenty przekraczające wartość 200 zł, które u obdarowanego powodują powstanie przychodu, a po stronie firmy wypełnienia deklaracji PIT-8C.

W przypadku prezentów przekazywanych innym firmom, ich wartość dolicza się do przychodów firmy otrzymującej.

Źródło: interpretacja podatkowa Dyrektora Izby Skarbowej w Katowicach z 12 października 2010 r. nr IBPBII/1/415-616/10/BJ.

Podstawa prawna: 

- art. 9 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych,  art. 11 ust. 1, art. 20 ust. 1, art. 21 ust. 1 pkt 68a.

reklama

Czytaj także

Narzędzia księgowego

reklama
reklama

POLECANE

reklama

Nowy JPK_VAT

reklama

Ostatnio na forum

reklama

Wszystko co musisz wiedzieć o PPK

reklama

Eksperci portalu infor.pl

Maria Sieńko

Nowe Horyzonty®-Szkolenia dla Biznesu

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »
reklama
reklama
reklama