REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Korekta e-PITa rozliczonego automatycznie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
 e-file sp. z o.o.
Producent aplikacji i rozwiązań pomocnych w biznesie oraz w kontaktach z urzędami
Korekta e-PITa rozliczonego automatycznie
Korekta e-PITa rozliczonego automatycznie

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli nie zaglądałeś do swojego rocznego zeznania podatkowego (PIT-37 lub PIT-38) przygotowanego na portalu podatki gov.pl, to 30 kwietnia w ramach usługi "Twój e-PIT" zostałeś rozliczony automatycznie. Warto wiedzieć, że automatycznie złożonego PIT-a można skorygować. Jeżeli np. zapomniałeś skorzystać z ulgi, czy odliczenia, to zdecydowanie trzeba dokonać korekty. Jak to zrobić?

W ramach Twój e-PIT automatycznemu rozliczeniu podatków za 2018 rok poddało się około 2,2 milionów Polaków. Niestety, tysiące osób mogą otrzymać wezwanie do zapłaty podatku, którego nie dostałyby, gdyby rozliczyły się samodzielne i uwzględniły należne ulgi. Ponadto istnieje spora szansa, że zamiast dopłaty otrzymałyby zwrot. Na szczęście możliwe jest złożenie korekty.

REKLAMA

Autopromocja

Jakie informacje można skorygować?

Twój e-PIT automatycznie wprowadza do rozliczenia ulgi, o których prawnie wiadomo, np. składki zdrowotne. Oznacza to, że pozostałe wymagają modyfikacji deklaracji, jak w przypadku ulgi prorodzinnej czy rehabilitacyjnej. Jeżeli nie dopisaliśmy ich do naszego rozliczenia, możemy z powodzeniem zrobić to w korekcie.

Możemy także bez przeszkód zmienić sposób rozliczenia na rozliczenie ze współmałżonkiem, indywidualne lub dla osób samotnie wychowujących dziecko.

Ważną informacją jest też, że w rozliczeniu automatycznym 1% podatku przeznaczono na tę samą OPP, którą wsparliśmy w roku ubiegłym. Jeżeli chcemy przeznaczyć środki na inną organizację, możemy zrobić to w korekcie, jednakże jedynie w maju.

W jaki sposób dokonać korekty PIT-a?

REKLAMA

Korekty może dokonać każdy podatnik. Można to zrobić od razu, gdy zauważy się błąd, lub po otrzymaniu pisma z wezwaniem do zapłaty. W drugim przypadku, jeśli urząd wykazał dopłatę, należy ją najpierw uiścić, a później złożyć korektę.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Błędy koryguje się poprzez przesłanie deklaracji ze wskazaniem, że jest to korekta. Można ją przesłać elektronicznie, pocztą lub złożyć osobiście w urzędzie. Należy pamiętać, że korekty złożone ponownie z wykorzystaniem Twój e-PIT mogą nie być uznane za prawidłowe.

„Twój e-PIT został stworzony do wysyłania deklaracji w terminie rozliczeń, nie zaś do korygowania ich później. Prawo wymaga, by podpis znajdujący się na korekcie składał się z pięciu danych autoryzujących, natomiast aplikacja Twój e-PIT zakłada podanie jedynie trzech z nich - zaznacza Artur Kaczmarek, ekspert z e-file, dostawcy aplikacji e-pity do rozliczeń PIT-ów online. – Ponadto system nie uwzględnia automatycznie wielu ulg, które prowadzą do obniżenia podatku. Dlatego najlepiej samodzielnie przygotować korektę wykorzystując np. program e-pity” - tłumaczy.

NOWOŚĆ na Infor.pl: Prenumerata elektroniczna Dziennika Gazety Prawnej KUP TERAZ!

Wakacje i remont ze zwrotu podatku

REKLAMA

Z badań przeprowadzonych przez e-file w 2018 roku wynika, że co piąty ankietowany chciałby zwrot podatku przeznaczyć na wakacje. Z drugiej strony, 19% respondentów wskazuje, że pieniądze posłużą na codzienne wydatki, 14% chciałoby zasilić konto oszczędnościowe, a 10% zainwestować w samochód lub remont mieszkania.

Aby jednak mieć możliwość przeznaczenia zwrotu na konkretny cel, najpierw należy zorientować się, czy nasze konto zasiliła odpowiednia wpłata. Jeżeli jest niższa niż oczekiwaliśmy, warto jak najszybciej złożyć korektę.

Źródło informacji: e-file

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
MF proponuje zmiany w raportowaniu do KNF. Mniej obowiązków dla domów maklerskich

Ministerstwo Finansów opublikowało projekt rozporządzenia zmieniającego zasady przekazywania informacji do Komisji Nadzoru Finansowego przez firmy inwestycyjne i banki prowadzące działalność maklerską. Nowe regulacje, będące częścią pakietu deregulacyjnego, mają na celu uproszczenie obowiązków sprawozdawczych i zmniejszenie obciążeń administracyjnych.

Kawa z INFORLEX. Przygotowanie do KSeF

Zapraszamy na bezpłatne spotkanie online. Kawa z INFORLEX wydanie EXTRA. Rozmowa z 2 cenionymi ekspertami.

Kolejna rewolucja i sensacyjne zmiany w KSeF i elektronicznym fakturowaniu. Czy są nowe terminy, co z możliwością fakturowania offline

Deregulacja idzie pełną parą. Rząd zmienia nie tylko obowiązujące już przepisy, ale i te, które dopiero mają wejść w życie. Przykładem takiej deregulacji są przepisy o KSeF czyli o obowiązkowym przejściu na wyłącznie cyfrowe e-faktury. Co się zmieni, co z terminami obowiązkowego przejścia na e-fakturowanie dla poszczególnych grup podatników?

BPO jako most do innowacji: Jak outsourcing pomaga firmom wyjść ze swojej bańki i myśleć globalnie

W dzisiejszym dynamicznym środowisku biznesowym, gdzie innowacyjność decyduje o przewadze konkurencyjnej, wiele przedsiębiorstw boryka się z paradoksem: potrzebują dostępu do najnowszych technologii i świeżych perspektyw, ale ograniczają ich własne zasoby, lokalizacja czy kultura organizacyjna. Business Process Outsourcing (BPO) staje się w tym kontekście nie tylko narzędziem optymalizacji kosztów, ale przede wszystkim bramą do globalnej puli wiedzy i innowacji.

REKLAMA

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Nowelizacja ustawy o VAT dot. obowiązkowego KSeF. Rząd podjął decyzję

W dniu 17 czerwca 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt ustawy o zmianie ustawy o podatku od towarów oraz zmieniająca ustawę o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Finansów. Ta nowelizacja ma na celu wprowadzenie obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur („KSeF”), czyli specjalnego systemu elektronicznego do wystawiania i odbierania faktur (tzw. faktur ustrukturyzowanych). Oznaczać to będzie odejście od papierowych faktur VAT. Ponadto, w związku z wejściem w życie nowego systemu, o 1/3 skrócony zostanie podstawowy termin zwrotu VAT – z 60 do 40 dni. Wprowadzenie tego systemu zostanie podzielone na 2 etapy, aby firmy lepiej mogły się do niego dostosować.

Wzmożone kontrole upoważnionych i zarejestrowanych eksporterów w UE

Od czerwca 2025 r. unijne służby celne rozpoczęły skoordynowane i intensywne kontrole firm posiadających status upoważnionego eksportera (UE) oraz zarejestrowanego eksportera (REX). Działania te są odpowiedzią na narastające nieprawidłowości w dokumentowaniu preferencyjnego pochodzenia towarów i mają na celu uszczelnienie systemu celnego w ramach umów o wolnym handlu.

8 Najczęstszych błędów przy wycenie usług księgowych

Prawidłowa wycena usług księgowych pozwala prowadzić rentowne biuro rachunkowe. Za niskie wynagrodzenie za usługi księgowe spowoduje w pewnym momencie zapaść zdrowotną księgowej, wypalenie zawodowe, depresję, problemy w życiu osobistym.

REKLAMA

Audytor pod lupą – IAASB zmienia zasady współpracy i czeka na opinie

Jak audytorzy powinni korzystać z wiedzy zewnętrznych ekspertów? IAASB proponuje zmiany w międzynarodowych standardach i otwiera konsultacje społeczne. To szansa, by wpłynąć na przyszłość audytu – głos można oddać do 24 lipca 2025 r.

Zamiast imigrantów na stałe ich praca zdalna. Nowa szansa dla gospodarki dzięki deregulacji

Polska jako hub rozliczeniowy: Jak deregulacja podatkowa może przynieść miliardowe wpływy? Zgodnie z szacunkami rynkowych ekspertów, gdyby Polska zrezygnowała z obowiązku przedstawiania certyfikatów rezydencji podatkowej, mogłaby zwiększyć liczbę zagranicznych freelancerów zatrudnianych zdalnie przez polskie firmy do około 1 mln osób rocznie.

REKLAMA