REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zwolnienie z podatku od nieruchomości dla właścicieli zabytków

Zwolnienie z podatku od nieruchomości dla właścicieli zabytków
Zwolnienie z podatku od nieruchomości dla właścicieli zabytków
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Nawet na okres siedmiu lat mogą zostać zwolnieni z podatku od nieruchomości właściciele budynków wpisanych oraz nie wpisanych do gminnej ewidencji zabytków Łodzi, jeśli przeprowadzą prace remontowe czy konserwatorskie ich elewacji.

Łódzka Rada Miejska złagodziła kryteria uprawniające do nabycia prawa do preferencji podatkowych. Prawdopodobnie zaczną one obowiązywać na przełomie 2014 i 2015 roku - poinformował PAP rzecznik prezydent Łodzi Marcin Masłowski.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

Łódzcy radni przyjęli dwie uchwały dotyczące możliwości zwolnienia z podatku od nieruchomości i udzielania pomocy de minimis: na remonty elewacji budynków nie wpisanych, jak i wpisanych do gminnej ewidencji zabytków Łodzi. Dla zwiększenia dostępności i możliwości skorzystania z tych preferencji podatkowych zliberalizowano – w stosunku do poprzednio obowiązujących programów – w istotny sposób kryteria uprawniające do nabycia prawa do tej pomocy.

Polecamy: Nowe umowy zlecenia i inne umowy cywilnoprawne od 1 stycznia 2017 r.

Najważniejsze ze zmian to: wydłużenie okresu, na jaki przysługiwać może zwolnienie - od 3 do 7 lat podatkowych, a nie jak wcześniej od 1 roku do 5 lat, pod warunkiem dokonania określonych w każdej z uchwał prac remontowych, konserwatorskich lub restauratorskich.

REKLAMA

Dodatkowo złagodzono kryteria finansowe dotyczące wymaganych do poniesienia nakładów finansowych i zniesiono ograniczenia dotyczące maksymalnego progu udziału środków publicznych na poziomie 50 proc. Poszerzono także zakres zwolnienia z podatku - oprócz samych budynków, także o grunty i budowle związane z remontowanymi budynkami.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zgodnie z regulacjami unijnymi, nabywanie prawa do tej pomocy będzie mogło następować do końca 2020 roku.

Programy te kontynuują cele programów pomocowych obowiązujących do końca 2013 r. Dla zachowania ciągłości w nowych uchwałach przyjęto, że do zwolnienia kwalifikować się mogą inwestycje w budynki, które zostały zakończone po dniu 1 stycznia 2014 r. Zwolnienie przysługiwać będzie od następnego roku po roku, w których zakończone zostały inwestycje w tych budynkach i złożone dokumenty.

Polecamy: Komplet : IFK + MK + Infororganizer

Podyskutuj o tym na naszym FORUM

Uchwała zacznie obowiązywać 14 dni po opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Łódzkiego - prawdopodobnie na przełomie roku. Szczegółowe informacje na temat tych programów zostaną zamieszczone w najbliższym czasie na stronie internetowej łódzkiego magistratu. Projekty konsultowano z Urzędem Ochrony Konkurencji i Konsumentów, który nie wniósł żadnych zastrzeżeń.

Uchwały wpisują się w przyjęty ostatnio przez łódzki samorząd pierwszy Gminny Program Opieki nad Zabytkami Miasta Łodzi na lata 2014-2017. Dokument określa jak będzie wyglądała ochrona i opieka nad zabytkami na terenie miasta przez najbliższe cztery lata. Strategicznym celem programu jest kompleksowa odnowa strefy wielkomiejskiej Łodzi. To obszar o pow. 1400 ha, na którym znajduje się 8 tys. obiektów zabytkowych.

W programie zaproponowano 65 działań dotyczących m.in. poprawy stanu zachowania i ochrony obiektów. Program przewiduje także działania edukacyjne i promocyjne, które mają służyć m.in. budowaniu tożsamości lokalnej oraz promowaniu dziedzictwa Łodzi na zewnątrz i wśród mieszkańców.


Program opieki nad zabytkami zakłada m.in. kontynuację rewitalizacji kamienic w ramach projektu "Mia100 Kamienic", rozpoczęcie procesu rewitalizacji kwartałowej Śródmieścia, rewitalizację zabytkowej dzielnicy przemysłowej Księży Młyn, remont Pałacu Poznańskiego, a także m.in. remonty dróg i przestrzeni wokół zabytków, iluminację tych obiektów, a także programy edukacyjne w szkołach czy cyfryzację zasobów gminnej ewidencji zabytków.

Nowe wzory deklaracji i informacji PIT 2014 / 2015

Szacunkowa wartość wszystkich zamierzeń miasta w ramach programu opieki nad zabytkami to ponad 2 mld zł, ale ostateczna wartość projektów zależeć będzie od wielkości pozyskanego unijnego dofinansowania w ramach nowej perspektywy na lata 2014-20. (PAP)

Źródło: PAP

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Księgowość
Odroczenie obowiązkowego KSeF? Prof. Modzelewski: Nie ma jeszcze dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych a podatnicy są nieprzygotowani

Trzeba odroczyć obowiązek wystawiania faktur ustrukturyzowanych i obowiązkowego KSeF – apeluje prof. dr hab. Witold Modzelewski. Jego zdaniem podatnicy nie są jeszcze gotowi na tak dużą zmianę zasad fakturowania, a ponadto do dziś nie podpisano dwóch najważniejszych rozporządzeń wykonawczych odnośnie zasad korzystania z KSeF i listy przypadków, gdy nie będzie obowiązku wystawiania tych faktur.

Rząd pracuje nad podatkiem cyfrowym. Wicepremier zapowiada rewolucję na rynku

Rząd wraca do pomysłu wprowadzenia podatku cyfrowego, który ma objąć największe globalne firmy technologiczne. Wicepremier Krzysztof Gawkowski potwierdza, że prace nad ustawą wciąż trwają, a nowe przepisy mają objąć cały rynek cyfrowy – od marketplace’ów i aplikacji po media społecznościowe i reklamy profilowane. Projekt ustawy ma zostać przedstawiony na przełomie 2025 i 2026 roku.

Obowiązkowy KSeF: kto (i jak) odpowiadać będzie za błędy w fakturowaniu? Podatnik, fakturzystka czy księgowa?

Realizacja czynności dotyczących fakturowania w KSeF wykonywana jest w imieniu podatnika przez konkretne osoby identyfikowane z imienia i nazwiska. W przypadku małej jednoosobowej działalności gospodarczej najczęściej czynności fakturowania realizuje właściciel, a w większych przedsiębiorstwach – upoważniony pracownik. Pracownik ponosi odpowiedzialność za błędy w wystawionej fakturze VAT, jednak rodzaj i zakres tej odpowiedzialności zależą od charakteru błędu, stopnia winy pracownika oraz przepisów, na podstawie których jest ona rozpatrywana (Kodeks pracy czy Kodeks karny skarbowy). Kluczowe znaczenie ma funkcja lub stanowisko pracownika w organizacji, a przede wszystkim jego zakres obowiązków.

Webinar: VAT 2026

Praktyczny webinar „VAT 2026” poprowadzi Zdzisław Modzelewski – doradca podatkowy, wspólnik praktyki podatkowej GWW i ekspert INFORAKADEMII. Ekspert wyjaśni, jak obowiązkowy KSeF zrewolucjonizuje rozliczenia VAT, na co zwrócić uwagę w nowych przepisach i jak przygotować się do zmian, by rozliczać podatki bezbłędnie i efektywnie. Każdy z uczestników otrzyma imienny certyfikat i dostęp do retransmisji webinaru wraz z materiałami dodatkowymi.

REKLAMA

Tak działają cyfrowe kontrole skarbówki i algorytmy KAS. Uczciwi, kompetentni podatnicy i księgowi nie mają się czego bać?

Jeszcze kilka lat temu Krajowa Administracja Skarbowa prowadziła wyrywkowe kontrole podatkowe, oparte głównie na intuicji swoich pracowników. Przeczucie urzędnika, zgadywanie czy żmudne przeszukiwanie deklaracji w poszukiwaniu śladów oszustw podatkowych to dziś relikt przeszłości. Współczesny fiskus opiera się na analizie danych, sztucznej inteligencji i zaawansowanych algorytmach, które potrafią w kilka sekund wychwycić nieprawidłowości tam, gdzie kiedyś potrzeba było tygodni pracy. Cyfryzacja administracji skarbowej diametralnie zmieniła charakter kontroli podatkowych. Są one precyzyjniejsze, szybsze i skuteczniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Małgorzata Bień, właścicielka Biura Rachunkowego

Jak mierzyć rentowność firmy? Trzy metody, które naprawdę działają i 5 kluczowych wskaźników. Bez kontroli rentowności przedsiębiorca działa po omacku

W firmie dużo się dzieje: telefony dzwonią, pojawiają się ciekawe zlecenia, faktury idą jedna za drugą. Przychody wyglądają obiecująco, a mimo to… na koncie coraz ciaśniej. To częsty i niebezpieczny sygnał. W wielu firmach zyski wyparowują nie dlatego, że brakuje sprzedaży, lecz dlatego, że nikt nie trzyma ręki na pulsie rentowności.

Rola głównej księgowej w erze KSeF. Jak przygotować firmę na nowe obowiązki od 2026 r.? [Webinar INFORAKADEMII]

Już w 2026 r. korzystanie z Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) stanie się obowiązkowe dla większości przedsiębiorców. To rewolucja w procesach księgowych, która wymaga od głównej księgowej nie tylko znajomości przepisów, ale także umiejętności zarządzania wdrożeniem tego systemu w firmie.

Księgowi w oku cyklonu. Jak przejść przez rewolucję KSeF i nie stracić kontroli

Setki faktur w PDF-ach, skanach i wersjach papierowych. Telefony od klientów, goniące terminy VAT i JPK. Codzienność wielu biur rachunkowych to żonglowanie zadaniami w wyścigu z czasem. Tymczasem wielkimi krokami zbliża się fundamentalna zmiana – obowiązkowy Krajowy System e-Faktur

REKLAMA

Prof. Modzelewski: faktury VAT aż w 18 różnych formach od lutego 2026 r. Przyda się nowa instrukcja obiegu dokumentów

Od lutego 2026 r. wraz z wejściem w życie przepisów dot. obowiązkowego Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) polscy czynni podatnicy VAT będą mogli otrzymywać aż dziewięć form dokumentów na miejsce obecnych faktur VAT. A jeżeli weźmiemy pod uwagę fakt, że w tych samych formach będą wystawiane również faktury korygujące, to podatnicy VAT i ich księgowi muszą się przygotować na opisywanie i dekretowanie aż 18 form faktur – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Refinansowanie zakupu nowoczesnych tachografów: do 3 tys. zł na jeden pojazd. Wnioski, warunki, regulamin

W dniu 19 listopada 2025 r. Ministerstwo Infrastruktury poinformowało, że od 1 grudnia 2025 r. przewoźnicy mogą składać wnioski o refinansowanie wymiany tachografów na urządzenia najnowszej generacji. Środki na ten cel w wysokości 320 mln zł będą pochodziły z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności. To pierwsza tego typu realna pomoc finansowa dla branży transportu drogowego. Nabór wniosków potrwa do końca stycznia 2026 roku.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA