| IFK | IRB | INFORLEX | GAZETA PRAWNA | INFORORGANIZER | APLIKACJE | KARIERA | SKLEP
Jesteś tutaj: STRONA GŁÓWNA > Księgowość > Rachunkowość > Rachunkowość budżetowa > Trzynastka dla pracowników jednostek sfery budżetowej – krok po kroku

Trzynastka dla pracowników jednostek sfery budżetowej – krok po kroku

Katalog osób uprawnionych do dodatkowego wynagrodzenia rocznego (trzynastki) wynika z ustawy z 12 grudnia 1997 r. o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej. Przepisy tej ustawy dotyczą jedynie pracowników świadczących pracę w ramach stosunku pracy.

Pracownik zatrudniony na podstawie dwóch odrębnych umów o pracę z jednym pracodawcą ma takie same uprawnienia w kwestii trzynastki jak pracownik zatrudniony u kilku pracodawców. Jeżeli pracownik pozostaje zatrudniony u kilku pracodawców, u każdego z nich może nabyć prawo do trzynastki – pod warunkiem przepracowania wymaganego okresu.

W obu przypadkach prawo do trzynastki ustalane będzie odrębnie dla każdej z umów pracownika.

Przeczytaj w INFORLEX.PL Księgowość i Kadry cały artykuł Dodatkowe wynagrodzenie roczne dla pracowników jednostek sfery budżetowej – krok po kroku

W artykule m.in.:

  • Ustalenie prawa do trzynastki
  • Ustalenie podstawy trzynastki
  • Wyliczenie wysokości trzynastki
  • Wypłata trzynastki

Czytaj także

Narzędzia księgowego

POLECANE

WYWIADY, RELACJE, WYDARZENIA

reklama

Ostatnio na forum

RODO 2018

Jednolity Plik Kontrolny

Eksperci portalu infor.pl

INDOS SA

Zostań ekspertem portalu Infor.pl »