Kategorie

Opłata paliwowa

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Prawo celne - nowelizacja. Podstawowym celem zmian jest usprawnienie wydawania decyzji w zakresie należności celnych i podatkowych oraz opłat paliwowej i emisyjnej, które są należne z tytułu importu towarów. Zmiany zawarte w noweli wejdą w życie w większości w 2021 roku, część na początku 2022 roku.
Prawo celne. Usprawnienia wydawania decyzji dotyczących naliczania należności celnych i podatkowych oraz opłaty paliwowej i opłaty emisyjnej w związku z importem towarów - to jeden z celów nowelizacji ustawy - Prawo celne.
Akcyza na paliwa. Według resortu finansów ewentualna obniżka akcyzy na paliwa nie oznacza obniżki cen paliw w detalu.
Prawo celne. Sejm uchwalił nowelizację Prawa celnego, której celem jest m.in. usprawnienie wydawania decyzji dotyczących należności importowych oraz wprowadzenia rozwiązań w zakresie identyfikacji cudzoziemców do celów podatkowych
Zmiany w Prawie celnym i regulacjach hazardowych. Usprawnienie wydawania decyzji dotyczących należności importowych czy skrócenie procedur wpisywania nielegalnych stron z hazardem do specjalnego rejestru - takie rozwiązania przewiduje projekt noweli Prawa celnego.
Kryzys wywołany epidemią koronawirusa odbije się negatywnie na wpływach w różnych kategoriach podatkowych, obecnie szacowane są parametry makroekonomiczne, które zostaną zaprezentowane w Aktualizacji Programu Konwergencji - poinformowało Ministerstwo Finansów w odpowiedzi o skutki budżetowe niskich cen paliw.
Opublikowane zostało obwieszczenie w sprawie stawek akcyzy na paliwa silnikowe w okresie od dnia 1 marca do dnia 31 grudnia 2020 r. Stawki uległy obniżeniu o 17 zł. Od 1 marca 2020 r. obowiązują także nowe stawki opłaty paliwowej - podwyższone o 17 zł.
W dniu 1 marca 2020 weszły w życie przepisy obniżające akcyzę na paliwa. Jednocześnie zwiększyła się stawka opłaty paliwowej. Zmiana nie wpłynie na cenę paliw na stacjach. Ma na celu zwiększenie środków na drogi krajowe, gdyż większość pieniędzy z opłaty paliwowej zasila Krajowy Fundusz Drogowy.
Ministerstwo Finansów poinformowało, że ustawa okołobudżetowa obniża stawki akcyzy od 1 marca do 31 grudnia 2020 r. Zmiana jest neutralna dla kierowców i cen paliw, bo jednocześnie Minister Infrastruktury podwyższył stawki opłaty paliwowej od paliw.
W 2020 roku wzrosną w porównaniu do 2019 roku o kilka złotych stawki opłaty paliwowej, która ma wpływ na ceny paliw. 7 listopada 2019 r. Minister Infrastruktury ustalił w obwieszczeniu te stawki.
Minister Finansów przygotował projekt rozporządzenia rozszerzającego (już w trakcie 2019 roku) listę deklaracji, informacji i podań w sprawach podatkowych, które mogą być podpisywane danymi autoryzującymi (tzw. inny podpis elektroniczny zapewniający autentyczność deklaracji i podań). W ten sposób będą mogły być podpisywane także informacje w sprawie opłaty paliwowej, opłaty emisyjnej, podania w sprawach dotyczących podatku akcyzowego, deklaracje o wysokości daniny solidarnościowej (DSF-1) oraz zeznania PIT-36S, PIT-36LS i PIT-28S.
Rząd wprowadza nowy podatek, tj. opłatę emisyjną od paliwa. Stawka opłata wyniesie 80 zł od każdego 1 tys. litrów paliwa, który trafi na rynek w naszym kraju.
Wprowadzenie opłaty drogowej w wysokości 20 groszy za litr benzyny i oleju napędowego - takie rozwiązanie zakłada poselski projekt ustawy o Funduszu Dróg Samorządowych. Pieniądze z opłaty drogowej miałby pomóc samorządom w budowie i remontach dróg. Projekt wprowadzający ten nowy podatek w cenie paliwa został skierowany do dalszych prac w Sejmie.
Świadczymy usługi na rzecz krajowych podmiotów, polegające na usługowej odprawie wyrobów akcyzowych, gdyż nasza spółka jako zarejestrowany odbiorca może dokonywać nabycia wewnątrzwspólnotowego wyrobów akcyzowych na rzecz innych podmiotów. Oprócz wynagrodzenia za nasze usługi (opodatkowanego VAT) kontrahent jednocześnie będzie nam zwracał koszt ponie­sionego przez nas we własnym imieniu, ale na jego rzecz, podatku akcyzowego oraz opłaty pali­wowej. Do rozliczanych kwot nie będziemy doliczać jakiejkolwiek marży. Czy możemy wyłączyć z naszej podstawy opodatkowania VAT koszty ponoszone na rzecz kontrahentów, tj. koszty opłaty paliwowej i akcyzy?
Ministerstwo Finansów poinformowało o centralizacji rozliczeń ceł i podatków obsługiwanych przez Służbę Celną (jedno okienko rozliczeniowe) oraz jednoczesnym wygaszeniu Systemu Rozliczeń Celno-Podatkowych i Finansowo-Księgowego ZEFIR i uruchomieniu Zintegrowanego Systemu Poboru Należności i Rozrachunków z UE i Budżetem ZEFIR2.
Z początkiem roku 2015 r. zmieniły się przepisy ustawy o podatku akcyzowym związane z zabezpieczeniami akcyzowymi. Nowe regulacje objęły opłatę paliwową zabezpieczeniem akcyzowym.
Opłata paliwowa została wprowadzona celem (z założenia) dostarczenia środków niezbędnych do budowy i modernizacji infrastruktury drogowej i kolejowej. Mogłoby się więc wydawać, że opłata paliwowa powinna obciążać wyłącznie paliwa przeznaczone do środków transportu lądowego. Tak jednak nie jest. Polski ustawodawca zdecydował bowiem, że opłata paliwowa obejmuje również paliwa lotnicze, co oznacza, że użytkownicy statków powietrznych są zmuszani do ponoszenia kosztów budowy i rozbudowy infrastruktury drogowej i kolejowej, z której posiadane przez nich statki powietrzne nie korzystają.
Z dniem 1 stycznia 2015 r. weszły w życie zmiany w akcyzie oraz opłacie paliwowej. Zmiany te w szczególności powinny interesować podmioty prowadzące działalność związaną z obrotem paliwami silnikowymi. Dnia 23 października 2014 r. uchwalona została wprowadzająca te zmiany ustawa o zmianie ustawy o autostradach płatnych oraz o Krajowym Funduszu Drogowym, ustawy o Funduszu Kolejowym oraz ustawy o podatku akcyzowym (dalej: „Ustawa nowelizująca”).
W 2015 roku rosną znacznie (o ponad 25 złotych) stawki opłaty paliwowej, która ma wpływ na ceny paliw.
Od 1 stycznia 2011 roku, tradycyjnie już z początkiem roku wzrasta wysokość opłaty paliwowej, a więc i cena paliw. Obecne podwyżki nie będą aż tak drastyczne jak w zeszłym roku.