REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biegły rewident - zawód trudny ale świetnie płatny

Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
Biegły rewident - zawód trudny ale świetnie płatny
Biegły rewident - zawód trudny ale świetnie płatny

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest łatwo zostać biegłym rewidentem. Wykonywanie tego zawodu wiąże się też z dużą odpowiedzialnością i wymaga zdobycia wszechstronnej wiedzy. Jednak warto wiedzieć, że biegli rewidenci są najlepiej opłacanymi pracownikami w sektorze rachunkowości.

Biegły rewident – zawód z przyszłością

Młodzi ludzie stają przed niezliczonymi perspektywami zawodowymi, jednak często nie potrafią jednoznacznie wskazać, która z nich jest dla nich najatrakcyjniejsza. Czy przy wyborze zawodu kierować się łatwością zdobycia stanowiska, przyszłymi zarobkami, czy możliwościami przekwalifikowania? Tytuł biegłego rewidenta może być odpowiedzią na pytanie „studia, i co dalej?”.

REKLAMA

REKLAMA

Autopromocja

 W naszej Izbie mamy obecnie 3 tysiące zarejestrowanych aktywnych biegłych rewidentów, czyli osób wykonujących zawód, a więc wąskie grono najlepszych z najlepszych. Jak wszystkie instytucje, przyglądamy się nadchodzącym zmianom i z zadowoleniem zauważamy, że kierunki takie jak ekonomia, zarządzanie czy prawo wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem studentów. Dzięki temu możemy liczyć, że nie zabraknie chętnych na zdobycie uprawnień – mówi Barbara Misterska-Dragan, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.

Zawód, który wymaga połączenia interdyscyplinarnej wiedzy z bardzo wielu różnych dziedzin, jak np. rachunkowość, podatki, ekonomia, finanse, prawo cywilne, handlowe i gospodarcze, może budzić obawy młodych osób będących na początku swojej ścieżki zawodowej. Często jest on też mylony z zawodem księgowego. Biegły rewident atestuje (bada lub przegląda) sprawozdania finansowe przygotowane przez firmy korzystające z jego usług i potwierdza, że zostały one prawidłowo sporządzone. Dzięki temu nie tylko inwestorzy, wspólnicy czy właściciele, ale także szeroko rozumiane grono interesariuszy, np. banki finansujące działalność jednostki, zyskują potwierdzenie niezależnego zewnętrznego eksperta jakim jest biegły rewident.

Praca biegłego rewidenta wiąże się z dużą odpowiedzialnością i wymaga zdobycia wszechstronnej wiedzy, jednak może okazać się doskonałą propozycją dla osób ambitnych, chcących się ciągle rozwijać, cechujących się sumiennością i dokładnością. Badanie sprawozdań finansowych nie jest zadaniem, które odpowiada każdemu, jednak jego prawidłowe wykonanie daje dużą satysfakcję. Niewątpliwie plusem są również atrakcyjne zarobki – biegli rewidenci są najlepiej opłacalnymi pracownikami w sektorze rachunkowości.

REKLAMA

Wyzwania stojące przed kandydatami

Zawód biegłego rewidenta jest zawodem prestiżowym i elitarnym. Aby zostać biegłym rewidentem, trzeba spełnić szereg wymogów. Konieczne jest nie tylko zdobycie wyższego wykształcenia w Polsce lub za granicą. Należy odbyć praktykę z zakresu księgowości i aplikację, podczas której zdobywa się niezbędne praktyczne doświadczenie zawodowe, ale także i zdać egzaminy przed powołaną przez Ministra Finansów Komisją Egzaminacyjną.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Biegły rewident jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego musi spełniać najwyższe standardy. Nie wystarczy zdobycie odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia, liczy się również nieposzlakowana opinia w środowisku. – dodaje Barbara Misterska-Dragan. – Warto mieć to na uwadze już na samym starcie kariery, nawiązując pierwsze relacje zawodowe i profesjonalne kontakty. Do egzaminów można podchodzić w każdym wieku, ale wyrobienie własnej marki jako osoby godnej zaufania i rzetelnie wykonującej obowiązki to praca trwająca całe życie. Tym bardziej jesteśmy dumni, że takie osoby należą do naszej Izby.

Polecamy: INFORLEX Biuro Rachunkowe - Wszystko o zmianach w prawie i podatkach. Teraz 14 dni ZA DARMO!

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Procedury specjalne na wypadek awarii KSeF lub braku dostępu (tryb offline w 3 wariantach). MFiG: nie ma mowy o przesunięciu terminu wdrożenia systemu

Ministerstwo Finansów nie rozważa przesunięcia terminu obowiązkowego uruchomienia KSeF, poinformował 11 grudnia 2025 r. przedstawiciel resortu w odpowiedzi na interpelację poselską. Zdaniem Ministerstwa KSeF w wersji demonstracyjnej jest stabilny i pewny w działaniu. Ponadto poinformowano, że nie są planowane zmiany odnośnie zasad uwierzytelnienia w KSeF. Jednocześnie Zastępca Szefa KAS przekazał kilka ważnych informacji, m.in. dot. funkcjonowania procedur specjalnych na wypadek awarii KSeF.

Młodzi influencerzy nie zawsze mogą korzystać z ulgi dla młodych. Warto o tym wiedzieć, by nie narazić się na problemy podatkowe

Przychody osób poniżej 26 roku życia mogą korzystać na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych ze zwolnienia przedmiotowego. Chodzi jednak tylko o przychody z określonych źródeł. Aby nie narazić się na problemy podatkowe, trzeba umieć je odróżnić.

W tych przypadkach nie trzeba będzie wystawiać faktur ustrukturyzowanych w KSeF od 1 lutego 2026 r. MFiG wydał rozporządzenie

Minister Finansów i Gospodarki (MFiG) w rozporządzeniu z 7 grudnia 2025 r. określił przypadki odpowiednio udokumentowanych dostaw towarów lub świadczenia usług, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, oraz przypadki, w których mimo braku obowiązku można wystawiać faktury ustrukturyzowane. Rozporządzenie to wejdzie w życie 1 lutego 2026 r.

Rząd potwierdził podstawę składek ZUS na 2026 rok. O ile wzrosną koszty zatrudnienia? Obliczenia na przykładzie wynagrodzeń kierowców w transporcie międzynarodowym

Rząd potwierdził wysokość przeciętnego prognozowanego wynagrodzenia, które w 2026 r. będzie wynosić 9 420 zł. To ważna informacja dla branży transportowej, ponieważ to właśnie od tej kwoty najczęściej naliczane są składki ZUS kierowców wykonujących przewozy międzynarodowe. Dla przedsiębiorców funkcjonujących w warunkach utrzymującej się presji finansowej oznacza to kolejny zauważalny wzrost kosztów. W praktyce może to zwiększyć miesięczne wydatki na jednego kierowcę nawet o kilkaset złotych.

REKLAMA

Można zyskać 11 tys. zł na jednym samochodzie firmowym. Trzeba zdążyć z leasingiem finansowym do końca 2025 roku: 1-2 tygodnie na formalności. Czasem leasing operacyjny jednak bardziej się opłaca

Nawet 11.000,- zł może zaoszczędzić przedsiębiorca, który kupi popularny samochód przed końcem 2025 roku korzystając z leasingu finansowego, a następnie będzie go amortyzował przez 5 lat – wynika z symulacji przygotowanej przez InFakt oraz Superauto.pl. Bowiem1 stycznia 2026 r. wchodzą w życie nowe zasady odliczeń wydatków związanych z samochodem firmowym. Istotnie zmieni się limit określający maksymalną cenę pojazdu umożliwiającą pełne rozliczenie odpisów amortyzacyjnych, a także wydatków związanych z leasingiem lub wynajem aut spalinowych w kosztach uzyskania przychodów. Niekorzystane zmiany dotkną 93% rynku nowych aut – wynika z szacunków Superauto.pl.

Jak poprawiać błędy w fakturach VAT w KSeF? Od lutego 2026 r. koniec z prostą korektą faktury

Wątpliwości związanych z KSeF jest bardzo dużo, ale niektóre znacząco wysuwają się na prowadzenie. Z badania zrealizowanego przez fillup k24 wynika, że co 3. księgowy obawia się sytuacji nietypowych, m.in. trudności w przypadku korekt. Obawy są zasadne, bo już od 1 lutego 2026 r. popularne noty korygujące nie będą miały żadnej mocy. Co w zamian? Jak poradzić sobie z częstymi, drobnymi pomyłkami na fakturach? Ile pracy dojdzie księgowym? Ekspert omawia trzy najczęstsze pytania związane z poprawianiem błędów.

Minister energii: Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh. Będzie zmiana terminu na dopełnienie formalności w sprawie tańszego prądu

W dniu 9 grudnia 2025 r. Senat skierował do komisji ustawę wydłużającą małym i średnim firmom termin na rozliczenie się z pomocy z tytułu wysokich cen energii. Ok. 50 tys. firm nie złożyło jeszcze takiej informacji lub jej nie poprawiło. Ceny w taryfach prądu na 2026 r. będą zbliżone do poziomu 500 zł/MWh - ocenia minister energii Miłosz Motyka.

Problemy finansowe w firmie: kiedy księgowy powinien ostrzec zarząd? 5 sygnałów nadchodzącego kryzysu

W każdej firmie, niezależnie od skali działania, dział finansowy powinien być pierwszą linią obrony przed kryzysem. To tam symptomy nadchodzących problemów będą widoczne jako pierwsze: w danych, w zestawieniach, w cash flow. Rola księgowego, czy dyrektora finansowego nie powinna ograniczać się do zamykania miesiąca i rozliczeń podatkowych. To na nich spoczywa odpowiedzialność za reakcję, zanim będzie za późno. A warto wskazać, że wg danych Centralnego Ośrodka Informacji Gospodarczych, od stycznia do września bieżącego roku ogłoszono już 3864 postępowania restrukturyzacyjne i zgodnie z tą dynamiką w 2025 roku po raz pierwszy w Polsce przekroczona zostanie liczba 5000 postępowań restrukturyzacyjnych.

REKLAMA

Upominki świąteczne dla pracowników: jak rozliczyć w podatku dochodowym (PIT)? Kiedy prezent jest zwolniony z podatku?

W okresie świątecznym wielu pracodawców decyduje się na wręczenie pracownikom upominków lub prezentów by podziękować za ich pracę. Jest to dość często spotykany gest motywacyjny ze strony pracodawców. Dla pracowników oznaczać to może określone konsekwencje podatkowe na gruncie podatku dochodowego od osób fizycznych (dalej: „PIT”). Należy pamiętać także o fakcie, że może to rodzić obowiązek zapłaty składek na ubezpieczenia społeczne i ubezpieczenie zdrowotne.

Ile zarabia główna księgowa, kontroler finansowy, dyrektor finansowy? Jeżeli ma certyfikat zawodowy, to nawet 25% więcej

Raport płacowy opracowany na zlecenie The Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) przez Randstad Polska pokazuje jasno, że certyfikowani specjaliści ds. finansów w Polsce zarabiają, w zależności od stanowiska, od 16% do 25% więcej niż osoby nieposiadające certyfikatów zawodowych. Analiza objęła 500 specjalistów z obszaru finansów, zatrudnionych na pięciu kluczowych stanowiskach: dyrektor finansowy (CFO), menedżer ds. finansów, główny księgowy, menedżer controllingu oraz kontroler finansowy. Wskazuje ona na istotne różnice w poziomie wynagrodzenia pomiędzy osobami posiadającymi certyfikaty zawodowe, takie jak tytuł Chartered Global Management Accountant (CGMA) nadawany przez CIMA czy kwalifikacja biegłego rewidenta przyznawana przez Krajową Izbę Biegłych Rewidentów (KIBR), a tymi, którzy takich certyfikatów nie posiadają.

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA