REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Biegły rewident - zawód trudny ale świetnie płatny

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Polska Izba Biegłych Rewidentów
Samorząd zawodowy biegłych rewidentów
Biegły rewident - zawód trudny ale świetnie płatny
Biegły rewident - zawód trudny ale świetnie płatny

REKLAMA

REKLAMA

Nie jest łatwo zostać biegłym rewidentem. Wykonywanie tego zawodu wiąże się też z dużą odpowiedzialnością i wymaga zdobycia wszechstronnej wiedzy. Jednak warto wiedzieć, że biegli rewidenci są najlepiej opłacanymi pracownikami w sektorze rachunkowości.

Biegły rewident – zawód z przyszłością

Młodzi ludzie stają przed niezliczonymi perspektywami zawodowymi, jednak często nie potrafią jednoznacznie wskazać, która z nich jest dla nich najatrakcyjniejsza. Czy przy wyborze zawodu kierować się łatwością zdobycia stanowiska, przyszłymi zarobkami, czy możliwościami przekwalifikowania? Tytuł biegłego rewidenta może być odpowiedzią na pytanie „studia, i co dalej?”.

REKLAMA

Autopromocja

 W naszej Izbie mamy obecnie 3 tysiące zarejestrowanych aktywnych biegłych rewidentów, czyli osób wykonujących zawód, a więc wąskie grono najlepszych z najlepszych. Jak wszystkie instytucje, przyglądamy się nadchodzącym zmianom i z zadowoleniem zauważamy, że kierunki takie jak ekonomia, zarządzanie czy prawo wciąż cieszą się dużym zainteresowaniem studentów. Dzięki temu możemy liczyć, że nie zabraknie chętnych na zdobycie uprawnień – mówi Barbara Misterska-Dragan, prezes Krajowej Rady Biegłych Rewidentów.

Zawód, który wymaga połączenia interdyscyplinarnej wiedzy z bardzo wielu różnych dziedzin, jak np. rachunkowość, podatki, ekonomia, finanse, prawo cywilne, handlowe i gospodarcze, może budzić obawy młodych osób będących na początku swojej ścieżki zawodowej. Często jest on też mylony z zawodem księgowego. Biegły rewident atestuje (bada lub przegląda) sprawozdania finansowe przygotowane przez firmy korzystające z jego usług i potwierdza, że zostały one prawidłowo sporządzone. Dzięki temu nie tylko inwestorzy, wspólnicy czy właściciele, ale także szeroko rozumiane grono interesariuszy, np. banki finansujące działalność jednostki, zyskują potwierdzenie niezależnego zewnętrznego eksperta jakim jest biegły rewident.

Praca biegłego rewidenta wiąże się z dużą odpowiedzialnością i wymaga zdobycia wszechstronnej wiedzy, jednak może okazać się doskonałą propozycją dla osób ambitnych, chcących się ciągle rozwijać, cechujących się sumiennością i dokładnością. Badanie sprawozdań finansowych nie jest zadaniem, które odpowiada każdemu, jednak jego prawidłowe wykonanie daje dużą satysfakcję. Niewątpliwie plusem są również atrakcyjne zarobki – biegli rewidenci są najlepiej opłacalnymi pracownikami w sektorze rachunkowości.

Wyzwania stojące przed kandydatami

Zawód biegłego rewidenta jest zawodem prestiżowym i elitarnym. Aby zostać biegłym rewidentem, trzeba spełnić szereg wymogów. Konieczne jest nie tylko zdobycie wyższego wykształcenia w Polsce lub za granicą. Należy odbyć praktykę z zakresu księgowości i aplikację, podczas której zdobywa się niezbędne praktyczne doświadczenie zawodowe, ale także i zdać egzaminy przed powołaną przez Ministra Finansów Komisją Egzaminacyjną.  

Dalszy ciąg materiału pod wideo

 Biegły rewident jako przedstawiciel zawodu zaufania publicznego musi spełniać najwyższe standardy. Nie wystarczy zdobycie odpowiedniego wykształcenia i doświadczenia, liczy się również nieposzlakowana opinia w środowisku. – dodaje Barbara Misterska-Dragan. – Warto mieć to na uwadze już na samym starcie kariery, nawiązując pierwsze relacje zawodowe i profesjonalne kontakty. Do egzaminów można podchodzić w każdym wieku, ale wyrobienie własnej marki jako osoby godnej zaufania i rzetelnie wykonującej obowiązki to praca trwająca całe życie. Tym bardziej jesteśmy dumni, że takie osoby należą do naszej Izby.

Polecamy: INFORLEX Biuro Rachunkowe - Wszystko o zmianach w prawie i podatkach. Teraz 14 dni ZA DARMO!

Zapisz się na newsletter
Chcesz uniknąć błędów? Być na czasie z najnowszymi zmianami w podatkach? Zapisz się na nasz newsletter i otrzymuj rzetelne informacje prosto na swoją skrzynkę.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Księgowość
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pilne! Będzie nowelizacja ustawy o KSeF, znamy projekt: jakie zmiany w obowiązkowym e-fakturowaniu

Ministerstwo Finansów opublikowało długo wyczekiwany projekt nowelizacji ustawy o VAT, regulujący obowiązek stosowania faktur ustrukturyzowanych. Wraz z nim udostępniono również oficjalną „mapę drogową” wdrożenia Krajowego Systemu e-Faktur – KSeF.

Ewidencje VAT oszustów i uczciwych podatników niczym się nie różnią. Jak systemowo zablokować wzrost zwrotów VAT? Prof. Modzelewski: jest jeden sposób

Jedyną skuteczną barierą systemową dla prób wyłudzenia zwrotów jest uzależnienie wpływów zwrotów od zastosowania przez podatnika mechanizmu podzielonej płatności w stosunku do kwot podatku naliczonego, który miałby być zwrócony – pisze prof. dr hab. Witold Modzelewski.

Obowiązkowy KSeF - najnowszy harmonogram MF. KSeF 2.0, integracja i testy, tryb offline24, faktury masowe, certyfikat wystawcy faktury i inne szczegóły

W komunikacie z 12 kwietnia 2025 r. Ministerstwo Finansów przedstawiło aktualny stan projektu rozwiązań prawnych, technicznych i biznesowych oraz plan wdrożenia (harmonogram) obowiązkowego systemu KSeF. Można jeszcze do 25 kwietnia 2025 r. zgłaszać do Ministerstwa uwagi i opinie do projektu pisząc maila na adres sekretariat.PT@mf.gov.pl.

Cyfrowe narzędzia dla księgowych. Kiedy warto zmienić oprogramowanie księgowe?

Nowoczesne narzędzia dla księgowych. Na co zwracać uwagę przy zmianie oprogramowania księgowego? Według raportów branżowych księgowi spędzają nawet 50 proc. czasu na czynnościach, które mogłyby zostać usprawnione przez nowoczesne technologie.

REKLAMA

Obowiązkowy KSeF - czy będzie kolejne przesunięcie terminów? Kiedy nowelizacja ustawy o VAT? Minister finansów odpowiada

Ministerstwo Finansów dość wolno prowadzi prace legislacyjne nad nowelizacją ustawy o VAT dotyczącą wdrożenia obowiązkowego modelu Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF). Od listopada zeszłego roku - kiedy to zakończyły się konsultacje projektu - nie widać żadnych postępów. Jeden z posłów zapytał ministra finansów o aktualny harmonogram prac legislacyjnych w tym zakresie a także czy minister ma zamiar przesunięcia terminów wejścia w życie obowiązkowego KSeF? W dniu 31 marca 2025 r. minister finansów odpowiedział na te pytania.

Jak przełożyć termin płatności składek do ZUS? Skutki odroczenia: Podwójna składka w przyszłości i opłata prolongacyjna

Przedsiębiorcy, którzy mają przejściowe turbulencje płynności finansowej mogą starać się w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych o odroczenie (przesunięcie w czasie) terminu płatności składek. Taka decyzja ZUS pozwala zmniejszyć na pewien czas bieżące obciążenia i utrzymać płynność finansową. Od przesuniętych płatności nie płaci się odsetek ale opłatę prolongacyjną.

Czas na e-fakturowanie. System obsługujący KSeF powinien skutecznie chronić przed cyberzagrożeniami, jak to zrobić

KSeF to krok w stronę cyfryzacji i automatyzacji procesów księgowych, ale jego wdrożenie wiąże się z nowymi wyzwaniami, zwłaszcza w obszarze bezpieczeństwa. Firmy powinny już teraz zadbać o odpowiednie zabezpieczenia i przygotować swoje systemy IT na nową rzeczywistość e-fakturowania.

Prokurent czy pełnomocnik? Różne podejście w spółce z o.o.

Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, jako osoba prawna, działa przez swoje organy. Za prowadzenie spraw spółki i jej reprezentowanie odpowiedzialny jest zarząd. Mnogość obowiązków w firmie może jednak sprawić, że członkowie zarządu będą potrzebowali pomocy.

REKLAMA

Nie trzeba będzie składać wniosku o stwierdzenie nadpłaty po korekcie deklaracji podatkowej. Od 2026 r. zmiany w ordynacji podatkowej

Trwają prace legislacyjne nad zmianami w ordynacji podatkowej. W dniu 28 marca 2025 r. opublikowany został projekt bardzo obszernej nowelizacji Ordynacji podatkowej i kilkunastu innych ustaw. Zmiany mają wejść w życie 1 stycznia 2026 r. a jedną z nich jest zniesienie wymogu składania wniosku o stwierdzenie nadpłaty w przypadku, gdy nadpłata wynika ze skorygowanego zeznania podatkowego (deklaracji).

Dodatkowe dane w księgach rachunkowych i ewidencji środków trwałych od 2026 r. Jest projekt nowego rozporządzenia ministra finansów

Od 1 stycznia 2026 r. podatnicy PIT, którzy prowadzą księgi rachunkowe i mają obowiązek przesyłania JPK_V7M/K - będą musieli prowadzić te księgi w formie elektronicznej przy użyciu programów komputerowych. Te elektroniczne księgi rachunkowe będą musiały być przekazywane do właściwego naczelnika urzędu skarbowego w ustrukturyzowanej formie (pliki JPK) od 2027 roku. Na początku kwietnia 2025 r. Minister Finansów przygotował projekt nowego rozporządzenia w sprawie w sprawie dodatkowych danych, o które należy uzupełnić prowadzone księgi rachunkowe i ewidencję środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych - podlegające przekazaniu w formie elektronicznej na podstawie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Rozporządzenie to zacznie obowiązywać także od 1 stycznia 2026 r.

REKLAMA